Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken pelles andra!. Odlar white dwarf under 250w le.uppdate 11/4

  • pelles andra!. Odlar white dwarf under 250w le.uppdate 11/4

    replied 14 years ago 3 Members · 29 Replies
  • billball420

    Member
    2010-03-30 at 16:58

    Du har någon brist, som får bladen att blekna. Jag lyckas också få dem på det viset och efter att ha tittat på bilderna i sjukstugan är jag benägen att säga att det är kvävebrist.

    Vattna med urin enligt 10% urin och 90% vatten, så bör det rätta till sig.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-30 at 17:02

    @billball420 wrote:

    Du har någon brist, som får bladen att blekna. Jag lyckas också få dem på det viset och efter att ha tittat på bilderna i sjukstugan är jag benägen att säga att det är kvävebrist.

    Vattna med urin enligt 10% urin och 90% vatten, så bör det rätta till sig.

    bill

    okey tack ska prova! tror du inte att dom blir övergödda då :O ?

  • billball420

    Member
    2010-03-30 at 17:10

    Nej jag tror inte det, men lägg upp en tråd i Sjukstugan med bilden, så får du kanske ett bättre svar.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-03-30 at 17:19

    @billball420 wrote:

    Nej jag tror inte det, men lägg upp en tråd i Sjukstugan med bilden, så får du kanske ett bättre svar.

    bill

    okey :) tack billZ

  • reaper

    Member
    2010-04-05 at 11:05

    UPPDATE!!

    hejsan igen då tänkte ja lägga upp en uppdatering på mina dvärgar,
    det är dag 24 och nu börjat det likna ngt;) det har kommit pistiller överallt i massor på den smala även i toppen:) den andra som sitter i 5 litersdunk har blivit enormt mkt tjockare nu och större :D

    jag tkr det ser jätte fint ut nu :D . Har en liten fråga angående en näring som ja har inhandlat och heter earth juice sugar peak flowering!
    ngn som har testat det och vet om man ska följa doseringen som syns på baksidan eller hur ja ska göra? och hur ofta ska man vattna med näring ?

    och när vet ja när ja ska börja ge dom näring? ,var ungefär 10 dagar sedan omplantering:)

    här är dom iaf:D va tycks ? 24 dagar och 30 – 35 cm;)

  • billball420

    Member
    2010-04-05 at 17:23

    Det ser fint ut. Det är en härlig känsla när de första pistillerna på ens första blommor börjar växa till sig. :D

    Angående näringen kan jag inte svara på frågan om just det fabrikatet. Tänk på att de behöver olika typer av näring, beroende på i vilken fas de är.

    På näringsflaskorna står det hur mycket du skall ge dem per vecka. Om du vill ge dem näring varje gång du ger dem vatten, får du blanda till en anpassad dos, så du inte ger plantorna en näringsbränna.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-04-06 at 14:57

    @billball420 wrote:

    Det ser fint ut. Det är en härlig känsla när de första pistillerna på ens första blommor börjar växa till sig. :D

    Angående näringen kan jag inte svara på frågan om just det fabrikatet. Tänk på att de behöver olika typer av näring, beroende på i vilken fas de är.

    På näringsflaskorna står det hur mycket du skall ge dem per vecka. Om du vill ge dem näring varje gång du ger dem vatten, får du blanda till en anpassad dos, så du inte ger plantorna en näringsbränna.

    bill

    ja de är underbart:).men nu är dom vell i blom ? och på flaskan ståre att den ska göda och stimulera under blomfasen ? eller ska man köpa fler näringsflaskor ? . :)

  • billball420

    Member
    2010-04-06 at 15:16

    Ja, de är i blom. Det jag menade är att de fortfarande är i en tillväxtfas, eftersom de inte växt riktigt klart ännu.

    Det finns de som kan detta bättre än jag, men själv skulle jag ge lite extra N någon vecka till. Om du läser på näringsflaskan finns en angivelse av N-,P- och K-innehållet i näringen. För blomfasen är kvävetillskottet mindre än för vegfasen. Din egen urin är ett bra kvävetillskott. Blanda 5-10% urin i vattnet.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-04-06 at 16:06

    @billball420 wrote:

    Ja, de är i blom. Det jag menade är att de fortfarande är i en tillväxtfas, eftersom de inte växt riktigt klart ännu.

    Det finns de som kan detta bättre än jag, men själv skulle jag ge lite extra N någon vecka till. Om du läser på näringsflaskan finns en angivelse av N-,P- och K-innehållet i näringen. För blomfasen är kvävetillskottet mindre än för vegfasen. Din egen urin är ett bra kvävetillskott. Blanda 5-10% urin i vattnet.

    bill

    okay så ja kan bara köra med urin . eller du kanske menar att ja ska använda blomnäringen och urinet tsm?

  • billball420

    Member
    2010-04-06 at 17:57

    Nöj dig med urinet ett par dagar

    bill

  • reaper

    Member
    2010-04-11 at 18:35

    hejsan allihopa tänkte lägga ut lite nya bilder på min enda kvarstående
    dvärg . Den andra råka jag bryta av vid ett tillfälle:/. men glad att jag har
    kvar den största av dom:). Har fått byta plats på hon pga skåpet blev för
    litet den är runt 50 cm .Jag trodde aldrig denna sort skulle bli så hära stor:P. Tänkte ja skulle
    forsätta med urin tills blommorna börjar visa sig lite mera och sedan
    övergå till blommnäring om nån vecka:). Har räknat att det har blivit 10 toppar :)

    här har vi henne va tycks:D ? .dag 30!

    klicka för större bild:)

  • billball420

    Member
    2010-04-11 at 18:55

    Den ser stor o fin ut. Den är en större kopia av en av mina två små dvärgar. Hoppas den tätar till sig innan den är klar.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-04-11 at 19:13

    @billball420 wrote:

    Den ser stor o fin ut. Den är en större kopia av en av mina två små dvärgar. Hoppas den tätar till sig innan den är klar.

    bill

    a trodde den skulle bli lika stor som dina men hade lite fel:P

  • guldtuppen

    Member
    2010-04-23 at 05:18

    Nu får du ta och uppdatera lite! Lär ju ha blivit en del buds för dig nu

Page 2 of 2

Log in to reply.