Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken …’til we found the sea of green. (uppdat 13 maj – 2007)

  • dr_nooby

    Member
    2007-04-19 at 20:00

    Jäkligt snygg setup. Inspirerande, tackar!
    Lycka till!
    mvh
    /Noob

  • reaper

    Member
    2007-05-13 at 16:48

    13 maj – Pol Pot tillträder som premiärminister i Kambodja. Missa inte Kambodja-tråden på Flashback. Klart intressant resmål!

    Länge sedan jag uppdaterade tråden… så här kommer lite bilder från min mini-skog. WW kommer inte vara min SOG-strain i framtiden, utan Mandalas Satori. 10 frön är satta, 10 visade “svans”, men en verkar ha fått en lite svår start i torvbriketterna. Jag tror dock den överlever.

    Måste bara tillägga att kolfiltret/kanalfläkten fungerar utmärkt ur odörsynpunkt. Tyvärr stal de cirka 20-25 cm på höjden. Kan vara bra att tänka på till framtiden.

    650 W HID är lite väl mycket till utrymmet, ur temperatursynpunkt. 400 W får räcka nästa gång. När jag tar bort 250 W så känns det så blekt i utrymmet, så den får vara kvar den här blomomgången. Lägre plantor är klart trevligare.

    Den lilla offerplantan (en klon) avslöjar att ruset är typiskt för WW. En hammare i huvudet! Inte särskilt kreativt, utan någonting för den som vill titta på en film och inte förstå någonting alls. :)

    Easy Sativa i blom inomhus. Än så länge ganska ynkliga och torra buds.

    Mandalas Satori. Några chili överst på bilden.

    Missa inte min utomhustråd. Ingenting märkvärdigt, men ändå… :)

  • reaper

    Member
    2007-05-18 at 10:47

  • reaper

    Member
    2007-05-25 at 23:13

    Trevlig tråd! Både läsvärt, samt fina bilder! Veggar du dina kloner något? Hur utnyttjar plantorna höjden på utrymmet?

    Vh! :kimblah:

  • reaper

    Member
    2007-05-26 at 08:56

    Det har tyvärr inte blivit något flyt på SOGen ännu (pga lite andra projekt), men jag hade tänkt att vegga sticklingarna upp till cirka 20 cm.

    De plantor jag har idag utnyttjar höjden allt för väl (de är i bush-style just nu), men den högsta plantan har stannat i växten, precis under lampan, som tur väl är. :)

  • reaper

    Member
    2007-05-26 at 09:53

    Ja, då ska det bli intressant att se hur väl det kommer fungera hos mig. Min höjd är 120 på ak47. Får väll lösa detta med tiden helt enkelt.

Page 2 of 2

Log in to reply.