Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken …’til we found the sea of green. (uppdat 13 maj – 2007)

  • …’til we found the sea of green. (uppdat 13 maj – 2007)

    Posted by reaper on 2007-03-19 at 17:32

    OBS! Alla bilder är 1024×768 hos Imageshack.

    Utrymme:
    Total storlek för blomkammare: 55x130x190 cm (djup, bredd, höjd)
    Effektiv storlek för blomkammare: 45x125x145 cm (djup, bredd, höjd)

    Total storlek för veggkammare: 55x65x190 cm (djup, bredd, höjd)
    Effektiv storlek för veggkammare: 55x65x105 cm (djup, bredd, höjd)

    Lite av totala storleken försvinner p g a under- och överhyllor i rymden.

    Lyktor:
    Blomkammare: HPS 250 W (kommer utökas med 250 W, eller 400 W till). 5 mm ohärdad glasskiva provisoriskt fastsatt med fyra ståltrådar.

    Veggkammare: LE-lampor. Ej införskaffade ännu. Minst 60 W totalt.

    Ventilation:
    Blomkammare: Insug 120 mm fläkt genom 102 mm hål. Utblås 120 mm fläkt genom 102 mm hål. Utblåset mynnar till veggkammaren. Utblåset kommer ersättas med kanalfläkt (180 m³/h) och kolfilter (200 m³/h).

    Kolfiltret kommer sitta i toppen på blomkammaren för att ta insuget via filtret, därefter fläkt och sist en slang till 102 mm-hålet. Rätta mig om jag är tokigt ute.

    80 mm, 12 V-fläkt @ 9 V på HPS-reflektorn.

    Veggkammare: Insug från blomrum. Passivt utblås genom alla springor.

    Övrigt:
    Ljustätning med räfflad kartong (eftersom den är så mjuk) och silvertejp.

    Temp ligger på 26-28 C i blomkammare. 23-25 C konstant i veggkammare, utan lampor. RH ligger på 30-40 %.

    Jag kommer göra blomkammaren djupare genom att sätta en liten list längs med den hyllan plantorna står på. På det viset kommer jag kunna utnyttja cirka 5-7 cm till på djupet. TECU kommer täcka hela bottnen av utrymmet. Räknar med att kunna få in 15-20 krukor i blomkammaren.

    Eftersom blomutrymme är lite begränsat så ser jag inga större problem att ha lite mesig belysning i veggkammaren.

    Frön är från en egen, tre år gammal, batch, som i sin tur kom från DPs WW. Snart kommer Easy Sativa få flytta in också.

    Till business…

    11 mars: Svenska Kullagerfabriken (SKF) hade grundats för 100 år sedan och fem WW-frön hade precis kläckts. En sorterades bort p g a klåfingrighet av mig.

    Inga bilder…

    19 mars: En svensk DC-3a som skjutits ner av en rysk Mig-15 på femtiotalet återfinns år 2004. d-khan har möblerat om blomkammaren cirka två tusen gånger sedan 11 mars och under dagen dessutom skapat sig en veggkammare.

    Blomkammaren agerar tills vidare veggkammare. 24/0.

    Nyskapad veggkammare

    Blomkammare

    Blomkammare. Här kommer kanalfläkt och kolfilter sitta. En kedja förberedd för nästa HPS. Saknar en meter kedja dock. :)

    Blomkammare. Bebisarna.

    replied 16 years, 11 months ago 6 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • spoony82

    Member
    2007-03-19 at 18:40

    kommer bli nog bra ska du se.,, 😉

    ska bli kul o följa.

    60w till veggkammaren räcker mycket gott o väl, själv har ja “bara” 36 le lampor till tre mammor. men sen e mitt utrymme för veggkammaren mycket mindre än din.

  • reaper

    Member
    2007-04-02 at 12:00

    2 april. Johannes Paulus II avled för två år sedan…

    Dutch Passion WW – fyra föräldrar som förhoppningsvis blir mammor. 15 st 7×7-krukor i förgrunden som väntar på Easy Sativa-sticklingar.

    Någon får gärna studera bladen närmare på dessa bilder, för även om plantorna ser ut att må bra så vrider sig bladen på något konstigt vis.



    De riktigt små är minimala WW-sticklingar som ska definiera kön på föräldrarna. De var något små när jag tog dem, men de verkar ta sig ändå. Gröna toppskott har kommit fram.

    Femaleseeds Easy Sativa är de som är störst på dessa bilder. De kommer toppas om några dagar och bli mammor. Kommer gå till utomhusplantering. De fem allra längst till höger är Dutch Passion WW som bara drogs upp för att jag ska fylla ut utrymmet så länge.


  • hampalove123

    Member
    2007-04-02 at 19:58

    HEJ! :) Jag känner igen dom dära gaderoberna! kan det tänkas att du i Gävle? :) Söder?

  • reaper

    Member
    2007-04-02 at 21:09

    Nej du… det är många mil fel, men jag har varit i Gävle några gånger. ;)

    Rejäla garderober är det iallafall.

  • joker_the_toker

    Member
    2007-04-03 at 14:24

    Det finns en meter kedja på CO.
    Grymt.
    Ska det bli en rullande odling?
    Fridens

  • hampalove123

    Member
    2007-04-03 at 15:25

    @d-khan wrote:

    Nej du… det är många mil fel, men jag har varit i Gävle några gånger. ;)

    Rejäla garderober är det iallafall.

    hehe :)

  • reaper

    Member
    2007-04-03 at 16:35

    @joker_the_toker wrote:

    Det finns en meter kedja på CO.
    Grymt.
    Ska det bli en rullande odling?
    Fridens

    Yes! Det kommer rulla på som bara fanken där tänkte jag. Kommer nog byta ut WW mot Satori i framtiden, eftersom den verkar bra till SOG, men jag vill få igång hela rasket först. :)

  • reaper

    Member
    2007-04-08 at 11:16

    Vart köpte du lampskärmrna och vad kosta dom ? har letat hos clas ohlson och rusta men inte hittat något.

  • reaper

    Member
    2007-04-08 at 17:19

    Är det de små i veggkammaren du tänker på?

    IKEA – Fas handlar det om i så fall. 79 pix stycket.

  • reaper

    Member
    2007-04-12 at 22:22

    1981 – Columbia blir den första rymdfärjan som skjuts upp. Uppdraget kallas STS-1.

    En planta blev lite bränd när den råkade få en lampa över sig. Lärdomen var att inte vara lat, utan plocka ner allting innan man monterar fläktar och sånt. Notera gärna att jag gjort odlingsutrymmet djupare med en bräda på cirka 8-10 cm. “Fötterna” sågades snabbt ut från samma bräda och skruvades fast. Silvertejp skarvar brädan med det vanliga golvet.

    Nytt filter (200 m³/h) och kanalfläkt (180 m³/h).

  • reaper

    Member
    2007-04-19 at 15:51

    19 april. En svenska vinner världens första Miss World. Simpsons gör TV-debut.

    Blom igångsatt i veckan. 12 WW ska blommas och könsdefinieras. Sticklingar är tagna på fyra av de finaste. Tre sticklingar kommer också att blommas (de små till vänster). Easy Sativa får bo i blomkammaren på dagarna eftersom solen lyser dåligt på balkongen. Nattetid bor de i veggkammaren.

    4:20 imorgon och då vet vi alla vad det är för dag! Hitlers födelsedag!

  • reaper

    Member
    2007-04-19 at 16:36

    aj aj aj ser inte ut å va så välmående :? men lycka till d khan :D

  • reaper

    Member
    2007-04-19 at 17:58

    Hörru danceman: Ut och dansa en sväng, titta sedan igen.. ;)

    Jag tycker det ser finemang ut. Ha i åtanke att de inte är speciellt stora ännu, jag tycker det ser lovande ut inför blom.

    Keep it up d-khan.

    MÅ bäst…

  • lonewolf

    Member
    2007-04-19 at 19:03

    Skitfint!

  • reaper

    Member
    2007-04-19 at 19:52

    Jag instämmer med stonE, danceman. De är klart välmående allihopa, bara väl plågade efter hårt sticklingsgivande och därför lite lägre. Tre omgångar sticklingar på en månad. Rotsystemet var ändå väl utvecklat vid omplantering och de växer så det knakar så länge jag inte trycker på stammarna, utan låter dem sträcka sig. Hårda stammar är A och O i min odling. Har varit med om en odling då stammarna med nöd och näppe orkade bära budsen.

    Jag har kört WW tidigare och jag märker ingen skillnad, förutom att jag har fler W/m² och lite mindre krukor och just därför lägre plantor. Jag räknar med cirka 50-60 cm när de är färdiga.

Page 1 of 2

Log in to reply.