Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Raketgrillarens andra: 3xNL, 600w’s HPS – Dag 70 update:21/3

  • baralillajag

    Member
    2010-03-11 at 19:21

    Ditt grönfoderhav ser läckert ut! :P
    En månad kvar huh? Ser ut att kunna bli lite…. 8)

  • raketgrillaren

    Member
    2010-03-11 at 19:33

    Ja, en månad, eller ja. Planen var ursprungligen att skörda i slutet av mars, men som det ser ut blir det nog i början-mitten av april istället :/ Men visst ser det ut att bli några sköna stunder sen iallafall :P

  • raccses

    Member
    2010-03-11 at 20:38

    mer än 40?? :P du lär ju ska trippla de ;)

    hur luktar dom? Genom tältet med kolfilter? Låt oss säga att du har tältet i en klädkammare :oskyldig: luktar det även utanför klädkammaren då? Har ingen aning om hur mkt en odling brukar lukta..

  • raketgrillaren

    Member
    2010-03-11 at 22:20

    Det hoppas jag att jag gör :) Luktar gör det. I början var jag naiv men lärde mig ganska snart att det stinker satan oavsett strain. På dagen är det lugnt och känns i princip inte om man inte står utanför och verkligen försöker känna det. Det är på morgonen som det känns lite då jag inte har fläkten igång under natten, men det är typ det 😉

  • raketgrillaren

    Member
    2010-03-21 at 22:26

    Antagligen sista updaten innan skörd då jag ej har tålamåd att vänta längre :)





  • jippi12

    Member
    2010-03-21 at 22:42

    fett!
    va tror du på för slutvikt efter torkning?

  • raccses

    Member
    2010-03-21 at 22:55

    syns ju långa vägar att de blir 284 g torkat och kurerat 8)

  • vadsomhelst

    Member
    2010-03-23 at 22:28

    tja såg att du skrev de börjar klia i fingararna :P

    NL ska väl Gå i 9 veckor i blom?

    Övrigt så gillar jag dina Damer, mycket fin form och tajta nuggs. Hoppas du får en fin skörd om någon vecka/veckor.

    Jag tycker i övrigt man ska flusha NL 1.5 vecka med vatten, just för att få fram mer av smaken, den naturella NL smaken då asso. 8)

    såg att du vegga i 25 dagar hur långa är dina planter nu? min är nästan 135 cm men lst:ade just för storleken på hon. (NL plantan då asså) Jag vegga mina i 25 dagar jag med. Mvh / VsH

  • raketgrillaren

    Member
    2010-03-24 at 09:58

    Haha, yes box :P Jo, 8-9 veckor är det, men vill skörda tidigare då jag har flera projekt på gång som jag vill få klart innan sommaren, så damerna får maka på sig till förmån för nya plantor. Det kommer säkert resultera i sämre skörd, men sån är jag 😉

    De är faktiskt inte långa alls, riktigt nöjd med längden! Toppade allihop iofs men den längsta är faktiskt bara strax under metern. Tack för tipset om flushen, det ska jag göra, hade även tänkt skära av stjälken på en och sätta den i smaksatt vatten efter tråden i cannabisodling om smaksättning, så det blir ett intressant experiment :)

    @raccses: Haha, det är inte till att vara lite optimistisk :P jag gillar det

Page 4 of 4

Log in to reply.