Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Sommaren 2011 Fisketävling!

  • Sommaren 2011 Fisketävling!

    Posted by razer on 2011-06-04 at 18:16

    Hej hopp allihopa! Tänkte vi skulle köra en liten fisketävling här! Jag vet att många är intresserade av denna underbara hobby fiske! Så därför tänkte jag att det skulle vara roligt med en liten intern tävling bland oss här på swecan, och i slutet på sommaren så utses “storfiskarn” 8) Och denne får även 5-10 Lowryder frön av mig som ett pris! :D För att medverka i tävlingen så gäller detta. Vinnaren kommer att vara den som får störst fisk, självklart.

    REGLER

    Enbart fiske med spön är tillåtna, dvs inga nät, mjärden eller el fiske.
    Fisken skall vara fångad inom norden.
    Ett bifogat foto, inklusive ditt swecan namn och datum skall finnas med på en lapp vid sidan om fisken.
    Något föremål så man kan uppskatta fiskens storlek för dem som ej äger en våg.
    Namn på det drag som du fångade fisken med.
    Vinnaren kommer att bli den som fångar störst fisk!

    Jag stoppar in en bild på en gädd snärt fångad idag, dock så räknas ej denne då jag ej har mitt nick eller liknande med, bara för att få igång tråden! :P

    http://imageshack.us/photo/my-images/651/fisk.png/ Tagen med ett ABU vass skeddrag blåvitt, gammal så vet ej namnet på denne. 🙄

    Skit fiske på er alla! :supersmile:

    /razer :hippie:

    replied 12 years, 10 months ago 17 Members · 33 Replies
  • 33 Replies
  • crazy_k

    Member
    2011-06-04 at 18:20

    eftersom “Fisken skall vara fångad inom landets gränser.” antar jag att havsfiske skulle vara out of the question. eller?

  • razer

    Member
    2011-06-04 at 18:25

    @Crazy_K wrote:

    eftersom “Fisken skall vara fångad inom landets gränser.” antar jag att havsfiske skulle vara out of the question. eller?

    Det är ändrat nu till “inom norden” så ja, havsfiske är tillåtet 😉

    /razer :hippie:

  • imported_g

    Member
    2011-06-04 at 19:05

    Hur blir man storfiskarn?
    Flest, störst, längst, snyggast täckning, skönast lukt, sexigast…..jag ska nog inte vara med!?

  • sinsemillan

    Member
    2011-06-04 at 19:30

    @Crazy_K wrote:

    eftersom “Fisken skall vara fångad inom landets gränser.” antar jag att havsfiske skulle vara out of the question. eller?

    Varför skulle det vara “out of the question”? Sveriges territorie sträcker sig ju iaf 12 nautiska mil (22 km) ut från kusten.

  • crazy_k

    Member
    2011-06-04 at 19:32

    Duuuuh, kanske för att alla personer inte vet att sverige har 22km vatten? Varför skulle jag annars ha frågat, om visste det?

  • sinsemillan

    Member
    2011-06-04 at 19:50

    Nej kanske inte just 22km men att vattnet närmst kusten tillhör landet är väl ändå en allmän kunskap?

  • crazy_k

    Member
    2011-06-04 at 20:32

    @sinsemillan wrote:

    Nej kanske inte just 22km men att vattnet närmst kusten tillhör landet är väl ändå en allmän kunskap?

    Inte om man e lika dålig på geografi som moa!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-04 at 20:47

    Räknas fiskar som växer desto mer man berättar om dem? Isåfall fick jag en gädda på 26 kg som drog ner mig i vattnet, brottade ner den och högg ihjäl den med en flasköppnare. (började på ca 11 kg, och egentligen släppte den. Egentligen fick jag ingen fisk alls.)

    Ska självklart ut och fiska, delar gärna med mig av den största och finaste rackaren man stöter på. God fiskelycka till alla lirare!

  • razer

    Member
    2011-06-04 at 20:51

    Först av allt, roligt att det finns intresse. Men snälla, försök att hålla tråden ren från svammel 🙄

    / Razer :hippie:

  • poppen

    Member
    2011-06-06 at 15:46

    Nu har jag något kul att göra i sommar! :)

  • razer

    Member
    2011-06-07 at 16:33

    @göran__69 wrote:

    Hur blir man storfiskarn?
    Flest, störst, längst, snyggast täckning, skönast lukt, sexigast…..jag ska nog inte vara med!?

    Jag kommer att göra saker och ting enkla, störst fisk vinner helt enkelt :) Sen kan det ju hända att om man får en spektakulärt vacker fisk med underbar täckning. Och att man då kan få en liten bonus :D

    /razer :hippie:

  • humlan

    Member
    2011-06-07 at 17:01

    Ska ut imorgon och fiska hela natten. Ska ut på eftermiddagen meta upp lite mört och löja. Sedan köra bottenmete i strömt vatten och hoppas på en gös eller två.

    Ska bara se till att ha papper och penna och kamera. För akta er nu får ni stryk! Skämt å sido.

    Må bäste fiskare vinna. Och Shima du har inte en chans 😉

    Fridens på alla glada cannabisrökande fiskarintresserade människor här!

  • ducksfoot

    Member
    2011-06-07 at 18:01

    Kommer slängas upp bilder på gös, mängder med gös. Har ju världens bästa gösvatten runt knuten. Ok kanske inte världens bästa, men iallafall minst 5 gösar varje gång man drar en repa med båten :D

  • hexlax

    Member
    2011-06-08 at 11:00

    Duckie..jag kommer och hälsar på dig nån dag =)
    En gös räcker bra för mig nog den enda svenska fisken jag inte fiskat ännu.

  • frilansaren

    Member
    2011-06-08 at 11:38

    @ducksfoot wrote:

    Kommer slängas upp bilder på gös, mängder med gös. Har ju världens bästa gösvatten runt knuten. Ok kanske inte världens bästa, men iallafall minst 5 gösar varje gång man drar en repa med båten :D

    Fan ducks, vi bor ju som nästan grannar, ja kommun mässigt eller nått iaf ju ;)
    Visste inte vi hade fint jös-vatten inte, visa visa visa mig :)
    Så tar vi med hexlax på en tur :)

    @ Razer
    Jag drar till norr över i dagarna och då jävlar ska det fiskas :)

    -lance

Page 1 of 3

Log in to reply.