Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Thyphoon guerilla, Danmark 2011

  • higherthangod

    Member
    2011-04-03 at 17:27

    Hejsan, jag sitter här och funderar på en sak. 🙄
    Att Tanskas ställe, är fullt med nässlor på sommaren vet vi redan.
    Nässlor bildar en mur runt plantorna ser det ut som.
    Borde inte nässlorna skydda plantorna mot djur? Blir inte djuren brända när dem rör nässlorna?
    Jag menar, om jag hade varit ett rådjur så hade jag inte velat rulla mig i nässlor! 😯

    :hemp:

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-04-03 at 23:21

    @HigherThanGod wrote:

    Hejsan, jag sitter här och funderar på en sak. 🙄
    Att Tanskas ställe, är fullt med nässlor på sommaren vet vi redan.
    Nässlor bildar en mur runt plantorna ser det ut som.
    Borde inte nässlorna skydda plantorna mot djur? Blir inte djuren brända när dem rör nässlorna?
    Jag menar, om jag hade varit ett rådjur så hade jag inte velat rulla mig i nässlor! 😯

    :hemp:

    enligt I ett pressmeddelande från Blomsterfrämjandet så ätter en del rådjur
    nässlor och vissa är kräsna .doc hittade jag olika svar angående känslighetten mot rådjur men andra djur kunde få utslag på ställen där dom inte hade någon päls . doc hade man ett tips för att få bort rådjuren lätt som en plätt så här skriver dom .Fårull, rådjuren skyr det som pesten. Häng upp det i fruktträd och buska…frågan är bara var kan man köpa får ull
    sen nämde dom det här med Blodmjölsblandning. Blanda 1/2 kg blodmjöl och 2 dl ammoniak i 5 l vatten i en hink med lock. Klipp till tvättsvampar i små fyrkanter, doppa svamparna var andra-tredje vecka. Alternativ till svampar är tubbandage från apoteket. Häng upp hängena i höjd med det begärliga eller sätt på bambukäppar och sätt ut i rabatterna.

    Rå-Väck är en luktkudde som skyddar mot vilt. Rå-väck finns som pinnar och hängen och innehåller gödningsmedel och kryddor – biologiskt nedbrytningsbara och giftfria. Inga kemikalier! Luktkuddarna har en mycket svag doft som inte känns när de hänger ute. Sommar- och vinterkuddarna har olika dofter för att djuren inte skall vänja sig. Råväck kudden håller ca sex månader från det att plasten har tagits bort från kuddarna. Kuddarna luktar bäst som fuktiga, om det är torrt ute länge så vattna på kuddarna.

  • rizzla

    Member
    2011-04-04 at 07:21

    Ska bli spännande att följa.. :)

  • Tanska

    Member
    2011-04-09 at 12:34

    Dom växer på småningom, i dag 9.4.2011:

  • frilansaren

    Member
    2011-04-09 at 12:36

    höhöhöhööö var min reaktion tanska :)

    best of luck

    -lance

  • swegrowerz

    Member
    2011-04-09 at 13:19

    Det är betydligt grönare nere hos dig än vad vi har det här uppe :)

    Lycka till Tanska!

  • crazy_k

    Member
    2011-04-09 at 14:40

    Nu blev jag lite mer nyfiken hära, om du slängt ut runt 400 lr va d stod i början där, om dom växer riktigt tätt, e det inte jobbigt att sålla ut eventuella hanar sennare? :)

  • Tanska

    Member
    2011-04-10 at 05:07

    @Crazy_K wrote:

    Nu blev jag lite mer nyfiken hära, om du slängt ut runt 400 lr va d stod i början där, om dom växer riktigt tätt, e det inte jobbigt att sålla ut eventuella hanar sennare? :)

    Jag odlar för frön, men det är jobbigt att sålla ut och luckra/ta bort ogräs…

    Born in the wild (bilder tackat “Dyr” !):

  • crazy_k

    Member
    2011-04-10 at 09:32

    ah men då blev det ju mycket smidigare =)

  • Toaster57

    Member
    2011-04-11 at 09:54

    Tanska, varför expanderar du inte din odling? Du har ju extremt mycket fröer och odlingsyta!

    Men jao, varför behöver man mera egentligen?

    Ser bra ut! lycka till! :)

  • Tanska

    Member
    2011-04-20 at 13:56

    @Toaster57 wrote:

    Tanska, varför expanderar du inte din odling? Du har ju extremt mycket fröer och odlingsyta!
    Men jao, varför behöver man mera egentligen?
    Ser bra ut! lycka till! :)

    Tät bebyggad i Danmark! – I dag, 20.4.2011, dom trivas, nästan sommar i Danmark nu:

  • ganjafarm

    Member
    2011-04-20 at 15:22

    Ser riktigt fint ut! vill också ha sommar :)

  • fritz

    Member
    2011-04-20 at 15:30

    @Tanska wrote:

    Born in the wild

    Menar du att den grott av sig själv ute?

  • Tanska

    Member
    2011-04-23 at 16:32

    @Fritz wrote:

    @Tanska wrote:

    Born in the wild

    Menar du att den grott av sig själv ute?

    Precis! Men sannoliken sått av mig ca medio mars (marts). Var inte så många tillövers på left-over buds från sista år, trur jag. Bllir mycket starkare från början på de sättet!

  • Overkill

    Member
    2011-04-27 at 09:55

    är thypoon n ndca llr atva?

Page 4 of 8

Log in to reply.