Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken street420 bilddagbok venus 5v i blom + kloner 1v blom

  • reaper

    Member
    2009-07-04 at 15:12

    @strainbuzz wrote:

    Det var mig en sweet setup då snickrat till. Fina plantor och en ståtlig moder också ;)
    Flora Light verkar vara mycket godis, gillar att du både har tak och vägg -belysning, ser mycket propert ut!

    Lycka till mannen.
    /SB

    Tack !! grymt kul med uppskattning 😆 jo jag har veggat med lite olika förut…LE, HPS och nu lysrör som helt klart passar mig bäst framförallt då jag kör ljus 24/7 billigt i drift och snäll värme med heltäckande ljus…..jag är av den skolan att jag vill hålla plantorna hyffsat små i vegg för att sedan feta dem i blom 8) men nått säger mig att plantorna tyr sig mer till de vita rören än de blå flourerande…..topparna drar sig lixom lite åt dem…men jag flyttar och snurrar dem rätt ofta så de får en rättvis behandling 😆 peace brothers n sistas! 😉

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-04 at 17:06

    Heh, busiga flickor du har. Visst är det skönt att se hur dom lever och klänger. Själv har jag åtta plantor på gång som jag nästan sjukt besatt pysslar om hela tiden. Just nu håller de på att växa upp, så jag sitter och pratar med dem på kvällarna :P

    Annars lär ju blått vara optimalt för vegg. Som sagt, mycket intressant med LE. Något som tilltalar mig, precis som du nämner broder :) där tänker vi lika :D

    Följer ditt projekt med spänning – Lycka till och ge dem kärlek :)
    /SB

  • reaper

    Member
    2009-07-04 at 23:52

    @strainbuzz wrote:

    Heh, busiga flickor du har. Visst är det skönt att se hur dom lever och klänger. Själv har jag åtta plantor på gång som jag nästan sjukt besatt pysslar om hela tiden. Just nu håller de på att växa upp, så jag sitter och pratar med dem på kvällarna :P

    Annars lär ju blått vara optimalt för vegg. Som sagt, mycket intressant med LE. Något som tilltalar mig, precis som du nämner broder :) där tänker vi lika :D

    Följer ditt projekt med spänning – Lycka till och ge dem kärlek :)
    /SB

    Jag lovar att ge dem kärlek 😉 jo det är ju typ halva grejen att sköta om dom och följa deras uppväxt….som med husdjur fast går bättre att röka 😆

  • reaper

    Member
    2009-07-05 at 00:20

    hejhej nu ska vi se vad som hänt på tre dagar….en till flicka är född 😆

    Ice frö från Nirvana(fem) har tittat fram…..även WW har tittat fram…..min Ak48 ser jag lite av vid jord ytan så den står nog där imorn 8) men mitt 4:e frå Chrystal har inte grott än 😥

    mamman mår bra efter senaste toppningarna…hon känns faktiskt riktigt frisk och stark :P jag älskar henne……sry off topic 😆

    Ja åsså satte jag en stor klon direkt i jord….ska bara se om det går bra…man måste ju testa lite för att lära sig 😉

    jo just ja!…..jag kan ha mitt första bortfall 😥 jag var nog lite kaxig förut då jag skrev att ingen hade död än 😆 Men låter den stå ett tag man vet aldrig 😯

    Lev å må vänner

  • reaper

    Member
    2009-07-06 at 21:36

    Hejhej här är några bilder på damerna veck 3 i blom om nån vill se….den längsta är inte ens 50cm än så jag borde klara takhöjden 😆 jag har klippt bort mycket fanleavs den här gången det är därför dom ser lite taniga ut 8)




    den här har jag toppat 2 gånger…tanken var att begränsa höjden på den…tror hon är 10 dagar gammal efter rot ur medium

    right on 8)

    Har det gott vänner!

  • RodTjur

    Member
    2009-07-06 at 22:33

    Jag gillar när nya användare beträder forumet som faktiskt vet vad de håller på med och inte bara stampar in och frågar varenda fråga som finns att fråga om cb-odling!

    Ser jättefint ut, ska följa odlingen och hoppas du får en fin skörd som du kan puffa hemma på din 420gata 😉

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-07-06 at 22:56

    @RodTjur wrote:

    Jag gillar när nya användare beträder forumet som faktiskt vet vad de håller på med och inte bara stampar in och frågar varenda fråga som finns att fråga om cb-odling!

    Big up :D

  • reaper

    Member
    2009-07-07 at 15:04

    @RodTjur wrote:

    Jag gillar när nya användare beträder forumet som faktiskt vet vad de håller på med och inte bara stampar in och frågar varenda fråga som finns att fråga om cb-odling!

    Ser jättefint ut, ska följa odlingen och hoppas du får en fin skörd som du kan puffa hemma på din 420gata 😉

    😳 tack för de orden! när man äntligen vågar dela med sig av sina superhemliga projekt är det lååångt värt det när man får uppskattning 😉

    nu har jag lyckats driva upp kloner och frösmåttingar i typ 3 olika tidsstadier :? …..hmmm så jag kanske måste skippa sogplanerna…eller så kör jag kanske rullande mindre sog odlingar…typ 6 x 1 liter….fast drygt att skörda oftare än 1 gång i månaden……jag vet det är ett angenämt problem 😳 men jag är så sugen på att se hur de blir i endast 1 liter jord….fan lutar nog åt en cooltube+hps till ändå 😯

    tänkte hursomhelst experementera mycket med olika metoder så att jag kan sprida lärdom till er av mina misstag 😆

  • reaper

    Member
    2009-07-08 at 21:36

    heeej fellows kan ni inte komentera….å typ skriva snälla prova lst eller nått annat kul 😉 ….jag märker att jag klonat alldeles för många venus jag är beredd att offra lite för vetenskapen 8) ……jag vill ha ideer 😆

  • big-box

    Member
    2009-07-09 at 07:18

    Du har inte funderat på att övergå till hydro?
    Jag tycker det är sånt pain in the ass med allt smuts det blir med jord sen att man ska kasta och köpa nytt.

  • reaper

    Member
    2009-07-09 at 09:41

    @street420 wrote:

    heeej fellows kan ni inte komentera….

    har ju inte hänt så mycket :)

    det är fortfarande fint!

  • reaper

    Member
    2009-07-09 at 14:32

    @Big-box wrote:

    Du har inte funderat på att övergå till hydro?
    Jag tycker det är sånt pain in the ass med allt smuts det blir med jord sen att man ska kasta och köpa nytt.

    Jo jag är jättesugen på att bygga ett hydrosystem…..det har väl bara kännts enkelt att byta plats på dem och fimma och justera in dem efter höjd när de är i mindre jordbehållare 😉 speciellt i vegg……men jag spånar på en idee där blomboxen ska ha en avloppscyfon mitt i golvet åsså badrumsmatta på golv och ett par decimeter upp efter väggarna….för skulle nått gå fel nu och det skulle läka ut 25 liter vatten så skulle jag nog torska 8) better safe then sorry 😆

    Tropica haha du har rätt jag blev lite ivrig 😳 tack igen 😉 jag uppdaterar v4 i blom då är tanken att jag ska styra in några utvalda ca 10cm kloner 8) ill be back

  • trapped09

    Member
    2009-07-10 at 16:47

    Ser grymt nice ut! Jag håller på med mitt första experiment ^^;

    Vad har du för jordblandning? Undrar lite varför mina plantor inte växer och ser väldigt magra ut..

  • reaper

    Member
    2009-07-11 at 22:47

    @trapped09 wrote:

    Ser grymt nice ut! Jag håller på med mitt första experiment ^^;

    Vad har du för jordblandning? Undrar lite varför mina plantor inte växer och ser väldigt magra ut..

    Jag kör P-jord tror jag sen har jag lite leka i botten….jag tycker det går grymt bra att vegga i bara jord utan näring….tror att mer ljus är viktigare i vegg än näring…..i blom kör jag samma fast med näring hesi-schema(fast jag kör lite hårdare näring än tabellen)

    Du kanske har för varm temp för din planta…för mig brukar värmen sakta ner processen 8) går trökt i 35grader och vasst i 25-29 typ en vinter funkade 20-22 grader oxå bra om jag bara visspade runt lufetn så det blev jämn värme i rummet 😆 eller den kan vara 10 andra orsaker också…tack och lycka till 😉

  • reaper

    Member
    2009-07-13 at 11:26

    nu har blom nått 27-28dagar 😉 de har växt lite trögt senaste dagarna…mina timers mår tydligen inte så bra av luftfuktigheten så istället för 12/12 så blev det ljus i över 50tim 😥 dom blev lixom rätt uttorkade då….såg bara ut som pinnar….men efter en hesi-dos så fälldes allt upp igen som ett paraply(under 2 timmar) 😆 😆 men lite medtagna är dom…..men det är nog ingen större fara 😉




    Tänkte styra in de här i blom strax….jag har spårat ur med att fimma dem….så de är rätt buskiga…..men jag tänkte om jag blommar dem i 1 liter ett tag…typ 3 veckor så borda dem sträcka på sig och alla blommor kan starta nästan från samma höjd……åsså hålla skiten med nät sen typ 8)

    dessa damer från frö växer sådär….jag har nog för låg luftfuktighet i veggen (men i kloneboxarna är det ok)

    hare gött grässyskon

Page 2 of 3

Log in to reply.