Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Northern Light 400w LE [Update 9/8]

  • reaper

    Member
    2010-08-03 at 08:38

    En konstig sak, de luktar inget alls, och då menar jag ingenting, du kan stå i garderoben och ändå inte känna lukten, om man stryker med fingrarna på bladen så känner man lite, men det är ganska klent.

    Jag vet att northern light ska lukta lite, men såhär? :?

  • genpoolen

    Member
    2010-08-03 at 18:01

    @Kalleanka wrote:

    En konstig sak, de luktar inget alls, och då menar jag ingenting, du kan stå i garderoben och ändå inte känna lukten, om man stryker med fingrarna på bladen så känner man lite, men det är ganska klent.

    Jag vet att northern light ska lukta lite, men såhär? :?

    Det kommer.
    odlade NL själv förra vintern, dom luktade rejält mycket ca 5v in i blomm.

  • reaper

    Member
    2010-08-04 at 11:24

    @Genpoolen wrote:

    @Kalleanka wrote:

    En konstig sak, de luktar inget alls, och då menar jag ingenting, du kan stå i garderoben och ändå inte känna lukten, om man stryker med fingrarna på bladen så känner man lite, men det är ganska klent.

    Jag vet att northern light ska lukta lite, men såhär? :?

    Det kommer.
    odlade NL själv förra vintern, dom luktade rejält mycket ca 5v in i blomm.

    Är snart inne på 8e veckan, men något är seriöst fel med dessa, dom växer knappt och luktar inget, på 8 veckor borde dom nästan vara färdigblommade :(

    Lär vara MAX 10g per planta som det är just nu, blir nog dyraste skörden någonsin, blir att köra autoblommande nästa gång

  • billball420

    Member
    2010-08-04 at 11:36

    Döm inte ut dem förrän efter 16v i blom. En del plantor tar god tid på sig.

    Får de tillräckligt med koldioxid? Frisk luft är viktigare än man kan tro. Lite mäsk kanske kan hjälpa upp produktionen lite?

    Annars ser de ju jättefina ut.

    bill

  • reaper

    Member
    2010-08-04 at 11:40

    @billball420 wrote:

    Döm inte ut dem förrän efter 16v i blom. En del plantor tar god tid på sig.

    Får de tillräckligt med koldioxid? Frisk luft är viktigare än man kan tro. Lite mäsk kanske kan hjälpa upp produktionen lite?

    Annars ser de ju jättefina ut.

    bill

    koldioxid har jag inte tillfört något alls, men jag brukar ha garderobsdörren öppen på dagen, och fönsterna öppna. Så frisk luft borde inte vara några problem, men jag får väl ta och testa med lite mäsk, funkar det med snabbjäst eller det ska vara vanlig?

  • billball420

    Member
    2010-08-04 at 13:16

    Bara det börjar jäsa, så……

    bill

  • reaper

    Member
    2010-08-06 at 08:41

    Satte en 2liters mäsksats, vet inte om det är som jag inbillar mig, men jag tycker budsen är lite tjockare på alla plantor idag 😆

  • reaper

    Member
    2010-08-08 at 16:38

    Det har börjat ta sig sedan mäsken kom in i bilden, tryckte även in en 70w MH lampa idag, så nu är det 375LE rött spektrum och 70w blått spektrum, borde bli bra som fan detta, om dom bara vill tjocka på sig så man får ut iaf 150g 8)

  • Yggdrasil

    Member
    2010-08-08 at 17:16

    Ett tips på hur man kan ljustäta ganska enkelt är att använda sig av P-lister.

    Det är en typ av list som man sätter i fönstren så inte det inte ska dra luft, men det blir också ljustätt.

  • grabben

    Member
    2010-08-08 at 20:54

    Bjuds de på nya bilder snart ? :D

  • reaper

    Member
    2010-08-09 at 09:39

    @Grabben wrote:

    Bjuds de på nya bilder snart ? :D

    Börjar hända lite mer nu, vill dock att dom ska tjocka på sig dubbla storleken :D

  • weedloco

    Member
    2010-08-09 at 14:58

    Ser riktigt nice ut, kommer växa upp o bli fina flickor 😉

    Peace

Page 2 of 2

Log in to reply.