Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Raketgrillarens andra: 3xNL, 600w’s HPS – Dag 70 update:21/3

  • Mxzy

    Member
    2010-02-17 at 00:09

    Stora och fina dina är! De är stora, mina NL är ganksa mycket mindre, dock äldre. Men sen kör jag ju iofs bara på ynka 150w ;)

    Stort lycka till med näringen, och blommningen. Följer denna tråden intensivt :) -thumbs up-

  • gmc

    Member
    2010-02-17 at 00:38

    Ser riktigt bra ut. Kompakta som attan!

    Denna kommer definitivt följas.

    😆

  • baralillajag

    Member
    2010-02-17 at 01:44

    Jättevackra plantor. :)

  • reaper

    Member
    2010-02-17 at 09:47

    Har smugit runt i den här tråden sen du starta , tänkte att det kanske är dags att lämna någon kommentar ;). Måste bara säga att dina 3 sötnosar ser jävligt välmående ut ! Om du endå har så stort tält , tror du inte att du skulle kunna sätta in 3 till? MVH flowen

  • Raketgrillaren

    Member
    2010-02-17 at 12:45

    @flow124 wrote:

    Har smugit runt i den här tråden sen du starta , tänkte att det kanske är dags att lämna någon kommentar ;). Måste bara säga att dina 3 sötnosar ser jävligt välmående ut ! Om du endå har så stort tält , tror du inte att du skulle kunna sätta in 3 till? MVH flowen

    Jovisst, det skulle gå med lätthet att stoppa in tre till, men pga. bristande doftsanering så fick tre räcka den här omgången, nästa gång blir det antagligen fler 😉

    Tack för uppmuntran alla!
    Fridens!

  • theframe

    Member
    2010-02-17 at 13:15

    Ser mycket fint ut Raketgrillaren!

  • reaper

    Member
    2010-02-17 at 13:17

    De ser väldigt välmående ut måste jag säga. :pleased:

  • Raketgrillaren

    Member
    2010-02-24 at 23:34

    Tack för svar alla! 😉 Nu är jag tillbaks med en ny uppdatering, dock blir det bara en bild för ingen annan blev bra nog för att visa upp utrymmet i sin helhet. Bilden är tagen för två dagar sedan.

    Vad kan jag säga? Det blommar på bra, inga riktiga nyheter så långt, tänkte bara hålla tråden vid liv =)

    Edit: Nu ljuger jag, de små är kloner från de stora NL i hinkarna, utom en som är från frö. Den lilla i hinken är en Mt. Cook som förhoppningsvis är en dam 😉

    Fridens!

  • fritz

    Member
    2010-02-24 at 23:56

    Snyggt, Raketgrillaren! :D
    Fina och välmående plantor du odlat upp! Det kommer nog bli kalas det här! :P

  • Mxzy

    Member
    2010-03-01 at 06:22

    Ser riktigt snyggt ut! Håll oss uppdaterade, väldigt intresserad av att se dina resultat :)

  • Raketgrillaren

    Member
    2010-03-03 at 08:37

    Så var det dags för en bilduppdatering:




    Det blommar på bra som ni kan se :) Mt.Cook har ännu inte visat kön, men det tar jag som ett bra tecken, då alla mina tidigare hanar har visat kön nästan direkt.

    Kan också säga att alla de understa fanleavsen har blivit gula och dött, men så är det väl med vissa strains också antar jag, till skillnad från mina förra bigbud som var gröna nästan hela blom-fasen :? De får organisk näring en gång i veckan från ett märke jag aldrig sett förut, dock så upptäckte jag nyligen att den produkten utgår från sortimentet, lagom roligt.. 🙄

    Efter att ha läst tråden om att smak och färgsätta cannabis här på swecan så blev jag faktiskt riktigt sugen på att testa. Ska man prova att pressa citroner i vatten och sen vattna med det eller blir det för surt och knas med pH värdet då? Något måste man ju iallafall prova :P Förslag?

  • raccses

    Member
    2010-03-10 at 21:05

    Hur går det kompis?? :D

    Ser ju riktigt fint ut de där, släng upp några nya =)

    Joo btw en fråga.. När du planterade om dina, skakade du av all gammal jord då eller ska man behålla den? Alltså den jorden som rötterna “håller fast”? :)

    PZZ

  • Raketgrillaren

    Member
    2010-03-11 at 15:40

    När du planterade om dina, skakade du av all gammal jord då eller ska man behålla den? Alltså den jorden som rötterna “håller fast”?

    All jord som rötterna håller fast stannar så man inte råkar skada dem, så fyll på din nya container med jord och gräv ett hål som du kan stoppa ner hela rasket i 😉

    Nya bilder!

    Ett vitt A4 papper visar proportionerna


    <-- Kloner

    Alla är välmående och får näring 1 gång i veckan. Min Mt. Cook visade sig vara hona också så det var en trevlig överraskning! På en bild blommas NL klonerna i 2 liters förpackningar och återanvänd jord, så får vi se hur det går :)

    Fridens!

  • raccses

    Member
    2010-03-11 at 17:55

    Inte illa racketgrillarn, vill ha!
    Vad gissar du på för torkad vikt? =)

    Tack för svaret

  • Raketgrillaren

    Member
    2010-03-11 at 19:08

    Lugnt 😉 Vikt, oj ja du. Svårt att säga med mer än en månad kvar men allt över min förra skörd på ~40g är mer än välkommet :)

Page 3 of 4

Log in to reply.