• reaper

    Member
    2004-07-05 at 16:28

    ha! de va kul å se er ni stukgubbar som dök upp! blev ett par..

  • chiana

    Member
    2004-07-05 at 18:08

    aaah tusan… letade lite efter er på västra men hittade ingen :(
    Ahja … hade väldigt trevliga cristianiter till grannar så det blev ett väldans puffande av ändå. :D

  • bane

    Member
    2004-07-05 at 22:10

    Som sagt nu var det över.
    Lerigt som inått Hel***te, men djävligt soft feeling ändå.
    Röka på området var ju hur lugnt som helst fram tills Torsdagen.
    Innan råkade tom ett par snutar gå förbi oss när vi meckade vid Orange stage men dom bara glodde och gick vidare, såg tom folk med Vattenbongar inne på konserterna.
    Men Torsdagen och framåt så gav dom sig fan på att börja tracka folk lite.

    Uppenbarligen har det i princip varit avkriminaliserat innan ??? (correct me Pliz). men efter Torsdagen så började dom visitera av folk som hade Smoketools med sig inne på Festival området, Såg aldrig nån snut på Camp området iaf. “thank god”.

    …Soft tält Christinaierna hade vid entre Sju!.

  • chiana

    Member
    2004-07-06 at 08:57

    puh… då har jag äntligen vaknat efter att ha legat halvt i coma.
    Ifall du gillar festival så ska du inte jobba på roskilde. Jag hann bara se tre konserter. :(
    Audio Bullys som var en grym överaskning, Korn som vara attans röjj samt urusla Fluke.

    Bane: Det låter som du också jobbade på roskilde? Med tanke på att området öppnar på torsdagen…
    Bongarna kan du inte ta in på festivaområdet av samma anledning som du inte får ta in glas, flaskor och andra “större” hårda föremål…

    Jag hörde talas om att någon regel skulle skärpas 1:a juni. Men helt ärligt så verkade inte politin särskilt intresserad av mina jointar i alla fall.

  • Megathron

    Member
    2004-07-06 at 16:55

    Önskar jag hade varit ledig till Roskilde :(

    Nåja, jag fick iaf. uppleva Hultsfred i år igen samt
    FuryFest i Le Mans!

    Jag kan verkligen tipsa om FuryFest om man gillar
    metal och röka. Det var en helt underbart soft festival
    där det var överlägset fler som rökte än som drack.

  • reaper

    Member
    2004-07-06 at 17:23

    F*an*ihe*lv*ete vad lerigt det var!

    Men det var skönt att se alla “Bevar Christiania” märken och tröjor.

    Du har rätt chiana, Korn var hur bra som helst. Bara gamla örhängen på scen och en precis lagom balanserad akolhol/cb blandning i mig. Har inte röjt så mycket sen jag var tonåring (skitlänge sedan).

  • reaper

    Member
    2004-07-06 at 17:43

    Vadå regnade det i Roskilde? Har man 6×9 hemmabyggt partytält så stör det inte så mycket.. 8)

    Var det nån annan som såg Plaid? Helt grym konsert! Bäst röj var det dock på hatebreed i min mening.

  • reaper

    Member
    2004-07-06 at 19:16

    Tjo :)

    Jepp roskilde var fett i år med!!! Visst lerit som satan, menmen.

    Jag träffade stukman och alrik och nån till som jag inte kommer ihåg. det var skoj, hade velat hänga lite med er iofs.

    PLAID var fett, vilken grej, LFO ställer in och PLAID kommer, perffa!
    dom var så mycket bättre förr dock.

    Toddy: Har du hört ffwd, ett gammalt psykadelisk/ambient projekt som plaid och orb samarbeta med, kanske den bästa ambient/psyk skivan någonsin.

    peace

    l8rs

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 00:36

    ja vart där..leran alltså..fyfan..bodde på westside som man bör. :D
    träffade några från swecan…stod swecan och vart nått blad och grejer..vid duscharna på west..skulle komma tillbaka men det blev en hel del annat 😉

    knappt nån sömn men det gjorde inget, när det var som värst så hade ja ett safe heaven på green camp där det var torrt och varm, och kvinnligt sällskap :P 😉

    syntax var chill..wu tang reppar bra som vanligt..
    synd att dom placera mycket schysst röjj tidigt..missade mycket..sen synd att man har att göra med efterblivna brudar som ska smikna sej i timmar på festival…va fan..ta på tillräckligt med kläder och dra bara 😡

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 00:59

    De bästa på festivalen var Scratch Perverts, The Renegades of the Game Boxen, Jamie Lidell, The Royal Danish Opera och allt trevligt folk som arbetade på festivalen, speciellt vakterna. Props till alla dem!

    Att Bowie ställde in var ju riktigt uselt, blev grymt besviken. Hade sett framemot honom mest av allt på festvalen. :( Vädret sög och all lera blev rätt drygt i längden trots att man var utrustad med stövlar. Men något positivt med vädret är att det knappast kan bli sämre nästa år! :)

    Någon annan än jag som såg Cloroform (tre norrmän som spelade någon sorts electro-jazz) som spelade på Odeon klockan 14.00 på söndagen? Hade rökt en fet innan och jag måste säga att det var den bästa festival-upplevelsen jag någonsin har haft. Kändes som om jag för första gången insåg hur komplex och sammanhängande musik egentligen är, vilket samspel det måste vara mellan noter och musiker, hur beroende de är av varandra för att det ska fungera att skapa den komplexa helhet musik faktiskt är och hur allt skulle vara omöjligt utan den ena av de två. Ungefär som hur olika färger kan skapa ett mästerverk i rätt händer. Blev alldeles fascinerad av min upptäckt. 😯 8)

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 01:18

    Roskildefestivalen är enl mig en av Europas bästa rockfestivaler… jävligt synd bara att det alltid ska vara så taskigt väder den helgen… o att Bowie ställde in 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 01:36

    Tyckte det var skit jobbigt med all lera.. Det regnade in i mitt tält och det var 3 timmars kö i lera upp till anklarna bara för att köpa ett par gummi stövlar för 100 danska som var 2 storlekar för stora.
    Men jag hade ganska kul ändå.

    Top 3 konserter:

    1. Vive La Fete – Herregud vad snygg hon är, och vad bra dom var live
    2. Ricochets – total överaskning, hade aldrig hört dom innan
    3. Audio Bullys – var riktigt bra

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 13:56

    hörde av en kompis som var där att danska snutar gick runt
    och kollade bland tälten efter knark. mina kompisar hörde hur en
    snut hittade en voltarenburk utanför deras tält och så anropade
    han sitt befäl för att höra om det räckte för att göra husrannsakan
    (tältrannsakan :). men det gjorde det såklart inte. måste varit
    en dum jävla snut.

    det går utför för danmark. vad fan håller dom på med därnere
    egentligen!!?

    läste idag att dom slagit igen massa bordeller på
    själland. och tvingat ut de stackars flickorna i kylan och osäkerheten
    istället. det som var ett så liberalt och bra land för inte så
    länge sen..

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 15:26

    ElPorro: Vi får väl hoppas att den usla regeringen byts ut snart. 👿

  • reaper

    Member
    2004-07-07 at 16:54

    Hann inte träffa nån från Swecan! Lite synd! Fan va det regna! Helt otroligt, vi åkte hem lite tidigare p.g.a detta…Hörde att dom som träffades hade det trevligt.

Page 5 of 6

Log in to reply.