Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Stora utomhustråden 2008

  • reaper

    Member
    2008-04-21 at 17:49

    satte ut mina 100st thyphoon för 3 veckorsedan men har inte varit där och kollat har bara regnat 1 gång men har varit mycket dagg har varit frost 5nätter hade förgrott dom i 1 vecka tror ni dom har överleft??
    satta i zoon 1

  • blanco

    Member
    2008-04-21 at 19:58

    @knasen1 wrote:

    satte ut mina 100st thyphoon för 3 veckorsedan men har inte varit där och kollat har bara regnat 1 gång men har varit mycket dagg har varit frost 5nätter hade förgrott dom i 1 vecka tror ni dom har överleft??

    Zon 1 eller?

  • felicia

    Member
    2008-04-22 at 12:49

    satte ut några av mina ww o jh sticklingar i morse… tyvvär så har det blåst som fan så planterna såg ut att frysa när ja kolla till dom för en stund sedan.. :(
    dom blev nog lite shockade av tempskillnaden… hänger som fan gör dom osso…. hmm…
    får väl bara hålla tummarna på att dom klarar sig nu då….
    men det konstiga är att jag har satt ut en mycket mindre stickling på exakt samma ställe i torsdags o den e hur fin som helst…
    aja.. har råd med ett par misslyckande till 😆

  • blanco

    Member
    2008-04-22 at 13:01

    @felicia wrote:

    satte ut några av mina ww o jh sticklingar i morse… tyvvär så har det blåst som fan så planterna såg ut att frysa när ja kolla till dom för en stund sedan.. :(
    dom blev nog lite shockade av tempskillnaden… hänger som fan gör dom osso…. hmm…
    får väl bara hålla tummarna på att dom klarar sig nu då….
    men det konstiga är att jag har satt ut en mycket mindre stickling på exakt samma ställe i torsdags o den e hur fin som helst…
    aja.. har råd med ett par misslyckande till 😆

    Är det inte så att små sticklingar faktiskt klarar sig bättre? Det är väll “mellanläget” som är dåligt.

  • felicia

    Member
    2008-04-22 at 13:36

    e rätt säker på att ju större de är dessto bättre…
    dom är runt 30cm höga med mycke förgreningar som numera hänger ner som ett par oknötna skosnören… :?

  • gipzy

    Member
    2008-04-22 at 14:04

    @blanco wrote:

    @GipZy wrote:

    edit.
    tvungen o säga det,
    fan va jag sitter på mycket, växer snart thyphoon ur röven på mig :O

    Förstår inte. Tycker du att 30 stycken är mycket eller har du redan massa thyphoon klart? Kan du isof beskriva ruset?

    Hej hej, förstår att folk missförstod min edit, var bara ett bängt skämt då jag i min bänghet tyckte mitt inlägg såg komiskt ut där det stog att jag först satt på frön och sedan blåkorn :)

    30 thyphoon ser jag inte som så mycket, men inte så jätte lite häller, planerna var ju dock betydligt fler men fick bli “bara” 30 st på grund av en massa olika skit. Men det är alltid nåt iallafall, 5 honor skulle jag vara nöjd på :) Blir min första seriösa odling och har aldrig rökt thyphoon tidigare så kan tyvärr inte beskriva ruset själv, men har fått det beskrivet av en massa personer här på swec och det ska antagligen vara väldigt mycket uppåt sativa rus, ser jag fram emot då jag börjar bli trött som fan på dessa lågkvalitets standardhasch som man bara blir trött på.

    Mvh. GipZy.

  • reaper

    Member
    2008-05-02 at 23:04

    Hur tar de sig? Spännande att se hur dina Easy Sativa växer,odlar själv ett par st:)

  • reaper

    Member
    2008-05-03 at 19:00

    😈

  • reaper

    Member
    2008-05-03 at 23:02

    Se ju tt arta sig rikigt fint:)
    Vad använder du för jordtyp, hur mkt per planta etc?
    Mvh malaka

  • reaper

    Member
    2008-05-04 at 08:01

    😈

  • reaper

    Member
    2008-05-04 at 12:01

    @Roffe wrote:

    @corremalaka wrote:

    Se ju tt arta sig rikigt fint:)
    Vad använder du för jordtyp, hur mkt per planta etc?
    Mvh malaka

    Jag skulle tro att jordtypen just här är något slags mellanting mellan brunjord ,podsoljord och sandjord. Och sedan så har jag blandat i U-jord på en höft men ändå försökt eftersträva ca 70/30 U-jord/befintligjord, sedan har jag haft i ca 1,5-2dl benmjöl per m2.

    Hur går det för dina easy sativor? och vilken Zon odlar du i?

    Peace

    Det går bra för dem… 4 st har åkt ut än så länge, men har ett gäng till. Alla femmade. Jag använde blomjord som ag blandade med 15% perlite, och blandade sen lite med originaljorden på platsen. Köpta jorden + perliten har jag använt ca 20l per planta. Snigelfritt och blodmjöl har jag spridit ut oxå. De är förveggade 3-4 veckor. Ska till mitt ställe någon dag snart o se hur de tar sig:) Finns i zon 4

  • reaper

    Member
    2008-05-04 at 18:17

    😈

  • reaper

    Member
    2008-05-05 at 15:51

    Har 10st lowryder #2 jag hade tänkt sätta ut. Har aldrig odlat förut, hur stor tippar ni att chansen är att åtminstone hälften överlever?
    Hade tänkt plantera dom direkt i den befintliga jorden, är det väldigt viktigt att blanda med lite p-jord t .ex? Vill att det ska se så diskret ut som möjligt.

  • reaper

    Member
    2008-05-05 at 17:44

    @cannabais wrote:

    Har 10st lowryder #2 jag hade tänkt sätta ut. Har aldrig odlat förut, hur stor tippar ni att chansen är att åtminstone hälften överlever?
    Hade tänkt plantera dom direkt i den befintliga jorden, är det väldigt viktigt att blanda med lite p-jord t .ex? Vill att det ska se så diskret ut som möjligt.

    Hälften överlever, hälften blir hanar, så tja, räkna själv…(ser inte särskilt bra ut)

    Själv hade jag inte börjat outdoor med mindre än 20 st.
    Ang. jorden, ser den luftig och bördig ut är det inga problem, men annars kan det vara en bra idé att föra dit lite eget.

    MVh koral

  • reaper

    Member
    2008-05-06 at 17:23

    Satte ut 30st typhoon 4 maj
    Satte ut 20st “snowlow” 6maj
    Sätter ut 10st LR#2 10 maj
    Sätter ut 13st “Lowafghani” 14 maj

    Sprider ut mina LR strains lite för att se hur det påverkar tillväxten under kalla Maj månad.

    Befinner mig mitt i sverige geografiskt sett (+/- 10 mil) och har aldrig lyckats blomma NÅGOT annat än AF strains i Norrland – Typhoon får härmed visa om det är möjligt och annars har jag mina LR att falla tillbaka på.

    Största och finaste patchen med LR kommer få fröa för att skapa nästa års projekt.

    Bilder kommer då det finns nått att visa.

Page 2 of 5

Log in to reply.