Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken SAG Stonehedge & RES DSD. Cocos/Flogro.400W HPS. CUT

  • Vexed

    Member
    2009-04-15 at 18:38

    Lookin’ good mate! Fortsätt så.

  • Vexed

    Member
    2009-04-28 at 19:36

    Hur går det för dig grabben?

  • rixkrim

    Member
    2009-04-29 at 06:17

    @Vexed wrote:

    Hur går det för dig grabben?

    Shu bro :kimblah:
    Jodå, Alltså, plantorna har blivit så förbaskat stora så det blir problem att ta ut dom ur tältet utan att riskera att bryta av grenar. Nu har dom dock stannat på längden ser det ut som. (Och ändå är SAG kolan uppe i cooltuben och nosar :/ DSD’n är riktigt jävla buskig och sativa looking :D och luktar helt facking crazy, sött och lite mer åt smultron hållet istället för jordgubbe tycker jag. Men det är even nicer :D

    Stonehedgen har fått sig en skapligt redig kola nu och även den luktar great! dock så är det mer “kattpiss” lukt man känner direkt när man luktar för att sedan avta till en sötare men samtidigt giftig lukt. Smaken på dom tänker jag inte yttra mig om ännu pga att micro-torkat gräs på nån minut som inte är färdigblommat kan inte jämföras med färdig kurerat och klart. Har iaf tagit ett tjyvnyp av båda på fyllan, Kändes tacksamt när man sprang på muggen för att skicka upp sin nyköpta kebab påväg hem från krogen, Inte kul med andra ord. Men jag kom klart fram till det jag var ute efter, DSD kommer bli min favorit av dessa 2. Längtar tills dom är helt torkade och färdig kurerad mmmmmmh *Dreggla och låta som Homer Simpsons*

    Är ju som dom säger 11v blom på DSD och 8v+- på SAG och båda står i 5:e veckan nu så det är ju en bit kvar på DSD. Well.. jag får försöka klara mig på enbart doften :D

    DSD

    Stonehedge kola

    Stonehedge Nugget

  • Vexed

    Member
    2009-04-29 at 10:33

    @rixkrim wrote:

    @Vexed wrote:

    Hur går det för dig grabben?

    Shu bro :kimblah:
    Jodå, Alltså, plantorna har blivit så förbaskat stora så det blir problem att ta ut dom ur tältet utan att riskera att bryta av grenar. Nu har dom dock stannat på längden ser det ut som. (Och ändå är SAG kolan uppe i cooltuben och nosar :/ DSD’n är riktigt jävla buskig och sativa looking :D och luktar helt facking crazy, sött och lite mer åt smultron hållet istället för jordgubbe tycker jag. Men det är even nicer :D

    Stonehedgen har fått sig en skapligt redig kola nu och även den luktar great! dock så är det mer “kattpiss” lukt man känner direkt när man luktar för att sedan avta till en sötare men samtidigt giftig lukt. Smaken på dom tänker jag inte yttra mig om ännu pga att micro-torkat gräs på nån minut som inte är färdigblommat kan inte jämföras med färdig kurerat och klart. Har iaf tagit ett tjyvnyp av båda på fyllan, Kändes tacksamt när man sprang på muggen för att skicka upp sin nyköpta kebab påväg hem från krogen, Inte kul med andra ord. Men jag kom klart fram till det jag var ute efter, DSD kommer bli min favorit av dessa 2. Längtar tills dom är helt torkade och färdig kurerad mmmmmmh *Dreggla och låta som Homer Simpsons*

    Är ju som dom säger 11v blom på DSD och 8v+- på SAG och båda står i 5:e veckan nu så det är ju en bit kvar på DSD. Well.. jag får försöka klara mig på enbart doften :D

    DSD

    Stonehedge kola

    Stonehedge Nugget

    Riktigt mörka skönheter du har rix. Skjuter de fortf mycket på höjden?
    11v känns ganska överkomligt när det kommer sluta på 14.5 för mig :)

  • reaper

    Member
    2009-04-30 at 09:27

    Härligt att se din blomstrande odling! Att inte kunna ta ut dom ur tältet för att dom blivit stora måste verkligen klassas som ett lyxproblem…kunde inte se bilderna på DSD tyvärr, men SAGgen ser fin och frostig ut, det har verkligen exploderat sen de förra bilderna!

  • jebeel

    Member
    2009-05-04 at 19:56

    Tjena. . Vart ett tag sedan man var inne nu. Du fick några honor till slut ? Skönt och se. . Jag fick 4 damer av 6 st Stonehedge. Hanarna åkte ut, en hona dog och 3 är i slut fasen. Men jag fick spinn och behandlade med såpa,t-röd och vatten. Verkade hjälpa men gud vilken panik när man såg de otäcka kreaturen =( Verkade som plantat inte tog skada av behandlingen vilket jag var mest orolig för.

  • rixkrim

    Member
    2009-05-05 at 17:06

    Tjena gräbbz och tack för kommentarerna :D

    JeBeeL: Fan vad tråkigt att höra med krypen :/ Men skönt att plantorna verkade överleva det utan några bestående men. :pleased:
    Kul att du fick ut en del honor, Visst luktar dom najs ? :D Min börjar närma sig slutskedet den med ser det ut som.

    Liten överblick i nuläget.

    Stonehedge som råkat växa lite nära cooltuben.

    Några Double Strawberry Diesel toppar.

  • Vexed

    Member
    2009-05-05 at 22:26

    Looks fokkin lovely mate! Härliga nuggets på DSDn! Kom gärna med en rapport på den senare :)

  • Shimasonti

    Member
    2009-05-05 at 23:53

    det är ena fina sockervaddar du ligger inne med måste jag säga :D
    creds till dig :D

  • rixkrim

    Member
    2009-05-08 at 13:40

    Tack fellow growers för de fina orden :hippie:

    Vexed: En rökis kommer garanterat :D Tycker dock att dom stannat till lite i svällningen nu, Så vi får se vad som händer.

    Shima: Sockervadd var ett mkt bra ordval sir :D Tänk om man fick liknande när man gick på tivoli, Boy vad det skulle bli mitt favvo hak.

  • rixkrim

    Member
    2009-05-08 at 13:40

    Tack fellow growers för de fina orden :hippie:

    Vexed: En rökis kommer garanterat :D Tycker dock att dom stannat till lite i svällningen nu, Så vi får se vad som händer.

    Shima: Sockervadd var ett mkt bra ordval sir :D Tänk om man fick liknande när man gick på tivoli, Boy vad det skulle bli mitt favvo hak.

  • reaper

    Member
    2009-05-09 at 14:54

    Odlar också Stonehedge. Kul att det går så bra för dig.
    Satte 3 st, fick 2 honor och 1 hane. Honorna har varit i blom i 4-5 veckor nu tror jag. Skall bli intressant att se hur det slutar för dig..

  • jebeel

    Member
    2009-05-14 at 18:11

    Ja krypen verkar helt väck iaf. Men nu e de dax för skörda vilken dag som helst. . För nu har den stannat i växten verkar de som . . Spröten har börjat bli lite bruna på de nedersta budsen och på några i mitten. Men toppkolan e dom kritvita men inte börjat bruna till sig ännu. Men den ena toppkolan e så grov så den ser ut att bryta stammen när som helst. Heller inte så mkt kristaller som jag hoppats på :? Luktar rätt bra för bara vara 3 st :P Men vet inte om ja ska vänta 1 vecka till eller om de e dax imorgon. . Inte hänt mkt på den sista veckan nu förutom då några har blivigt lite brunare och blivigt tröttare och massa vissna blad. Har du något tips ? Här är två bilder på stonhedgerna fråna förra veckan 😆 . . Hoppas du inte blir sne för jag kastar in den här i din tråd :(

    Den till vänster bröts toppkolan av och fick läggas på tork under flytt pga nojja 😥

  • reaper

    Member
    2009-05-21 at 15:35

    Mmmm DSD’n ser ju alldeles förnämlig ut.
    Bor dom i krukorna eller glasburkarna numera?

    Rökis!!!

  • captain

    Member
    2009-05-21 at 15:37

    Krrrräääver en update om läget! :P

    Hur går det?

    Mvh

Page 6 of 7

Log in to reply.