Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Northern Light 400w LE [Update 9/8]

  • Northern Light 400w LE [Update 9/8]

    Posted by reaper on 2010-05-05 at 19:44

    Så var man igång igen, odlade för första gången för 3-4 år sedan, då i en standard IKEA garderob, var en enda Skunk #1. Sen året efter satte man ut ett gäng lowryders i trädgården och lät dom stå där tills skörd.

    Nu har jag satt igång ytterligare en odling, en lite mer seriös och förhoppningsvis skörderik odling. Köpte mig 4 st feminiserade Northern Light för en smärre summa, beställde en 250w LE som kompliment till min gamla.

    Planterade för 4-5 dagar sedan och sötnosarna har redan tittat upp!

    Shär ser utrymmet ut, gott om plats där inne
    http://img9.imageshack.us/img9/5079/dsc00445eki.jpg

    Här har vi dom små liven, även en annan planta, Early Jalapeno (chili) :-)

    http://img11.imageshack.us/img11/3108/dsc00446md.jpg

    Har lite problem med ljuset, några tips på hur jag kan få det tätt? funderar på att testa med vanliga tätningslister, men där är ganska stort glapp mellan dörren och dörrkarmen:

    http://img691.imageshack.us/img691/9426/dsc00444shg.jpg

    Vad rekomenderar ni, 4 st 10L krukor? funderar även på att binda ner dom enligt LST metoden och därmed öka skörden lite.

    Och till er som undrar, jag har inget kolfilter, tror inte lukten kommer bli så stort problem, har öppna fönster dagligen i lägenheten, finns dessutom ingen möjlighet för att göra ändringar i väggen, då det är hyresrätt.

    Testade att tända 2 rökelser och gick ut efter 20 min i trappuppgången och det luktade inte alls.

    replied 13 years, 8 months ago 11 Members · 27 Replies
  • 27 Replies
  • trasdockan

    Member
    2010-05-05 at 20:18

    Resultat av 400w LE (2x200w), 60×60 yta, 7 l krukor och några några northern lightsfrön. Mittenplantan började sitt liv utomhus där av avvikelsen, fanns ytterligare en som de andra.

    lycka till

  • reaper

    Member
    2010-05-05 at 20:29

    @trasdockan wrote:

    Resultat av 400w LE (2x200w), 60×60 yta, 7 l krukor och några några northern lightsfrön. Mittenplantan började sitt liv utomhus där av avvikelsen, fanns ytterligare en som de andra.

    lycka till

    Ser väldigt bra ut det där! ca hur mycket fick du ut per planta? jag förväntar mig ca 50g, borde man väl kunna trycka ut på 1kvm/400w LE?

    Och hur mycket luktar dom? vissa säger att northern light har en väldigt svag doft jämfört med andra strains, är det tydlig cannabislukt?

  • baralillajag

    Member
    2010-05-05 at 20:57

    Jag har aldrig testat NL – men ska definitivt göra det. En gammal planta som håller än idag. Kommer följa din odling.

    Trasdockan – Mittenplantan var ju underbart knubbig och fin – perfekt för SOG. :)

  • sweetsativa

    Member
    2010-05-06 at 09:35

    Riktigt grymt för att vara LE!

    Inspirerande!

  • reaper

    Member
    2010-05-06 at 11:16

    Sjuuuukt keep it up man creeds !

  • trasdockan

    Member
    2010-05-06 at 18:32

    @Kalleanka wrote:

    Ser väldigt bra ut det där! ca hur mycket fick du ut per planta? jag förväntar mig ca 50g, borde man väl kunna trycka ut på 1kvm/400w LE?

    Och hur mycket luktar dom? vissa säger att northern light har en väldigt svag doft jämfört med andra strains, är det tydlig cannabislukt?

    Det var inga 50g per planta (eller menar du totalt?), däremot vet jag inte exakt. Snarare 20 – ca 30 g per planta, vägde aldrig eftersom det var för husbehovet, det finns inte som någon anledning då det ändå var jag som skulle rökta upp det ;-) Topbudden på den som inte är med på bild (något mindre än de två största) vägde tydligen 12,5g, en god vän fick den som tack, han har räddat fler gånger än vad jag kan räkna då jag varit utan.

    Att de luktar går inte att sticka under stolen med, men med kolfilter, undertryck och annat relevant så är det hanterbart. Hanterbart är inte det samma som luktfritt, långt därifrån. Oavsett vad folk säger så luktar blommande cannabis något helveteiskt. Fanns folk som sov hos mig under odlingsperioden, men det är undertryck i utrymmet när dörren är stängd, det innebar alltså inga större problem. Första gången jag odlade NL hade jag inget av det dagens utveckling har att erbjuda, men jag kom undan då också. Det trots att det stank i hela trapphuset. Cannabis som blommar luktar trots allt inte som när man röker det.

    Är du nyfiken på mer så finns det lite i VIP forumet, denna gång är det g13 haze. Uppdaterar den tråden till helgen. Alla våndor längst vägen är väldokumenterade. Se min signatur som exempel, den kom till i frustration under de första 2-3 veckorna i blom, dom växte 3-5 cm per dygn under den perioden.

    @baralillajag Problemet är att den är mer än två månader äldre än kompisarna bredvid. Den var en kompis utomhusprojekt, räddades in i värmen vid första nattfrosten, då den precis slagit om till blom. Annars så hade det nog varit värdens bästa sog strain 😉 Finns en bild på ägaren när han håller den, ser ut som en skön knölpåk 😆

    trasdockan

  • reaper

    Member
    2010-06-13 at 11:46

    Tänkte komma med en liten update här, ca 40 dagar har gått sedan dom stack upp över jorden, och dom är nu toppade, nedbundna och satta i blom sedan igår! 8)

    http://img526.imageshack.us/img526/6910/img0221pr.jpg

    http://img176.imageshack.us/img176/7262/img0219c.jpg

  • reaper

    Member
    2010-06-28 at 15:29

    Har nu gått 15 dagar sen jag satte dom i blom, och dom har växt en hel del, och även visat kön. Alla är honor, men det händer fan inte mer än så, var tar budsen vägen? finns inte minsta lilla början till några buds på någon av dom 👿

  • baralillajag

    Member
    2010-06-28 at 15:59

    Plantor som varit i blom 15 dagar brukar precis ha hunnit visa kön, knappast bygga buds. 😆

  • reaper

    Member
    2010-06-28 at 16:56

    @baralillajag wrote:

    Plantor som varit i blom 15 dagar brukar precis ha hunnit visa kön, knappast bygga buds. 😆

    Är det såpass? då lugnar jag mig lite då, tack! :D

  • sdty

    Member
    2010-07-02 at 18:40

    Posta med och http://img176.imageshack.us/img176/7262/img0219c.jpg te.x emellan , och redigera den i paint storlek snedställ till mindre bilden får max vara 1mb för ladda upp direktpå sidan , gör det så kommer du säkert väcka mer intresse i denna tråd =)
    sdty

  • reaper

    Member
    2010-07-12 at 15:19

    En månad i blom och nu börjar de verkligen visa vad de går för

  • reaper

    Member
    2010-07-27 at 11:35

    En månad och 14 dagar i blom nu, tycker dom ser lite snåla ut med budsen, men det kommer kanske.

  • grabben

    Member
    2010-08-02 at 14:41

    De kommer :D

  • humlan

    Member
    2010-08-02 at 15:12

    Lugn lugn min vän, de kommer. Ser ut att bli helt underbart kanon det där. De fetar på sig det lovar jag. :)

    Lycka till och hoppas allt går vägen bara :)

    Fridens.

Page 1 of 2

Log in to reply.