Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Stones´s Papaya i Kogödsel Vs Citral i Cocos 220W LE

  • Stones´s Papaya i Kogödsel Vs Citral i Cocos 220W LE

    Posted by reaper on 2008-09-16 at 23:33

    Greetings Jordbor !
    Nytt projekt : Papaya Clone satt i Ko-gödsel 1/9 …Mot Citral Clone satt i Cocos 16/9 . 6,5L krukor, 220W LE, 12/12, ojämt klimat. Citralen sattes senare pga platsbrist. Medium:
    För P:
    Lite stabbigt , har tyvär ingen perlit så jag har lättat up med lite cocos & leca.
    För C: Cocos som jag blöter i sin förpackning med ljummet kranvatten, tar ca 10min och inget brytande och dammande. När den väl är i krukan vattnar jag med Hesi cocos 3cc/l, Rootcomplex och Supervit.

    Så här såg P. ut när hon sattes 1/9, och så här ser hon ut idag 16/9. Har lagt lite cocos på ytan för fuktens skull.

    Så här såg det ut 16/9, C. är 7cm och P. 13cm

    Jag tror att rotutvecklingen i den luftiga cocosen kommer att få Citralen att växa om Papayan. För cocos kommer jag att följa Hesis schema och för gödsel bara vatten, den verkar vara lite låg på P, så det kanske blir PK på slutet.

    Va Nyfiken :ohmygod:

    replied 15 years, 5 months ago 6 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 14:11

    Ser fint ut Stonehead :) Kommer följa ditt projekt här me :)

    Ha de bäst .

    Peace

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 18:54

    Howdy !
    Napkin, Tackar .
    Tänk på att inget här är perfekt. Klimat, Medium osv. är inte bra. Men bra röka, som räcker för mig, typ 50g/månad, och då menar jag BRA röka, går att odla med små medel.
    Ser en del ambitiösa projekt som skiter sig. Så, gröna fingrar, lite tur och mycket kärlek, så har vi bra Julröka.

    Mvh

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 19:32

    @Stonehead wrote:

    Howdy !
    Napkin, Tackar .
    Tänk på att inget här är perfekt. Klimat, Medium osv. är inte bra. Men bra röka, som räcker för mig, typ 50g/månad, och då menar jag BRA röka, går att odla med små medel.
    Ser en del ambitiösa projekt som skiter sig. Så, gröna fingrar, lite tur och mycket kärlek, så har vi bra Julröka.

    Mvh

    Härligt :) de är bara o köra på liksom , aldrig fel med lite bra julröka :)

    Tror att de kommer bli bra man .

    Ha de bäst !

    Bless !

  • bluntman

    Member
    2008-09-17 at 19:54

    50g/månaden din jävla flummare :D

    för mig räcker 50g i ett halvår typ 😆

    bluntman ganjaman: my ass

    Bluntman

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 21:02

    Yo !! Ah det är ju jag .
    Jag har ju vänner ! (inte så många men dom kommer från hjärtat) och ibland skiter det sig, så man måste ha en liten reserv. Men..det är Idealet. 10g bra är bättre än 50g dåligt. Kul att detta ord “Flumm Flummare, Flummigt, nu är så vanligt i Svenska språket.
    Är det lagligt i Montana?? Jag tänker på tandtråd.
    What Would You Do, Dad’dy? = Dip Her in chocolat and lick her up again.

    Kul att se dig, Bluntman .

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 21:13

    ……….

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 21:36

    @space_cowboy wrote:

    Stonehead: Får man fråga vart du köpt din kogödsel? Hur många liter är säcken på?

    En valig trädgårdshandel, det var för din skull jag fotade säcken, så du kan be om samma, jag tror 50l =20kg ca 30kr.Mycket kompakt, behöver lättas up. Men ute ..perfekt. I kruka, kolla PH & NPK, lite ovanligt va? Mitt första försök så dog plantan 3gr. Nu verkar det funka.
    Mvh

  • distorted

    Member
    2008-09-17 at 21:48

    Ännu en tråd man kommer föölja med spänning! :)

  • reaper

    Member
    2008-09-17 at 22:31

    @distorted wrote:

    Ännu en tråd man kommer föölja med spänning! :)

    Har koll på Dig också, börjar bli proffsig va? Såg just sista avs.av Weeds. Stor sorg. Kolla in Sweet Jane, Lu Reed??

    Må Bra.

  • distorted

    Member
    2008-09-17 at 22:53

    ja saker händer. men jag har sämsta ekonomin. men lägger allt jag har på odlingen.
    Nu hoppas jag bara att jag får utdelning.

    Såg också sista avsnittet nyligen. stor sorg ja.

    Sweet Jane, Lu Reed?

  • reaper

    Member
    2008-09-18 at 10:45

    @distorted wrote:

    Sweet Jane, Lu Reed?

    En bra låt med Velvet Underground, klart du får utdelning.
    Ha Kul

  • reaper

    Member
    2008-09-21 at 18:32

    Greetings
    Jag Ser Er.
    Borde kanske skola Citralen lite. Papayan är ju, typ F.I.M. , men på egen hand. Får Citralen växa så blir det 1 Cola och mycket lång.

    Lite Bilder:

    AC Da Hood.

    AC. för 4.000 tusen år sedan. Tower of Power !!

  • big-box

    Member
    2008-09-22 at 11:40

    Fin odling=)
    Hur har du blandat med kogödsel? har du 50/50 med annan jord eller har du bara gödsel? och om man använder gödsel så behövde man inte tillsätta någon näring eller så?
    Är det någon skillnad på ko eller häst gödsel?=)

  • reaper

    Member
    2008-09-22 at 13:17

    Hej ! Big-box.
    Det är komposterad kogödsel som jag blandat med lite cocos & leka i brist på annat. 30% perlit vore perfekt, gödseln är mycket kompakt, och jag tror Papayan kommer att växa sakta pga långsam rotutveckling.
    Ska inte behöva någon näring, möjligen PK på slutet. ingen större skilnad så vitt jag vet, Ph på det jag använt verkar lite högt,(se början på tråden) men efter 22 dagar ser jag inga orostecken.

    Må gott.

  • reaper

    Member
    2008-09-24 at 19:03

    Tänkt mycket på det här. Har bara 220W LE.
    Då vill man ha en tät, uniform matta av buds, så jag band ner.

    24-9-08
    Före.

    Efter.


    Må Bra.

Page 1 of 2

Log in to reply.