Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken SAG Stonehedge & RES DSD. Cocos/Flogro.400W HPS. CUT

  • shubbe

    Member
    2009-03-08 at 14:29

    Ser riktigt fint ut, en tråd att följa!
    :P

  • rixkrim

    Member
    2009-03-09 at 16:19

    Då kommer det ett par bilder då. Kanske inte så mycket att titta på just nu men de börjar explodera efter omplanteringen iaf :D
    De råkade bli lite blekta pga näringsbrist tidigare då jag testade gränserna för vad de tål. Inga trasiga blad iaf :D De har nästan hämtat sig nu.

    Stonehedge: Det börjar bli lite crowded hehe.

    Double Strawberry Diesel.

    Så nu vet ni hur läget är :D

    Mvh

  • vexed

    Member
    2009-03-10 at 21:09

    Keep it up mate!

  • rixkrim

    Member
    2009-03-11 at 05:46

    @Vexed wrote:

    Keep it up mate!

    Ja vi kämpar på, Jag och (förhoppningsvis) lite mer tjejer än killar :D
    Simma lugnt kompis.

  • rixkrim

    Member
    2009-03-12 at 06:30

    Tänkte skämma bort er med ett par fina bilder på saggarna hehe 😉

    Crispy

  • reaper

    Member
    2009-03-12 at 23:49

    Dom växer fint och symmetriskt, gillar första bilden!

    edit: Och den andra ;-)

  • rixkrim

    Member
    2009-03-14 at 20:50

    Hmm det har uppstått lite komplikationer varav jag blivit lite osäker på 2 grejer som ni kanske har något vettigt svar på ? :D

    Here it goes

    Fråga nr 1:
    Vad kan ha hänt med en av dom 6 stonehedge ? Bladen är inte alls lika som hos sina släktingar. Och det är enbart denna planta som drabbats av det.
    Kan det vara så att det är en annan pheno som inte gillar näringslösningen jag ger ? Den kanske är känsligare dvs. Eller är det bara en klen pheno allmänt ?

    Fråga nr 2:
    Försöker kolla om jag ser kön på dom och hittade detta som det enda vettiga typ. Tror det kan vara lite tidigt men jag kör som sagt 16/8 ljusintervall så chansen kanske finns att dom visar tidigare då ? eller är jag ute och cyklar då hehe. Hursomhelst så tror jag att jag lyckats lokalisera den första hanen. j*vla hanar!! FÖRHOPPNINGSVIS den sista också!! Grrr! :P

    Här är då bladen på plantan som ser skum ut.

    Och som synes är det bara den som skiljer sig också.

    Och sista bilden, Ser ut att kunna vara en hane ?

    pEace and love.

  • jebeel

    Member
    2009-03-16 at 20:11

    Hello stoner 😆 Hoppas på lite honor för din del. . . Nu e mina saggar i blomfas iaf =) Men inte kunnat se kön ännu vart ja vet :? Jag har fått dåliga vibbar nu. . .Alla dina från förra omgången vart hanar va ? Hoppas på det blir lite honor hos mig nu iaf 😈 Nej men håller tummarna för dig så klart. Otroligt tråkigt om vi bara får hanar 👿 . Jag ska lägga upp lite bilder jag med om ett par dagar. . så ska vi jämföra lite. Fridens

  • rixkrim

    Member
    2009-03-17 at 07:34

    @JeBeeL wrote:

    Hello stoner 😆 Hoppas på lite honor för din del. . . Nu e mina saggar i blomfas iaf =) Men inte kunnat se kön ännu vart ja vet :? Jag har fått dåliga vibbar nu. . .Alla dina från förra omgången vart hanar va ? Hoppas på det blir lite honor hos mig nu iaf 😈 Nej men håller tummarna för dig så klart. Otroligt tråkigt om vi bara får hanar 👿 . Jag ska lägga upp lite bilder jag med om ett par dagar. . så ska vi jämföra lite. Fridens

    Tjena homie! :D
    Härligt att du satt dom i blom. Hoppas du kan skilja på vad som är hona och hane rätt så snart nu då :D Let me know when you do right ? Yes, alla i förra omgången blev grabbar. Dock så satte jag bara 3 frön den gången. Den här gången 6 st + 2 DSD då för att vara 99.9% säker på att få iaf en jäkla hona nån gång. Haha jag känner också lite obehag så där, Skulle vara sorgligt om det blev skit med alla Saggar. Då blir det jag som köper femmade nästa gång iaf :D haha.
    Jag ska hålla utkik i din tråd efter updäääjten.
    Men jag gissar på att dina är en bra bit större än mina :D

    pEace and love.

  • vexed

    Member
    2009-03-17 at 09:55

    Ser ut att rulla på bra rixkrim!

    #1 Om alla har växt under samma förhållanden har det garanterat att göra med genetiken. Ser dock inte ut att vara speciellt allvarligt än. Pröva dig fram och lägg upp nya bilder om det blir värre.

    #2 Skulle kunna vara en dude, tyvärr :( Men kvalitén på bilden gör det lite svårt att se. Lägg upp en ny om du inte redan kapat den.

  • rixkrim

    Member
    2009-03-21 at 07:57

    det tycks vara så förbannat jävla dumt (ursäkta men!!) att ALLA UTOM EN av Stonehedgen blivit hanar. Så här sitter jag med en (förmodligen) hona, känns lite surt. Men skulle det nu visa sig vara en hona så ska den jäveln (ursäkta igen) få smaka på saxen och mjölkas fram på minsta lilla stickling!!!! Det är dessutom den största och starkaste plantan av dom alla så hon är riktigt fläskig och har kolosala fanleafs jämfört med alla dom andra.

    Alla andra stonehedge plantorna har dessutom fått små bollar förutom just denna + de två double strawberry diesel jag har där inne också, De är för småa för att kunna visa kön ännu.

    Så all mening att fortsätta känns ju sådär lagom….
    Tror ni det kan varit nå knas med fröna eller finns det inget som kan påvärka ett frö på sådant sätt att det blir hanar ? Ni som kör Stonehedge hur ser det ut för er ? Hoppas ni får bättre “hon ratio” än mig iaf.

    motivering..mummel…motivering :(

  • vexed

    Member
    2009-03-21 at 10:55

    Fyfan mannen. Oförtjänt mycket otur på din sida :(

    Har inget med fröna att göra (så länge seedbanken inte kommit på ett sätt för malinizing :? ). Det handlar tyvärr om en förjävla otur.

    Nu fick du ju dock en hona verkade det som. Gör precis som du skrev och ta sticklingar på den. Visst tar det lite mer tid nu, men du får så många honor du vill och de kommer växa väldigt jämnt.

    Ge inte upp mannen.

  • reaper

    Member
    2009-03-21 at 11:10

    Håller tummarna för resterande Rixkrim

  • rixkrim

    Member
    2009-03-21 at 12:24

    Tack för de tröstande orden. Det värmer :hippie:
    Förstår det bara inte :/ blir femmade frön sen för min del iaf. Jag har ju kvar 8 st DSD med. Så jag får väl köra dom först och främst kanske, Kommer ju även Diesel Ryder på måndag förhoppningsvis så nånting går väl att koka ihop men som sagt motiveringen känns dålig just nu.

    Börjar bli trist att spendera så mycket tid på ingenting känns det som.
    För att inte tala om näring + medium som går åt till att föda upp asen 😉 Nog för att det materiella inte spelar sån stor roll. Tiden som går förlorad bekymrar mig mest.

    Men jag återkommer nog som vanligt med nya tag och nytt hopp.

    Vexed Det är en orättvis värld vi lever i ibland, Och då och då blir man påmind om det. Det är som det är kan man väl egentligen bara säga hehe :D Ja det blir som du säger tror jag nog. Något ska jag ha ut av det hela in the end.
    Skymtar jag minsta lilla preflowers så åker saxen fram på stört, Och jag kommer att vara plantan ända upp i arslet med förstoringsglas och kolla efter preflowers varje dag. 😈

    pizout homies.

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 23:45

    amenvafan? Born under a baaaad sign *värsta wailande bluesvibratot*

    Jag lider med dig och hoppas på den sista, maken till otur har jag sällan skådat.
    Det står ju bara att den är en creeper i beskrivningen, men att den var en sån teaser nämnde dom inte ;-)

Page 4 of 7

Log in to reply.