Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho – Gavita Pro 1000W HPS. Vanilla Kush, Red Dragon mm.

  • robinho – Gavita Pro 1000W HPS. Vanilla Kush, Red Dragon mm.

    Posted by robinho on 2012-02-28 at 02:56

    Hej vänner!

    Våren är på väg och utomhus säsongen närmar sig med stormsteg, men för nu håller vi till inomhus. Och här inne använder vi produkter som så gott som endast kommer från Professional Grow, och involverarde första 4 veckorna av vegg fasen:
    -1st 250w mh
    -1st Kanal fläkt TT125
    -Oscillerand bordsfläkt

    Dessa produkter kommer användas efter 4 veckor i vegg, sen genom hela odlingen:
    -1st Gavita Pro 1000w hps
    -1st Kanal fläkt TT160.
    -1st Kolfilter, Phreshfilter 160mm 1000m3/h.
    -1st Ventilationsslang 160mm, 1m.
    -Oscillerand bordsfläkt
    Sen är det också möjligt att jag lägger till 1st 250w hps beroende på värme och nödvändighet.

    Just nu är jag väldigt nöjd med situationen; värmen går aldrig över 27c och aldrig under 20c på en 18/6 period. Ph har jag bara kollat en gång och låg då på stadiga 6,7. Rh% har jag fått över 50%, men bryr mig faktiskt inte så mycket. Har borrat och sågat i utrymmet så luftutbytet är på topp.

    Jag kommer som sagt använda mig av en Gavita Pro 1000W HPS ballast, som jag ska testköra åt Gavita. Denna hängdes på plats igår med lyckat resultat, bra sol får man säga. Lampan som sitter i är en Philips Master GreenPower 1000w, som jag hör mycket bra saker om.

    Fröna är fortfarande inte helt klart vid denna tidpunkt, men just nu finns det i vegg rummet: 3xVanilla Kush Barney’s Farm, 1xRed Dragon(2 Red Dragon frön som inte fick svans) – Barney’s Farm 1xLSD – Barney’s Farm, 1xWhite Widow – Seedsman

    Valet av medium är än en gång jord och jag har valt Terra Professional som jag trivs väldigt bra med

    Näringen som används är inte helt bestämt än, antingen blir det Gold Label eller så blir det Cannas serie. Jag har aldrig tidigare använt Gold Labels produkter men har hela serien stående här någonstans.

    Kommer köra minst 6st 15 Liter SmartPots, men chansen är stor att det blir fler eftersom att utrymmet är stort.

    Utrymmet ja… Här har jag jobbat en del sen min senaste tråd här i bildbanken. Jag har delat av rummet i två delar, så jag kan ha en “vegg kammare” och en för blom perioden. Blomrummet är ca: längd1.6m bredd1.1m höjd3.2m. Vegg rummet är ca: 1kvm och 1.9m högt. Bilder får visa vad jag menar (kommer vidare uppdatering här):

    Det är alltså ett gammalt HomeBox tält som är sönderklippt och ihoptejpat/limmat/häftat, och som sedan är häftat runt alla väggar och sedan gjort en tre-delad öppning i mitten. Och allt är helt ljustätt, förutom en del i botten som jag använder som passivt insug, men har gjort en liten ljusfälla så inget ljus kommer på plantorna.

    Nu har jag tyvärr ingen fungerande kamera så jag kan ta bild på hela uppsättningen färdigbyggt och klart, kameran blev hårt behandlad under en födelsedags fest för min kusins 6-åriga dotter. Men det står på inköpslistan och kommer införskaffas så snart jag finner en jag vill ha.
    Men några bilder på några av barnen allt från några dagar över jord till 10-12 dagar:

    Var på 4 dagars skid-semester med frugan så var tvungen att finna på en provisorisk lösning (Fungerade sådär, en LSD är närapå död):


    Så de sista bilderna innan kameran sa nej:
    White Widow från Seedsman

    Red Dragon från Barney’s Farm

    Och jag vet att dom ser lite långa och spretiga ut, det uppkom då jag var bortrest och hade lampan för långt från plantorna, men vågade inte ha den närmre då jag inte visste exakt hur länge jag skulle vara borta.

    Jag hoppas ni ska tycka om tråden, kommentarer, ris som ros uppskattas

    Mvh
    robinho

    replied 12 years, 1 month ago 13 Members · 26 Replies
  • 26 Replies
  • hempire

    Member
    2012-02-28 at 03:02

    Ser väldigt fint ut kommer nog att bli kanon! Gillar valet av strains :drool:

  • grownorrland

    Member
    2012-02-28 at 03:31

    Låter onekligen som att du har dig en fin set-up där robinho. Se till att posta lite ögongodis med jämna mellanrum så man får se hur det går för dig.

    Bless!

  • urizen

    Member
    2012-02-28 at 05:01

    coolt jag har typ samma setup

  • dudin

    Member
    2012-02-28 at 06:00

    Kul tyckte verkligen din förra odling var fin, det här kommer nog bli grymt. Kul.

  • windowlicker

    Member
    2012-02-28 at 08:42

    ojojoj, det här ska absolut bli kul att följa. Lycka till nu ;)

  • robinho

    Member
    2012-02-28 at 19:59

    Tackar friends, jag kommer försöka vara lika aktiv i tråden som jag var förra gången för er som var med då!

    Och eftersom att jag fick lite negativ feedback förra gången angående min dåliga kreativitet på namnsättning, så är min önskan hjälp med namn på mina ört-barn. Eller kanske ett tema jag kan utgå från. All hjälp uppskattas!

  • robinho

    Member
    2012-03-05 at 22:42

    Ja, tid för en liten update då.

    Jag har varit på jobb-resa över helgen men plantorna är så små och står i “stora” krukor att det tar 2-3 dagar mellan vattningarna. Så plantorna klarade sig fint.

    Här kommer några bilder, och nej jag vet att det inte är så interessant nu i starten, men visst är det kul att dom växer!
    Dessa var tagna igår ca: 15-17 dagar i jord:

    Red Dragon

    White Widow

    Vanilla Kush

    Vanilla Kush

    Har även ett par plantor till som inte kom med på bild, men blir till nästa gång.

    Nu ska jag nog kunna få vara hemma ett tag så jag kan ha lite bättre koll på flickorna. Jag tycker dom ser lite små och svaga ut. Antar att mitt dåliga vattnings-schema är grunden.
    Men visst ser dom friska ut annars så jag ser ingen grund till oro.

    Måste snart bestämma mig för vilken näring jag ska köra, om någon har inspel på Canna eller Golden Label så hojta till.

    Annars är det mesta fint och bra.

    Ta hand om er!

  • j-a-farmer

    Member
    2012-03-06 at 09:10

    Jag tycker dom ser fina och friska ut precis som du säger. ;-) Kommer bli väldigt trevligt och se hur Vanilla Kush utvecklar sig.. Är väldigt sugen på den själv. :-) God fortsättninng

  • hazegrow

    Member
    2012-03-08 at 18:46

    …..

  • robinho

    Member
    2012-03-11 at 21:36

    Tack folkens, jag tycker själv att det ska bli väldigt (VÄLDIGT) kul att se vad Gavita Pro har att gå för!
    @hazeGrow – Haha, ja LSD’n var fin, nu hoppas jag att nästa LSD kan bli lika fin.

    Så en liten update då: Jag har nu tyvärr än en helg inte kunnat ta hand om mina darlings så nära och kärt som jag skulle vilja, och än en gång har dom fått ta lite stryk med lite för lång tid mellan vattningarna. Och pga att jag inte tagit del av de sista dagarna så har jag heller inte ännu placerat plantorna under Gavitan, och är heller inte heeelt klar med bygget i rummet, men nu ska det jobbas i veckan!
    Annars så fick dom sin första näring i torsdags, och jag var kanske lite hård med näringen när dom redan var lite svaga efter för lite vatten, så har ett par fått svaga näringsbrännor, men inget jag lägger allt för mycket energi på (men bevakar noggrant).

    Red Dragon såg sämst ut när jag kom hem idag, där hade bladen börjat hänga, och jag vet att den snabbt repar sig (som den redan gjort), men jag vet också att det absolut inte är bra.

    Här kommer ett fåta bilder från idag:

    Överblick:

    LSD – Barney’s Farm, som segade efter i början och sattes under MH lampan en vecka senare än de andra, plus att den stannade till i växt när jag klumpigt planterade om till större kruka:

    Vanilla Kush 2 – Barney’s Farm:

    White Widow – Seedsman:

    Hoppas ni uppskattar en update även om det inte händer så mycket.

    Ta hand om er, vänner!

  • robinho

    Member
    2012-03-13 at 21:27

    Ett par kvälls bilder i en ständigt växande miniskog:

    Vanilla Kush till höger och LSD till vänster

    En till VK:

    Familjen grön, WW längst fram till vänster, Red D i mitten och VK längst till höger:

    Ha en fin kväll folkens!

  • theone

    Member
    2012-03-13 at 23:00

    kan ja få din skog ? :) haha..

    Vackra plantor du har där! följer denna med spänning!

  • dudin

    Member
    2012-03-14 at 05:49

    De ser grymt friska och glada ut.

  • robinho

    Member
    2012-03-14 at 09:09

    Tack för trevlig feedback vänner!
    Men tyvärr så vill jag behålla min microskog, TheOne…

    Intressant att det verkar vara olika pheno typer på mina 3 Vanilla Kush, en är lite längre och mindre blad, en är mer kompakt och har bra mycket större fan leaves, och en som är något mellan de andra två. Hoppas dom överlever de nästa 2-3 månaderna så blir det kul att se skillnad på hur dom ser ut när dom blommar och inte minst slutprodukten.

  • robinho

    Member
    2012-03-17 at 15:27

    Eftersom att jag knappt får sova om natten av den extrema nojan av att polisen ska banka på dörren efter att ha funnit mig själv på den berömda “listan”, så har jag varit tvungen att ta till åtgärder och flytta mina unga plantor.
    Det ska sägas att det inte var enkelt arbete, men nu är huset rensat från allt som har med olagligheter att göra. Så nu känns allt lite tryggare!

    Må väl vänner, och använd VPN/TOR eller liknande…

Page 1 of 2

Log in to reply.