Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Thyphoon guerilla, Danmark 2011

  • furalle

    Member
    2011-04-02 at 11:55

    Strödde du bara ut fröna som tidigare? Eller vilket är det smidigaste sättet med så många frön?

    Lycka till

  • tanska

    Member
    2011-04-02 at 13:42

    @furalle wrote:

    Strödde du bara ut fröna som tidigare? Eller vilket är det smidigaste sättet med så många frön?

    Lycka till

    Ja, strödde ut och kultiverade och hoppades det bästa! Inte så tät som sista år, jag är nöjd!

  • chronide

    Member
    2011-04-02 at 14:09

    Tanska, hur varma är dagarna/nätterna där du bor just nu?

    – C

  • entalpi

    Member
    2011-04-02 at 14:11

    Tjena!

    Jag diggar din odling starkt även om jag är en nykommling här och inte har följt dig under tidigare år. Men jag gillar stilen. Kör själv inomhus med undantag för några i krukor på balkongen som kul grej/prydnad. (har egen bildtråd)

    Hade tyckt det var skitskoj att köra något sådant här som sidoprojekt något år! Men jag har ingen sådär klockren plats ännu. Men en vacker dag kanske jag hittar en bra, och det blir av. Då lär jag ha denna tråden som en ganska stor inspirationskälla skulle jag tro.

    När du skriver att du strör ut fröna och “kultiverar”, menar du då att du strör över ett tunnt lager jord över fröerna och sen fuktar upp jorden med en vattenkanna typ? Det är väl typ det sättet jag skulle använda mig av spontant så jag ville bara kolla om det är så du menar.

    Har jag rätt om jag misstänker att ett sådant här projekt är rellativt billigt och enkelt? Ett par hundra frö, några säckar jord och lite bra gödsel, någon dags arbete för att plöjja loss lite i marken och hälla dit en lagom blandad jord och sedan gödsla lite senare typ? Eller har jag missat något grundläggande?

  • tanska

    Member
    2011-04-02 at 17:17

    Precis nästan allt, men jag vattnar inte, hoppas på regn! Allt är ju dessutom fuktig ännu, temperatur ca 2-10 celsius, men inte många dagar sen frost. – Jorden på detta ställa faktiskt 100% kompost, kanske 2-3 m ner! Ogräs mycket lätt att fjärna. 7. år detta ställe. Allt arbete tills vidare här ca 1-2 timmar.

  • bakabrunkaka

    Member
    2011-04-02 at 19:37

    Är det 3:e gången du odlar där nu? Om jag inte minns helt fel. Ser fram mot att följa även denna. Lycka till! :D

  • dyret

    Member
    2011-04-02 at 20:32

    @entalpi wrote:

    Tjena!

    När du skriver att du strör ut fröna och “kultiverar”, menar du då att du strör över ett tunnt lager jord över fröerna och sen fuktar upp jorden med en vattenkanna typ? Det är väl typ det sättet jag skulle använda mig av spontant så jag ville bara kolla om det är så du menar.

    Man kultiverar med en kultivator: http://www.esska-teknik.se/cgi-bin/esska_se/iboshop.cgi?show23030,0,,,adsource=gaw9485&gclid=CJDLmsXo_qcCFUPf4Aodcwo8rw

    Andre sät at få fröene i jorden funkar också, men at kultivera dom ner sparar tid. Hetter det harva på svensk?

    :hippie:

  • crazy_k

    Member
    2011-04-02 at 21:58

    ser fan sjukt najs ut mannen, hoppas du får riktigt najsigt resultat av denna plantering.

  • furalle

    Member
    2011-04-03 at 09:16

    @dyret wrote:

    @entalpi wrote:

    Tjena!

    När du skriver att du strör ut fröna och “kultiverar”, menar du då att du strör över ett tunnt lager jord över fröerna och sen fuktar upp jorden med en vattenkanna typ? Det är väl typ det sättet jag skulle använda mig av spontant så jag ville bara kolla om det är så du menar.

    Man kultiverar med en kultivator: http://www.esska-teknik.se/cgi-bin/esska_se/iboshop.cgi?show23030,0,,,adsource=gaw9485&gclid=CJDLmsXo_qcCFUPf4Aodcwo8rw

    Andre sät at få fröene i jorden funkar också, men at kultivera dom ner sparar tid. Hetter det harva på svensk?

    :hippie:

    Ok tackar. Harva heter det mycket riktigt på svenska.

  • ganjalars

    Member
    2011-04-03 at 11:16

    @attila wrote:

    Jag ska fan flytta till danmark 👿

    Jag fick mig ett skratt när jag såg det här. Ta inte illa upp men det finns många ställen på jorden där det är långt mycket bättre att odla Cannabis. Norden och Skandinavien är bland de som hamnar långt ner på listan

    Chronide undra om temperatur. I zon 3 just nu är det precis samma temperatur som Tanska har. Runt 2 grader på natten och 10 på dagen. Men det är ju inte bara temperaturen som påverkar :)

  • chronide

    Member
    2011-04-03 at 11:21

    @GanjaLars wrote:

    Chronide undra om temperatur. I zon 3 just nu är det precis samma temperatur som Tanska har. Runt 2 grader på natten och 10 på dagen. Men det är ju inte bara temperaturen som påverkar :)

    Sant det! Funderar på att plantera ut själv nu i Zon 1/2. Verkar ju vara bra nu! Fuktigt som attans i luften och en del regn är på G. Lite sol då och då också ;)

    Älskar verkligen Tanskas odlingar. Skulle va mysigt att testa lite av hans (hennes?) skörd !

    -C

  • bakabrunkaka

    Member
    2011-04-03 at 12:30

    @GanjaLars wrote:

    @attila wrote:

    Jag ska fan flytta till danmark 👿

    I zon 3 just nu är det precis samma temperatur som Tanska har.

    GanjaLars, jag har alltid undrat det där med zoner, finns det någonstans man kan se vart t.ex zon 1,2,3 osv finns? Har aldrig förstått det där riktigt :(

    Mvh

  • frilansaren

    Member
    2011-04-03 at 12:32
  • bakabrunkaka

    Member
    2011-04-03 at 12:49

    @frilansaren wrote:

    här har du en zonkarta
    http://www.husohem.se/Images/HOH/Cache/708/0/4316_Zonkartamindre.jpg

    må väl

    -lance

    Tackar så mycket frilansaren! :D

    Mvh

  • hedersknyffeln

    Member
    2011-04-03 at 15:25

    Ett sant vårtecken att se dig plantera Tanska!

    Lycka till i år igen.

Page 3 of 8

Log in to reply.