Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken street420 bilddagbok venus 5v i blom + kloner 1v blom

  • street420 bilddagbok venus 5v i blom + kloner 1v blom

    Posted by reaper on 2009-07-01 at 13:31

    hejhej alla glada jag är inne på min 5 setup nu men man känner sig lätt som en nybörjare ändå. Jag har aldrig blandat in nån fler i mina byggen så man lär sig lite sakta ensam=)
    jag har veggat mina 5 Venus fem från Nirvana. i 4 veckor tills (20cm) fimmade efter en vecka, en efter 3veckor, en trimmade jag rätt hårt och en rörde jag inte alls
    4st har nu blommat i 2veckor och den femte är fortfarande i veggkammare och stolt mor till 18 rotade babysar=) (tänkte prova sog med 1liters kärl) pet flaskor) nästa gång

    vegg: 3 x 36w coldwhite 120cm
    3 x 36w floura blue 120cm
    24tim ljus
    vent: kanalfläkt från CO + 60cm ljuddämpare
    Hesi näringschema på modern och ingen näring på de små

    Blom: 400w piat-son + cooltube (12v 120mm datafläkt som suger luften utefrån och pumpar den genom tuben och ut igen höjer tempen max 1 grad!!)
    vent: 325m2 kanalfläkt (varvregulator)som suger genom ett 160m2 kolfilter och pumpar ut genom en stooor ljuddämpare. passivt insug och rotasionsfläkt
    Hesi näringsschema jord
    200x120cm höjd 120

    Sorry om tråden blev onyanserad

    Venus har visat sig perfekt att odla med tanke på min höjdbegränsning, nån fler som har erfarenhet av att de håller sig korta eller har jag gjort nått fel?=/
    de var 20cm efter 4v vegg nu är de ca 40cm efter 2v i blom! vad tror ni att de kommer att sluta på?
    Helt klart så blev den jag fimmade tidigt fetast sen den jag fimmade sent…..de andra två (hårt trimmad och en orörd) är ganska lika i antalet blommor men den trimmade är glesare och trevligare = hård trimmning skadar inte verkar det som)

    hoppas bilderna funkar…lav u all!


    stolt bonzai wannabe morsa 6.5v i vegg 18cm

    kom gärna med synpunkter på hur jag borde posta jag vet det blev lite rörigt så säg gärna till för jag vill inte reta nån=/

  • 38 Replies
  • reaper

    Member
    2009-07-01 at 13:42

    Vackert, vackert! hoppas du kommer med bildupdates :)

  • reaper

    Member
    2009-07-01 at 22:27

    @dvnsmith wrote:

    Vackert, vackert! hoppas du kommer med bildupdates :)

    Tackae :D jo jag glömde nämna att jag satt 1 x Ice. 1 x chrystal. 1 x WW och 1 x AK48 igår frön från Nirvana…..är sugen att blanda lite sorter den här gången……man blir som less på samma röka efter ett tag :D Ett ganska angenämt problem iofs 😆

    man borde kanske skaffa en 400whps med cooltube till….suck man blir ju så lätt girig 😯 ska nog vara förstånding och nöja mig med det som blir 😉

    Jag tänkte lägga upp fler bilder sen på flickorna och setupen…..hare gött vänner!

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 11:46

    Hejhej tänkte lägga upp lite fler bilder på setupen 😆 om nån vill se

    här är min 400whps+cooltube

    här startar cooltube ventilationen med en 120mm datafläkt som är smältlimmad ihop med en stos som går igenom golvet i ett annat hörn

    här har jag förberett för ev. en cooltube till i framtiden :D men jag ska kämpa emot girigheten så länge jag orkar 😈

    Här avslutas cooltube resan med ett utblås 2m bort i ett annat hörn(120mm fläkt räcker gott och väl till, max 1 grad högre under ljustimmar)

    Här är pjäsen som håller ner tempen, när jag kör den på max så kan jag ha samma temp i boxen som utomhus under varma sommardagar 😆 (har även en termostatstyrd frostvakt som tarhand om kallarenätter men nu istället så kör jag inte fläkten på max. varvtalsregulator)


    här är min fyra Venus flickor 16dagar i blom 8)



    Här är lite bilder från min veggkammare….De som är satt i 1 liters krukor är sticklingar som visat rot genom mediumet (torrbriketter)

    jag ser nu vid fototillfället att en rackare till har skickat ut en rot :P jag vet de kan se lite sunkiga ut men jag har faktiskt aldrig haft ett bortfall ännu 😆 jag behandlar alla lite inviduellt, nån behöver näring, nån behöver vatten och nån behöver torkas ut mmm det är sega små liv så det brukar alltid gå att snygga till dem med lite omsorg 😉

    Här är 6st som visade rot ur medium efter bara 10dagar så de har dragit ifrån lite har redan fimmat(kanske toppat) två av dem för att bromsa höjden lite 🙄
    Här är min starkaste henne har jag skurit bort båda topparna på(inte så smart då jag ska köra sog kasnke :? men kanske hon blir ny morsa eller får lite extra space i blom 😉 )

    Här är mamman hårt håååårt fimmad/toppad/trimmad och ändå inte en missbildning, inte ens en enda liten prick på nått blad 😆

    så här tar jag hand om värmen i veggboxen :D

    ge mig synpunkter och erfarenheter både på hur jag postar och på min odling……jag är i exprementfas så jag är nyfiken på det mesta…gladaodlingshumöret har återvänt 😆 Ni vet när man är som mest kreativ och har ork att bygga och pyssla 😆 😆

    Luv ya all (tack för all den information/kunskap som ni sprider via detta forum!! har hjälpt mig till 100%)

  • hank_moody

    Member
    2009-07-02 at 11:54

    Oj, snyggt jobbat, ser väldigt proffsigt ut! :D
    Tänk om man hade det där utrymmet…

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-07-02 at 12:48

    tryck Img sen klistra in bildens länk sen img igen för att vi ska slippa trycka på 100 länkar!

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 20:53

    Tack Hank 😆 Jo jag har gjort 200 x 120 cm så att jag ska kunna sitta i mitten i värmen och doften och gulla med dom 😉 Det får en att må bra som ett terapiförspel tills skörden då kommer den riktiga terapin :D

    @jamaicanrastafari wrote:

    tryck Img sen klistra in bildens länk sen img igen för att vi ska slippa trycka på 100 länkar!

    tackar för tippset :P nu har jag snyggat till lite 😉

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 20:58

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 20:59

    för att img taggarna ska göra sitt så måste du länka till bilden och inte sidan där bilden visas på bayimg/imageshack. dvs högerklicka på bilden och kopiera bildens adress, dvs att den slutar på .JPG (oftast ;))

    har aldrig varit ett fan av swecans forum, men alltid gillat folket här så jag klagar väl inte så mycket…än

    edit: såhär [ i m g ] http://bayimg.com/image/jabhiaacp.jpg
    (utan mellanrummen såklart)

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 21:09

    Tack för hjälpen med bilderna!! jag såg även lite senare att det fanns en klistrad tråd just för detta 😳 känns riktigt skönt nu när bilderna kommer direkt i textfältet……jag känner själv att jag blir less på att klicka massa länkar 😆

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 21:10

    HAHA man känner sig inte som ett datasnille 😆 jag ska se om jag kan radera mina skräpinlägg sry 😳

  • grabben

    Member
    2009-07-02 at 21:28

    haha lätt hänt sånt där 😉 riktigt fin annars :D dina damer ser ut o trivas som fisken i vattnet 8) håll oss uppdaterade!

  • reaper

    Member
    2009-07-02 at 21:42

    @Grabben wrote:

    haha lätt hänt sånt där 😉 riktigt fin annars :D dina damer ser ut o trivas som fisken i vattnet 8) håll oss uppdaterade!

    Tackar tackar 😆 jo jag tänkte lägga upp bilder eftersom det händer nått jag fortsätter väl tills jag börjar upprepa mig för mycket och blir tråkig 😆

    nu har min ww tittat upp ur jorden :D Jag har långsiktiga planer på att ha 5 modersplantor Venus, Ice, Chrystal, WW och ak48 men jag måste smaka allt för att se om dom är värdiga ett låååångt liv :P

  • reaper

    Member
    2009-07-03 at 10:48

    ser skitbra ut. vad är det som sitter fast i kanalfläkten i veg kammaren?
    fina bilder!

  • reaper

    Member
    2009-07-03 at 13:37

    @Tropica wrote:

    ser skitbra ut. vad är det som sitter fast i kanalfläkten i veg kammaren?
    fina bilder!

    tack som fan 😆 jo det är en ljuddämpare…tror den är 60cm..har man plats så är dom kanon….sen tryckte jag fast en tidning för att få bort ev. vibrationsljud snyggt neee men det funkar 😆 jag har ett kolfilter till den oxå men det blev lite för varma dagar nu så jag tog bort det :P

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-03 at 16:06

    Det var mig en sweet setup då snickrat till. Fina plantor och en ståtlig moder också ;)
    Flora Light verkar vara mycket godis, gillar att du både har tak och vägg -belysning, ser mycket propert ut!

    Lycka till mannen.
    /SB

Page 1 of 3

Log in to reply.