Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken pelles andra!. Odlar white dwarf under 250w le.uppdate 11/4

  • pelles andra!. Odlar white dwarf under 250w le.uppdate 11/4

    Posted by reaper on 2010-03-13 at 09:41

    Hejsan alla då vare dags för ett nytt försök då eftersom sist odling sluta i sophinken:/
    Den här gången vill ja verkligen lyckas så hoppas det går vägen nu;)
    all hjälp uppskattas till 100:D eftersom ja inte precis är expert på det här..

    utrymme: skåp mått.. h 90 cm b 50 cm
    seeds: 2 st white dwarf feminized aoutoflowering
    medium: vanlig planteringsjord blandad med vermkulit
    belysning: 250 watts le med hammarslagen reflektor
    näring: ska försöka med urin : )

    här kommer lite bilder på utrymmet och dess tillbehör det är dag 2 och dom
    små liven börjar kika upp ; ) har tyvärr lite dåligt med pengar så får vänta nån
    vecka så kan ja beställa mylar : )

    ursäkta för dom suddiga bilderna ska inhandla ny kamera inom kort !
    klicka för större bild : )

    ´

    replied 14 years ago 3 Members · 29 Replies
  • 29 Replies
  • billball420

    Member
    2010-03-13 at 11:02

    Det skall bli kul att se hur dina dvärgar blir. Jag drog upp två st från okt till Nyår och de var av två phenotyper. Den ena var som en liten julgran på 15 cm och den andra lite mer förgrenad, lite högre, men ändå inte mer skörd. Båda höll sig på 4 gr ungefär.

    Lycka till!

    bil

  • reaper

    Member
    2010-03-13 at 11:13

    @billball420 wrote:

    Det skall bli kul att se hur dina dvärgar blir. Jag drog upp två st från okt till Nyår och de var av två phenotyper. Den ena var som en liten julgran på 15 cm och den andra lite mer förgrenad, lite högre, men ändå inte mer skörd. Båda höll sig på 4 gr ungefär.

    Lycka till!

    bil

    okaays hoppas jag får ut mera : D . är lite osäker hur jag ska köra lampan funderar på att köra 24h ljus ända till dom visar kön sedan 20/4 vad tror du om det:)?

  • billball420

    Member
    2010-03-13 at 11:23

    Jag tror att de blir större med mer ljus. Däremot verkar de som vet bättre, förorda mörkerperioder även när de är nyfödda, så 20/4, eller 18/6 hela tiden, ger säkert större skörd än min. Jag hade 12/12 från frö, eftersom jag även hade sått icke AF-strains.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-13 at 11:33

    @billball420 wrote:

    Jag tror att de blir större med mer ljus. Däremot verkar de som vet bättre, förorda mörkerperioder även när de är nyfödda, så 20/4, eller 18/6 hela tiden, ger säkert större skörd än min. Jag hade 12/12 från frö, eftersom jag även hade sått icke AF-strains.

    bill

    okays får dra iväg å fixa en timer så kör jag 20/4 ;)

  • reaper

    Member
    2010-03-19 at 10:32

    då vare dags för en uppdate på mina små dvärgar det är dag 6
    va tycks : ) ?

  • billball420

    Member
    2010-03-19 at 11:26

    Det ser bra ut och om du sänker lampan, kommer de inte att sträcka så mycket på sig. Håll handen över plantorna och sänk lampan tills det börjar kännas varmt på handryggen.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-19 at 12:47

    @billball420 wrote:

    Det ser bra ut och om du sänker lampan, kommer de inte att sträcka så mycket på sig. Håll handen över plantorna och sänk lampan tills det börjar kännas varmt på handryggen.

    bill

    tack för tipset ;)

  • reaper

    Member
    2010-03-22 at 17:28

    hejsan då är det vell dag 10 för dom små dvärgarna och så här ser dom ut nu. växer på bra som fasen tycker jag :)

    som ni ser så böjer sig taggarna uppåt. Vad kan detta bero på tro ! är det ngt fel eller är det normalt ?

    är det dags att börja med näring eller vad tror ni : ) ?

  • billball420

    Member
    2010-03-22 at 17:44

    Jag tycker de ser bra ut, så långt. Vänta ett par dagar med näring.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-22 at 17:54

    @billball420 wrote:

    Jag tycker de ser bra ut, så långt. Vänta ett par dagar med näring.

    bill

    men att taggarna böjer sig uppåt vad tror du om det :) ?

  • reaper

    Member
    2010-03-22 at 17:59

    Fan va kul ser ut som dina bara är ett par dagar före mina LR2or, de ska väl va samma livslängd på båda om jag inte minns rätt? ska defenitivt följa den här tråden =)

  • reaper

    Member
    2010-03-27 at 09:09

    god morgon alla , tänkte de va dags att lägga ut lite nya bilder på mina 2 white dwarfs:) . Dom nedre bladen har börjat gulna nu. Det kanske är ett tecken på att det är dags att börja med näring eller vad tror ni :) ? skall även omplanteras dom idag så då kanske dom klarar sig på den nya gödseln ett tag :) here are them! ….Dag 15

    och sedan efter omplanteringen fick bli en avskuren 5 litersdunk och en 2 liters cola ,det borde nog gå :)

  • billball420

    Member
    2010-03-27 at 10:38

    De två första bladen gulnar (nästan) alltid och faller av så småningom. Om du planterar om dem i bra jord, behöver du antagligen inte ge dem extra näring (ev. med undantag för kväve), de första två veckorna.

    Det ser fortsatt bra ut.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-27 at 11:10

    @billball420 wrote:

    De två första bladen gulnar (nästan) alltid och faller av så småningom. Om du planterar om dem i bra jord, behöver du antagligen inte ge dem extra näring (ev. med undantag för kväve), de första två veckorna.

    Det ser fortsatt bra ut.

    bill

    okaays ja de tycker ja med:) hoppas ja slipper tillsätta ngt speciellt för är ju ingen proffsodlare precis hehe ; )……..

  • reaper

    Member
    2010-03-30 at 16:11

    hejsan!:D. tänkte visa lite nya bilder idag :) . det är dag 18 och den största dvärgen har visat kön och blev såklart en tjej :D. är mycket nöjd än så länge:)växer ju på som fan:P. har inte fått min mylar och ph mätare än men kommer nog i veckan hoppas jag. :)Ursäkta för den usla kvaliten måste fixa en riktig kamera!.

    klicka för större bild!: )

Page 1 of 2

Log in to reply.