Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Raketgrillarens andra: 3xNL, 600w’s HPS – Dag 70 update:21/3

  • mad_hatter

    Member
    2010-01-19 at 20:41

    Mjo men de e ju bara strålningsvärmen från bulben du känner med handen, lägg ett isblock i vattnet plus spänn upp handuken om du inte redan har gjort de =)

    Bless

  • raketgrillaren

    Member
    2010-01-21 at 12:59

    Dag 11, och det växer så det knakar därinne :P

  • raketgrillaren

    Member
    2010-01-26 at 15:07

    Omplanterat!

    Dagen med stort O!

    Innan omplanteringen:

    Under omplanteringen:

    Den som stog i kesoburken


    Kokosmjölksburken


    Och juicepaketet :P

    Efter omplanteringen:

    Mitt nästa projekt :P

    Nu är allt omplanterat och klart, hur länge ska jag vänta innan jag slår över till blom? Det är nu 2 veckor ovan jord. Ska jag vänta ytterliggare en-två veckor eller köra på direkt?

    Fridens!

  • raketgrillaren

    Member
    2010-02-01 at 11:36

    3 veckor ovan jord:

    Översiktbilder

    Slänger med en bild på en nygerminerad Mt. Cook:

    Alla plantor har blivit toppade och som ett resultat av det så har plantan längst till höger blivit riktigt kompakt i toppen, men är inte lika stor som de andra två, men i övrigt ser alla fina ut. Kan tillägga att de är 18, 16 och 15cm höga, men så är NL indica också. Avståndet till lampan är ca. 50 cm.
    När ska jag blomma för så stor skörd som möjligt tycker ni?
    Åsikter, Synpunkter? Allt är välkommet!

    Fridens!

  • grabben

    Member
    2010-02-01 at 12:03

    Om du orkar kan du ju sätta in ett nät o köra scrog :) De boostar din skörd en hel del. Ju längre du väntar ju mer får du.

    Har bråttom o inte läst igenom så noga men har du bara 140m3/h fläkt till din odling ?

    Plantorna ser ut o trivas:) hoppas de går bra för dig!

  • raketgrillaren

    Member
    2010-02-01 at 12:33

    scrog tror jag inte blir aktuellt den här gången, men något jag tänkt på till nästa gång. Fläkten ja, det stämmer att den bara ligger på 140m3/h och jag vet att detta är alldeles för lite för en bra ventilation men som ekonomin ser ut så har jag inte råd med en ny :/ den tar dock bort lukt tillsammans med mitt hemmagjorda kolfilter rätt bra, så det är ingen fara på den fronten.

    Tack för input och de värmande orden! :D

  • Anonymous

    Guest
    2010-02-01 at 14:37

    Ser väldigt bra ut. Ska bli intressant att följa :)

  • billball420

    Member
    2010-02-01 at 18:34

    Jag förstår inte att en fläkt med kapaciteten 140m³/tim är för liten för ett utrymme som är 2m³. Fläkten kan ju byta luft 70ggr/tim och det måste väl räcka?

    bill

  • raketgrillaren

    Member
    2010-02-02 at 14:19

    @billball420 wrote:

    Jag förstår inte att en fläkt med kapaciteten 140m³/tim är för liten för ett utrymme som är 2m³. Fläkten kan ju byta luft 70ggr/tim och det måste väl räcka?

    bill

    Jag har tänkt så med, men stämmer det att man kan räkna så enkelt verkligen? Och varför kör många med dyra högkapacitets-kanalfläktar isåfall? Någon med klarhet och och ekvationer får gärna svara :?

    Vad tror ni om att blomma plantorna då? Om en vecka? Ikväll? Med tanke på hur korta de är så vet jag inte om jag ska låta de stå ett tag till, men de lär väl skjuta i höjden under blom å andra sidan… Åsikter?

  • raketgrillaren

    Member
    2010-02-09 at 10:54

    Dags för update igen och jag kan meddela att efter endast 5 dagars blom har alla tre visat kön, 3/3 möjliga honor :P Tilläggas ska också att samtliga 3 nästan fördubblade sin längd på endast 3 dagar, helt sjukt hur en planta kan göra så 🙄

    Översiktsbilder

    Stam, mycket täta noder…

    Mt. Cook, 10 dagar gammal :)

    Pistill-bilder kommer senare när de är tillräckligt stora för att bli fina på bild 😉 Lukten för dessa är minimal än så länge, det luktar i ett par minuter efter att tältet vaknat till liv men sedan känns det ingenting alls, en 140 m3/h rörfläkt+hemmabyggt kolfilter fungerar alltså :) En tråkig sak är att den längst bak till höger inte klarade sig helt utan tillsyn ett par dagar som de andra och har därför tappat en del blad som vissnat, men det ska väl bli något av den med hoppas jag.

    Tills nästa update!

  • Anonymous

    Guest
    2010-02-09 at 15:09

    Snyyggt :) Kommer bli intressant och se hur dom blommar.

    Peace!

  • raccses

    Member
    2010-02-14 at 13:12

    fina tomater rocketman!

    upp med lite fler bilder nu då =) och du skulle inte kunna ta en bild på din setup med cooltuben och utsuget?? vill se hur de är gjort :)

  • reaper

    Member
    2010-02-14 at 13:41

    Ser mycket bra ut. =)

  • musk

    Member
    2010-02-14 at 17:29

    wow! fantastiskt stiligt!! :clap:

  • raketgrillaren

    Member
    2010-02-16 at 14:15

    Tack för alla kommentarer! Trevligt att ni följer det med så stor entusiasm :D Ska börja med ett par inte så roliga bilder:

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67459

    Enligt den tråden är det kaliumbrist, har i väntan på min näring tillsatt nån krukväxtnäring som får fungera sålänge.

    Nu du, raccses ska du få din bild på cooltuben :)

    ledsen att göra dig besviken men det finns ingen 😆 Måste berömma mina plantor som klarar värmen

    Hade tidigare problem med sorgmygg med men detta är åtgärdat:

    Och så skönheterna! De har nu stått i blom i 12 dagar.

    Den utlovade pistill-bilden

    De luktar väldigt fräscht nu med en hint av citrus/apelsin, väldigt tilltalande måste jag säga, känner på mig att det här kommer bli bra! Hoppas ni fortsätter följa min dagbok 😉

    Fridens!

Page 2 of 4

Log in to reply.