• reaper

    Member
    2004-05-22 at 11:20

    shindara: det lät ju som en bra idé, undra om det funkar för mig :?

    men det finns ju inte en chans att jag kan spara ihop pengar till en biljett på sån här kort tid om man är arbetsfri och lever halvgott på samhället..

    sen vare ju snack om att roskilde hade satsat mycket pengar på campingen i år, det kanske syns på banduppställningen? jag vet inte.. men då kan det ju vara mycket så att staketen har förbättrats med?’

    fan.. det är bara att prova annars vet man ju inte… :)

    love and inity!

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 22:37

    polisen brukar patrullera med knarkhundar på campingen, jag har aldrig vågat röka där.
    läskigt

    😯 ps. You will always find me in the kitchen at parties

    (edit: min förfriskade polares åsikt 😉 )

  • chiana

    Member
    2004-05-24 at 13:43

    jag tiggde lite röka på en joint av en roskildevakt sist jag var där…

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 16:08

    @toddy wrote:

    Arach: Hoppas du INTE menar att kompisen ska klippa av det från någon annan! 👿

    Självklart inte.. låna av en kompis som kan ta av det utan att klippa sönder det. ;)

  • reaper

    Member
    2004-05-25 at 10:45

    knarkhundar på roskilde??

    2003 var det inte en hundjävel där hehe.. :) den enda hunden där va jag själv 😈

    skulle de släppa in en fyrbent knark sniffare där skulle de ha att göra i en månad att haffa alla hehe…

    vi rökte fete jollar när vakterna gick förbi inte nån som bryr sej…

    när man går över den enorma trapp bron så tar man höger å tassar en bit där låg vi.. å det var nästan höns nät till staket borta på det området….

    lycka till allihop :)

  • reaper

    Member
    2004-05-26 at 18:36

    ne har aldrig sett nån på rosk som blivitt haffad när dom rökt en joppe o jag har självt passerat polisen där på 1m avstånd rökandes en joppe :)

  • reaper

    Member
    2004-05-26 at 21:04

    en kompis till mig blev tagen 2001 då tog hans röka sen gick dom. Och jag har set poliser med hundar på roskilde( dom kanske inte e trännade utan bara där för att skärmas för en knark hund på roskilde hade ju blit lagom förvirrad ). Men dom flesta poliserna verkar skita i om man tar en joppe har ju själv sutit med en joppe i handen när poliser gåt förbi, dom bara titta på mig. Så det verkar va rätt lungt att röka på roskilde men man kan ju försöka att undvika att röka precis framför poliserna 😉

  • reaper

    Member
    2004-05-26 at 21:56

    Efter ett par års erfarhet av roskilde festivals rökande kan jag medela att det inte har varit några problem för min del…

    Hände en ganska kul grej för två år sedan…
    Satt med kompisarna och pratade igenom hur festivalen hade varit.
    Som vanligt hade man vell kanske köpt lite väl mycket röka i chriss innan festivalen..Och ingen vill ta med det på tåget hem så vi satt och varmrökte alla våra rök don innan vi skulle börja “krypa” hemmåt. När vi väl hade kommit till den sista bång rundan så kommer det fram två poliser och frågar “Om rökat smakade gått” :) Där satt vi som ett gäng fån kraftigt nerrökta (och även lite efter svampade) och inte vise hur vi skulle reagera.
    Så dom stod och kollade på oss ett tag och väntade på ett svar.
    När det väl kopplade upp i knoppen så kom det bara fram något hakande ord som man skulle kunna tolka som ett ja.
    Poliserna bara tittade på varandra och små flinade…sedan var det inte så mycket mer med det.
    Dom gickåt ett holl å vi statt bara kvar och garvade… :)

    BLA BLA BLA….
    hoppas att ni fattar vad jag skriver (gör det inte skälv.. :) )

  • reaper

    Member
    2004-05-26 at 22:05

    @MacahaN wrote:

    Efter ett par års erfarhet av roskilde festivals rökande kan jag medela att det inte har varit några problem för min del…

    Hände en ganska kul grej för två år sedan…
    Satt med kompisarna och pratade igenom hur festivalen hade varit.
    Som vanligt hade man vell kanske köpt lite väl mycket röka i chriss innan festivalen..Och ingen vill ta med det på tåget hem så vi satt och varmrökte alla våra rök don innan vi skulle börja “krypa” hemmåt. När vi väl hade kommit till den sista bång rundan så kommer det fram två poliser och frågar “Om rökat smakade gått” :) Där satt vi som ett gäng fån kraftigt nerrökta (och även lite efter svampade) och inte vise hur vi skulle reagera.
    Så dom stod och kollade på oss ett tag och väntade på ett svar.
    När det väl kopplade upp i knoppen så kom det bara fram något hakande ord som man skulle kunna tolka som ett ja.
    Poliserna bara tittade på varandra och små flinade…sedan var det inte så mycket mer med det.
    Dom gickåt ett holl å vi statt bara kvar och garvade… :)

    BLA BLA BLA….
    hoppas att ni fattar vad jag skriver (gör det inte skälv.. :) )

    HAHAHA, kan man importera poliser? Har ett par här i sverige som behöver bytas ut…

  • reaper

    Member
    2004-05-26 at 22:21

    HAHAHA importera poliser :) Grymt coolt. Bara att holla tummarna att ingen tar några från italien…

  • finn

    Member
    2004-05-27 at 12:03

    Har aldrig varit på någon “riktig” festival nån gång. Men i år blir det ändring på det!! Beställer biljetter till Roskilde i slutet av månaden :D

    Kristiania e nere nu va? Isf var fixar man rökat? Har hört att det springer runder folk och säljer men borde det inte va en kraftig minskning om krist e nere.

    Jag tycker sponsorerna skulle sätta upp ett stort tält med försäljning av diverse hampa :P Fast risken e nnog inte så stor :crazy:

  • reaper

    Member
    2004-05-27 at 13:48

    Det blev idag (27/5) klart att Iggy and the Stooges ska komma till Roskilde också :D

  • reaper

    Member
    2004-05-28 at 16:29

    Kristiania e nere nu va? Isf var fixar man rökat? Har hört att det springer runder folk och säljer men borde det inte va en kraftig minskning om krist e nere.

    borde det inte snarare vara tvärtom? att nu när alla inte kommer ta chris där det är svårare att fixa. kommer det finnas fler som går runt på festivalen och säljer. eller?

    bara vad jag tror. ibland står polisen vid ingången (iaf vid tåget) min polare blev intagen där för något år sedan, men han hade inget på sig.
    enklast är att skicka sina grejor igenom staketet (om man verkligen vil vara säker).

    inne på området har jag aldrig stött på några problem med rökande. jo ifs var det två vakter förra året som vi skulle bjuda på joppe, men de fick tydligen inte medans de jobbade….
    😥
    /s

  • reaper

    Member
    2004-05-29 at 14:20

    @Bob-Zoid wrote:

    Det blev idag (27/5) klart att Iggy and the Stooges ska komma till Roskilde också :D

    Är det sant! Fan vad grymt! Jag som hade tänkt skita i roskilde i år och åka till skellefteå istället (vet inte ens vart skellefteå ligger haha) bara för att dom spelade där :D

  • reaper

    Member
    2004-05-29 at 15:05

    iggy är väl inte såå ruggigt bra, eller?
    såg han på hultan för några år sen, blev inte imponerad.

    roligare är ju att beenie man kommer. :D

    bor alla i tält? ska bo på husvangscampingen, skönt att ha lite utrymme att röra sig på. ligger iofs skitlångt ifrån allt men promenader ska ju vara nyttigt så. :)

    så för att träffa några swecannare får man väl ha med sig en heldagsförsörjning av gräs när man letar så att man inte ger upp i första taget.
    //synes på roskilde i sommar!! 8)

Page 2 of 6

Log in to reply.