Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken SAG Stonehedge & RES DSD. Cocos/Flogro.400W HPS. CUT

  • SAG Stonehedge & RES DSD. Cocos/Flogro.400W HPS. CUT

    Posted by rixkrim on 2009-01-28 at 20:15

    Tjabba.

    Tänkte nu börja rulla igång lite smått med projekt SAG – Stonehedge köpt från Admiral Ganja här på forumet :D
    Ska bli rätt så spännande att få veta hur de beter sig och vad de kommer att yielda. Hur som haver så hoppas jag på en eller 2 honor till en början som jag sedan kommer att ta kloner utav. Så det kommer bli lite trögt i början innan klonerna tagit sig.

    Setup:

    Strain: SAG – Stonehedge.
    Utrymme: Secret Jardin D80.
    Belysning: 300W LE 400W MH – 400W HPS.
    Ventilation: RV 100 Kanalfläkt, Kolfilter.
    Medium: Cocos Bounce
    Krukor: 6.5L Atami & Flo-Gro 500
    Näring: Hesi Coco paket & Canna Coco A+B + Annat diverse.

    Nu har dom blivit omplanterade i 6.5L Atami krukor och blivit inskjutsade under 400W MH och de verkar må hur fint som helst de små liven.
    De kommer som sagt att få stå livet ut i dessa krukor tills jag vet kön och då kan ta sticklingar som sedan kommer att få stå i Flo Gro 500.

    Så ser det ut för tillfället.

    replied 14 years, 8 months ago 16 Members · 91 Replies
  • 91 Replies
  • vexed

    Member
    2009-01-29 at 00:38

    Ser riktigt ordentligt ut det där! Blir nog guld! Vad har du för mått på tältet? Hur många sticklingar hade du tänk trycka in?

  • rixkrim

    Member
    2009-01-29 at 05:08

    Tjena Vexed.
    Måtten är 80x80x160. Tycker det är rätt så perfekt utrymme med cooltube, slangar, och allt i det. De mindre blir så tight innuti.
    Eftersom jag bara kommer att använda flo-gro så blir det kanske 4 max 5 sticklingar i den. Dock så funderar jag på sätta över en scrog, Vi får se :)

    Tack för kommentaren.
    Piz

  • reaper

    Member
    2009-01-29 at 12:20

    Clean och trevlig setup ;) Den här ska följas!

  • reaper

    Member
    2009-01-29 at 12:27

    Ska följa denna tråden!
    Har också likadana frön som jag kommer sätta i jorden nån gång i Mars, så ska bli kul o se hur det går för dina :)

    Lycka till.

  • rixkrim

    Member
    2009-01-29 at 18:24

    Tack grabbar. Riktigt kul att ni kikade in :hippie:
    Det händer mycket i cocos på bara en dag måste jag säga. Exploderar för varje dag som går. Speciellt nu efter omplanteringen.

    Stonehedge gillar mycket näring har jag också märkt.
    Jag ger dom just nu till 10L vatten:

    40ml Canna A+B (Enligt flaskan)
    20ml Hesi powerzyme
    2 droppar Hesi supervit.

    Alltså full styrka. Förutom Hesi TNT som jag tänkte vänta lite med tills de fått rota sig rejält i nya krukorna. Tycker de växer så bra redan så det kanske inte ens behövs hehe.

    Piz
    RK

  • rodtjur

    Member
    2009-01-29 at 18:29

    De ser otroligt välmående ut :) Hur gamla är de?

    Puss & kram

  • rixkrim

    Member
    2009-01-29 at 21:02

    @RodTjur wrote:

    De ser otroligt välmående ut :) Hur gamla är de?

    Puss & kram

    Tjabba och tack för dom fina orden :D
    Ja jag hade lite strulande med för högt pH i början så de blev blekta och stannade av i växten men som tur var så fick jag tag på en flaska pH-minus snabbt så dom repade sig på ett par dagar. Dom är ca 2 veckor nu.
    I morgon kommer det lite nya bilder är det tänkt.

    Kommer vara borta och jobba i veckorna så en släkting får ta hand om dem och hålla tråden vid liv med bilder osv i veckorna :pleased:

  • reaper

    Member
    2009-01-30 at 15:50

    phat loot rixkrim ^^

    Fin setup du införskaffat! Blir SAG’s Stonehedge för mig med dock ska jag först skörda det jag kör nu och sen en runda AH1 men. Kommer följa din tråd med glädje!

    Inte lus läst men i ditt första inlägg så skriver du att du hoppas på två honor som du sen kan ta sticklingar ifrån, varför sätter du inte alla frön och sparar den bästa honan? (=

    BLESS!

  • rixkrim

    Member
    2009-01-30 at 17:40

    Tjena kidde :D

    Man bugar och bockar =)
    Anledningen till att jag inte satte alla frön är för att jag är totalt n00b på cocos. Det är min första cocos odling så jag ville chilla lite med några frön först för att se hur det går. Så går det åt skogen så slipper alla frön bli skit hehe. Men jag hade dock velat sätta alla och göra som du säger, Men osäkerheten regerade. =)

    Jag har all tid i världen nästan så jag hinner med en andra, tredje, och även fjärde sväng :D haha. Vill bara vara på den säkra sidan först innan jag öser på så att säga :hippie:

    Tänkte börja dosera TNT nu, Men såg nu på flaskan att det står SOIL på den :? Hur blir det i cocos då ? Doserade iaf 25ml till 10L vatten så den som lever får se hehe.

    Och här kommer den lovande updejten då:

    Har räknat ut att dom är 13 dagar på sista bilderna.
    Tur att det inte står stilla 😉

  • reaper

    Member
    2009-01-31 at 16:39

    tja! ser överfett ut..!

    ang tnt så står det bara så på deras flaskor, dem är helt okey i cocos, beställer du t.ex en coco starter kit får du samma flaska och det står oxå soil på den.. så bara kör enligt schemat :)

    hehe ja jo det förstår jag ändå, så gjorde jag med med denna odlingen, första gången i cocos för mig med men det är busenkelt:)

    btw, börja du dosera 50ml direkt… peace

  • rixkrim

    Member
    2009-01-31 at 19:36

    @kidde wrote:

    tja! ser överfett ut..!

    ang tnt så står det bara så på deras flaskor, dem är helt okey i cocos, beställer du t.ex en coco starter kit får du samma flaska och det står oxå soil på den.. så bara kör enligt schemat :)

    hehe ja jo det förstår jag ändå, så gjorde jag med med denna odlingen, första gången i cocos för mig med men det är busenkelt:)

    btw, börja du dosera 50ml direkt… peace

    Shoo kidde :D

    Haha okej. Jag tänkte väl jag med. Men då är det alltså inget att oroa sig för :D
    Japp. Fast jag använder inte Hesi coco just nu utan kör med Canna coco A+B 2komponents flaskor hehe. 40ml av varje enligt flaskan. Kanske skulle skära ner lite på den nu när jag vattnar med TNT ?
    Jag har vattnat första gången med det nyss iaf så vi får väl se vad som händer. Åker väl på nuteburn på stubben i guess :ohmygod: Men då får jag sänka en aning.

    Detta består min vattning av just nu:

    2 droppar Hesi Supervit
    20ml Hesi Powerenzyme
    40ml Canna A
    40ml Canna B
    25ml Hesi TNT.

    Bladat med 10L vatten då.
    Så jag kliver nog på rätt hårt känns det som. Men än så länge har dom gillat det ser det ut som
    Jag ska blanda en ny dunk och använda Hesi coco istället :D
    Fast enligt vad man läst runt så är ju Canna Coco och Hesi Coco same shit ?

    Piiiiiiiiiiz

  • wayne

    Member
    2009-01-31 at 20:15

    Snyggt!

    Hur stor är Flo Grotanken? Tänkte på om den klarar några sticklingar eller om du måste fylla på vatten varje dag. Jag har en NFT med 20 liters tank och funderar över om man skulle kunna trycka ner sex åtta sticklingar där i utan att behöva köpa en extratank.

    Annars kan du ju sätta ner mammorna i Flo Gro när du sett kön via preflowers och göra om sticklingarna till mammor. Så sparar du vegtid… Fast dom kanske hinner bli för stora för det.

  • rixkrim

    Member
    2009-01-31 at 20:41

    @Wayne wrote:

    Snyggt!

    Hur stor är Flo Grotanken? Tänkte på om den klarar några sticklingar eller om du måste fylla på vatten varje dag. Jag har en NFT med 20 liters tank och funderar över om man skulle kunna trycka ner sex åtta sticklingar där i utan att behöva köpa en extratank.

    Annars kan du ju sätta ner mammorna i Flo Gro när du sett kön via preflowers och göra om sticklingarna till mammor. Så sparar du vegtid… Fast dom kanske hinner bli för stora för det.

    Tjabba Wayne.
    Tror orginal tanken ligger på 17L bara. Har haft mina funderingar på om man skulle köpa en plastlåda på 60-70L och göra som så många andra här gjort.
    Sätta överdelen från flo gron i en större tank.
    Jag tror mammaplantorna blir lite för stora för att sätta ner i den sen. De har veggat 14 dagar nu och minst 14 dagar till vill jag att dom ska stå innan jag tar kloner. Jag kommer nog bara köra 3-4 kloner sen + SCROG. :D

    Fridens.

  • rixkrim

    Member
    2009-02-05 at 01:41

    Updäjt

    Ja som ni kan se så står det inte direkt still.
    Jag har bytt till cocos näring från Canna till Hesi.
    FIMade även en random planta, Hoppas det blir hona då haha :D

    Här kommer lite bilder lads!

    FIM – Jag ser massa toppar :hemp:

    Kidsen

    Overview

    Ivrig väntan på preflowers trots det är så tidigt jag vet!! :D

  • reaper

    Member
    2009-02-05 at 12:45

    Det ser Fint ut :) ska följas

Page 1 of 7

Log in to reply.