Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho – Gavita Pro 1000W HPS. Vanilla Kush, Red Dragon mm.

  • grownorrland

    Member
    2012-03-17 at 15:32
    robinho wrote:
    Eftersom att jag knappt får sova om natten av den extrema nojan av att polisen ska banka på dörren efter att ha funnit mig själv på den berömda “listan”, så har jag varit tvungen att ta till åtgärder och flytta mina unga plantor.
    Det ska sägas att det inte var enkelt arbete, men nu är huset rensat från allt som har med olagligheter att göra. Så nu känns allt lite tryggare!

    Må väl vänner, och använd VPN/TOR eller liknande…

    Ey vad menar du med den berömda listan? Undrar såklart utifrån eget säkerhetsperspektiv.

    Mvh

  • Mexicano

    Member
    2012-03-17 at 15:41

    http://www.pastebin.com/raw.php?i=UDvTv5CS

    du verkar inte finnas med där iaf :)

  • grownorrland

    Member
    2012-03-17 at 15:44
    Mexicano wrote:
    http://www.pastebin.com/raw.php?i=UDvTv5CS

    du verkar inte finnas med där iaf :)

    Vart har dom fått den ifrån tro? Finns det någon tråd där jag kan läsa?

  • Mexicano

    Member
    2012-03-17 at 15:46
    grownorrland wrote:
    Mexicano wrote:
    http://www.pastebin.com/raw.php?i=UDvTv5CS

    du verkar inte finnas med där iaf :)

    Vart har dom fått den ifrån tro? Finns det någon tråd där jag kan läsa?

    https://swecan.org//viewtopic.php?t=76777

  • dumblom

    Member
    2012-03-17 at 15:47

    damn.. där var inte många från skåne. Måste säga att den största säkerhets åtgärden du kan göra är att inte visa dig här, men hur kul hade det varit. Värt risken för mig. Tvivlar på att dom lägger några direkt resurser på att hitta en odlare som har en microodling i garderoben. Känns som att trafikpolisen borde få mer pengar än dom som sitter och sammansätter dessa listorna.

    :)

  • grownorrland

    Member
    2012-03-17 at 15:51
    dumblom wrote:
    damn.. där var inte många från skåne. Måste säga att den största säkerhets åtgärden du kan göra är att inte visa dig här, men hur kul hade det varit. Värt risken för mig. Tvivlar på att dom lägger några direkt resurser på att hitta en odlare som har en microodling i garderoben. Känns som att trafikpolisen borde få mer pengar än dom som sitter och sammansätter dessa listorna.

    :)

    True that.

    Jag hoppas för allas säkerhet att detta bara är info dom fått tack vare att folk klickar på länkar man inte borde och inte på något annat sniiky sätt som man inte kan skydda sig mot.

  • ookami

    Member
    2012-03-17 at 16:38
    Quote:
    damn.. där var inte många från skåne. Måste säga att den största säkerhets åtgärden du kan göra är att inte visa dig här, men hur kul hade det varit. Värt risken för mig. Tvivlar på att dom lägger några direkt resurser på att hitta en odlare som har en microodling i garderoben. Känns som att trafikpolisen borde få mer pengar än dom som sitter och sammansätter dessa listorna.

    :)

    Du är åtminstone inte med på listan, så du kan gärna fullfölja din odling. Men för alla som är med på listan, är det lite som att bjuda polisen på ett dukat bord att skriva om sina odlingar här nu. Personligen tror jag inte polisen kollar upp alla på listan, men om någon skriver om sin pågående odling kanske risken finns.

  • ookami

    Member
    2012-03-17 at 16:41
    Quote:
    Jag hoppas för allas säkerhet att detta bara är info dom fått tack vare att folk klickar på länkar man inte borde och inte på något annat sniiky sätt som man inte kan skydda sig mot.

    Det var mer förrädiskt än så. Skurken hade lagt in en länk till en mrcool-smiley i sitt PM. Den ser exakt ut som mrcool-smileyn som finns här på forumet. Men den låg på en annan server där den antagligen postades via ett serverside-script som samlade in information. Det räckte alltså med att bara titta på PM:et för att de skulle få information.

  • doktor_knark

    Member
    2012-03-18 at 07:02

    Hoppas du hittade ett hem åt de där fina plantorna! För det vore bara för synd om en marodör skulle leda till deras död.

  • robinho

    Member
    2012-03-18 at 13:34

    Jag har funnit ett annat hem åt töserna, men jag kommer tyvärr inte kunna följa dom som jag skulle vilja. En känsla av att adoptera bort något som man bryr sig så mycket om, inte kul…

    Jag har också fått höra att två av plantorna inte ser ut att klara sig, den där förbannade listan kom verkligen som en rak höger.

    Även om jag vet att jag surfat säkert, bor i ett annat land, använder öppet nätverk och är helt okänd för polis eller dylikt, så mår jag 10ggr bättre utan plantorna i hemmet.

  • doktor_knark

    Member
    2012-03-18 at 17:45

    Odling skall vara en positiv upplevelse, bättre ta det säkra före det osäkra. Kul att höra att en liten fluktare inte dödade alla fina plantorna med sin sjukliga voyerism. Man skall ju ha klart för sig att denna personen greppade ett smutsigt litet stånd under hela tiden.

Page 2 of 2

Log in to reply.