Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Nomiars odling. 3 strains, 250w LE, garderob. UPD 04-22

  • Nomiars odling. 3 strains, 250w LE, garderob. UPD 04-22

    Posted by nomiar on 2011-02-09 at 20:59
    Tja! Nu är det dags för min första bild dagbok, men min andra odling. Tog bilder på den första omgången då jag tänkte slänga upp den, men tyvärr så slackade jag lite med bilderna på slutet och sket i det istället :P
    Ska göra bättre ifrån mig denna gången tänkte jag.

    Nu efter mitt förord så kommer lite mer ang min nuvarande odling:

    Medium: Jord (Plantagens mini leca blomjord) & Leca uppe/nere
    Strain: Dutch Passion Seed: PowerPlant(PP), BlueBerry(BB). Nirvana: White Widow(WW). Vet ej: Kali/Low(KL).
    Näring: Plantagens långtids verkande gödning(16-6-12+2), hår & äggskal.
    Utrymme: Garderob på ~66x60x160
    Ljus: 250w röd LE
    Ventilation: Fan Kit 250 m³/h – 125mm (Länk)
    Krukor: 28.5×28.5 fyrkantiga 14L (Länk)
    (Det är tyvärr bara min WW som är fem så jag får se hur många som blir kvar, håller för tillfället på att tvinga in dom i blom så jag vet om någon ska skrotas.)

    Det hela började med att jag plockade upp en ny garderob till hemmet som jag hade tänkt använda som mitt nya odlingsutrymme.
    Jag hade tidigare kört i en del av min gå in garderob, men pga skada i lägenheten, elskåp i samma rum och dålig stealth så ville jag ha nått nytt.
    Sen bar det av hit till swecan där jag bad om lite hjälp med hur jag skulle göra. Stort tack till vardagsterrorist som var till mycket hjälp :)
    (Länk till tråd om någon vill kika: Länk)

    Detta är iaf början av resultatet:

    Garderoben

    Första hålet

    Båda hålen sett från ljusfällan

    Odlingsutrymme

    Som ni ser så lyckades jag förstöra det lite, men det är ju ändå hål i så det får la gå ;P

    Detta är jag inte så säker på då jag tycker det är lite fult, men antar att det inte kommer påverka någonting direkt..

    Ovanför odlingen

    Vis plast som ska sättas upp i odlingsutrymmet i dagarna

    Plantorna

    (Ni borde se vad som står på, men det är BB längst bort till vänster, PP längst bort till höger, K/L den närmsta till vänster och WW närmst till höger.)

    När det var klart hade jag en liten snabb fråga ang näringen som jag blivit pålurad, så jag frågade här igen ;)
    (Länk till tråd: Länk)

    När detta var besvarat kunde jag plantera om min femade WW till en större kruka och invänta att dom andra skulle visa kön. Tyvärr insåg jag misstaget av att plantera tre vanliga frön och en fem när man ska ha 4 plantor lite för sent. Nu är det bara att hålla tummarna på att man iaf får tre :(
    Menmen, man får göra det bästa av det hela ;)
    Kanske blir en moderplanta av någon så kan man köra sog nästa gång 8)

    Jag har säkert glömt av massor jag borde haft med, men det är bara att fråga så svarar jag :)

    Jag kommer också att reservera ett inlägg här då jag har för mig att man inte kan ändra första posten hur mycket man vill. Så dom som bara vill kolla bilderna slipper scrolla igenom 3 sidor eller mer. Och jag vet att jag skriver med många smileys(stavning?), men det får ni tyvärr leva med ;)

    Update 1.

    Ursäkta det sena inlägget, men det har varit lite mycket här hemma dom sista dagarna.
    Anyway, till det som hänt.
    Jag planterade om min WW till en 14L kruka som den ska ha som hem resten av sitt liv. Tyvärr märkte jag när jag planterade om att den hade haft det trångt för rötterna ett tag :/

    Sen kände jag mig så illa tvungen att plantera om dom andra som jag ännu inte vet könet på. Dock tog jag inte 14L krukorna utan uppgraderade dom bara till en lite större storlek. Antar att dom kommer bli stressade av en andra omplantering sen när(om) det blir dags med det, men jag har inte så brått så det får gå :)
    jag passade också på att fixa upp plasten i garderoben efter att ha varit o fixat lite häftstift ;)

    Jag satte dom tre som jag inte vet kön på i garderoben på 12/12, min WW står i ett litet separat skåp under tiden. Dom har kört 12/12 i tre dagar nu och jag tyckte jag såg kön på BB idag. Det var rätt litet så ville inte säga nått för tidigt, men det såg ut som en dam(:britesmile:).
    Då plantorna inte var hemma på nästan en vecka pga. renovering i lägenheten så är dom ju inte så grymt bra skötta och behandlade. Så dom har ju sträckt en hel del på sig som ni kanske kan se, men det löste jag med att binda ner dom inte. Har inte för avsikt att köra full LST, men det är lika bra o binda ner dom som är för långa så dom inte snor allt ljus.

    Här är iaf lite bilder som ni kan kika på. Hoppas ni gillar dom :)

    Plantorna från vänster:
    WW, BB, K/L, PP. Som ni kan se så har PP och BB sträckt en hel del på sig, dock är PP en sativa..

    Garderoben efter att plasten kom upp. Mycket snyggare va? ;)

    Och en bild på dom tre som står o väntar på att få pubishår.

    Update 2.

    BB och PP visade kön i dagarna och visade sig vara honor(woho!) så nu är det bara K/L kvar som ska visa kön.
    Planterade om PP/BB till dom större 14L krukorna och satte in dom i garderoben. Tyvärr så har inte ventilationen kommit än så det är lite för varmt där inne :/ Har inte gjort någon hål för utsläpp av luft än då jag inte vet exakt hur stort allt är, så det kanske inte är så konstigt att det blir för varmt där inne. Men dom klarar sig nog i några dagar, jag får flytta upp lampan under tiden antar jag.

    Jag glömde nämna att jag använder hår och ägg skal i min jord så jag la till det i min första post.

    Här kan ni se könet på BB, dock vill inte min kamera ge den fokus jag vill ha så bilden suger.


    Garderobs mys :)

    Update 3.

    Idag fick jag brev om att mitt ventilations system hade kommit, så jag gick ju självklart och plockade ut mitt kit och satte igång. Och nu är jag äntligen klar, det vart som ni ser kanske inte jätte bra, men det får duga. Elen kommer jag antagligen flytta vid ett senare tillfälle men den får ligga där så länge.
    Här är iaf lite bilder :)

    Update 4.

    Temperaturen ligger stabilt runt 27-30 nu efter ventilationen vart installerad vilket jag tycker är helt ok, jag tryckte också in två 31w le (blått) efter att jag var klar med att kolla kön så dom får lite blått ljus iaf ;)

    Jag funderar på att starta 12/12, dom större är ändå 30cm+(dock ner bundna) och jag vet inte riktigt hur stora dom blir då en är sativa..
    Vad tycker ni? Dags att gå in i blom kanske?
    Här är iaf lite bilder på mina små hjärtan :)

    02-17

    En bild på alla, sen PP, WW och sist men inte minst BB :)


    (Något fel med thumb så ni får tyvärr stå ut med en mega bild :/)

    02-20

    PP:

    WW:

    BB:

    Samlingen ;)

    Update 4.

    Slog om dom till 12/12 den 21:e och nu väntar jag bara på att dom ska börja bilda buds. Kommer nog inte ta allt för lång tid :)

    Då jag tyckte det blev lite väl varmt efter att jag slängde in två 31w LE(~30) så borrade jag förut idag nya hål i min fina garderob i hopp om att få lite bättre luftflöde till ventilationen. Får la se imorgon om det funkar :) Tog iaf en bild på det hela så ni får se vad jag gjort. Tog också en bild dagen innan jag satte dom i blom, lite för att ha nått att jämföra med sen ;)

    Tyvärr visar min WW lite spår på problem, den har lime gröna toppar på sina nya blad. Inte säker på vad problemet är en och kunde inta ta någon vidare bild på det, men jag ska kika PH efter jag vattnat dom så det inte är det som är fel.

    Annat än det så ser dom bra ut. Här är en bild på alla från den 21:e och sen ifrån idag. Kommer lite bättre bilder på dom i nästa update.

    Från vänster bak till höger fram:
    PP, WW, BB

    Vänster: 21:e Höger: 23:e


    Kanske gör några hål till om jag inte är nöjd med det..

    Update 5.

    Som utlovat så kommer lite bilder på mina hjärtan :)
    Det syns inte direkt på WW att den har lite limegröna toppar som det borde då blixten var på när jag tog bilderna. Kikade PH och det var runt 6, lite lågt kanske men inget allvarligt. Så jag får börja kika runt lite o se om jag kan komma på vad problemet kan vara.
    PP hade bäst PH och det glädjer mig :) Vill gärna den ska bli riktigt fin, men jag har redan lyckats böja den lite väl knasigt :(
    Alla har visat sina pistiller så nu ska det bara bli lite buds med :D
    Tänkte kanske ge dom lite extra mörker snart med för att påskynda processen lite.

    WW:

    BB:

    PP:

    Alla:

    Update 6.

    Ok, nu kommer det en update till slut. Har varit lite mycket här hemma senaste tiden så har inte riktigt haft tid att ta bilder och skriva väggar av text inne i min kära lilla tråd :P

    Menmen, nu är dom i blom och har börjat bygga lite buds. Jag tycker dock att det går rätt söligt och BB har sträckt på sig sen den var liten så nu ser den lite väl lång ut tycker jag..
    Menmen, den blir nog fin i slutet iaf :)

    Till skillnad från min förra odling så har inte någon av dessa tre direkt växt något avsevärt.. Men det är lugnt antar jag, så länge det blir fina buds är jag nöjd :)

    Alla:

    PP:

    BB:

    Som ni kan se så ser den lite väl lång ut :/

    WW:

    Ursäkta dom dåliga bilderna på WW, men insåg det först nu så jag orkar inte ta nya :P

    Update 7. 24 dagar 12/12

    Ja, nu var det ju ett bra tag sen jag gjorde en update här så jag kände att det kanske var dags igen. Har haft lite mycket att göra och stå i så det har helt enkelt inte blivit av förens nu.

    Dom växer på och bygger buds rätt bra, tyvärr så visar BB/PP tecken på brist på N vilket jag inte är så himla glad över då jag tycker det är lite väl tidigt och jag inte har den näringen som jag skulle vilja ge dom. Och jag kan nog inte heller införskaffa mig i den näringen jag vill ha pga ekonomi på ett tag heller :/
    Men man tager vad man haver!

    Här får ni iaf bilderna på mina damer:

    Lite äldre budshots och samlingen:

    WW:

    BB:

    PP:

    Update 8. ~35 dagar 12/12

    Ja.. Det finns inte så mycket att säga nu för tiden direkt.. Dom bygger buds :P
    Inte så himla spännande hela tiden. BB ser ut att blir riktigt bra iaf då den har grymt mycket kristaller :)
    Dags för skörd om 3-5 veckor(på ett ungefär) så man börjar bli lite otålig nu och vill att tiden ska gå fortare hehe ;D

    Menmen, här är lite bilder:

    Update 9. ~45 dagar 12/12 och snart dags för skörd

    Började igår med att bara köra vatten för den sista flushen innan skörd. Inte direkt säker på att dom kommer vara klara om två veckor men då får dom fan klara sig på klent vatten och gråta åt näringsbrist :P
    Som ni kan se så har dom fått lite för mycket näring som det är nu, men jag har inte riktigt den bästa näringen så dom är inte as nöjda direkt ^^
    Och det blev inga budshots på WW för min kamera är dum i huvudet och kan inte fokusera på det den ska :/
    Men här har ni lite bilder iaf :)
    BB:

    PP:

    WW:

    Samlingen:

    Update 10. ~59 dagar 12/12

    Ok, så det här blir nog min sista update innan jag cuttar dom(kanske kommer lite fler bilder på PP då den antagligen kommer få stå lite extra).
    Jag måste säga att jag tycker dom är rätt små, kan vara att min förra odling hade mer ljus på sidorna.. Men time will tell antar jag. Får hoppas att jag kan få ut i närheten av min förra odling då jag fick ~30 på en och ~18 på den som jag misshandlade mest ;P
    (Hade ju hoppats på ~30 styck, men tror inte jag får så mycket :/)

    Anyways, BB börjar visa små tecken på “bruna” trichomer(stavning) så just nu väntar jag på att det ska bli liiiite tydligare innan jag dödar den. Men den har mycket kristaller så den kommer nog vara helt underbar :D

    Då jag dricker en hel del te så har jag också införskaffat mig av lite blåbärs te att dricka med min BB när den är klar ;)

    Här kommer iaf bilderna:

    PP:

    BB:

    Som ni kan se så börjar den behöva lite stöd och då jag inte har blompinnar fick jag vara uppfinningsrik och hittade chopsticks :)

    WW:

    Alla:

    Notera att ingen bild tar dig till imageshacks hemsida utan länkar dig direkt till bilden.

    Hoppas ni gillar min dagbok, kommentera gärna om ni har några frågor :)
    replied 13 years ago 16 Members · 40 Replies
  • 40 Replies
  • nomiar

    Member
    2011-02-09 at 20:59

    Reserverad.

  • humlan

    Member
    2011-02-09 at 21:19

    Kommer bli fint. Har du toppat dom något?

    Fridens.

  • Anonymous

    Guest
    2011-02-09 at 21:26

    roligt att se någon med le kommer följa din tråd hoppas det går bra för dej mvh Emma

  • nomiar

    Member
    2011-02-12 at 22:35

    Humlan: Nej jag har inte toppat dom. Dock stod dom hemma hos en polare i typ en vecka när vi hade lite renovering här hemma. Dom ser toppade ut, men min polare har inte gjort det(vet att andra såg dom).. Så time will tell I guess ;D

    @bubbelgum wrote:

    roligt att se någon med le kommer följa din tråd hoppas det går bra för dej mvh Emma

    Tackar tackar, hoppas du gillar min lilla dagbok(känns mer som en blogg, men w/e) :)

  • nomiar

    Member
    2011-02-14 at 12:03

    *Bump för update*

  • higherthangod

    Member
    2011-02-16 at 07:41

    En sån gaderob hade jag också velat ha! Bra jobbat Nomiar! :)

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-16 at 10:48

    Riktigt fräsht utrymme du har!
    Tycker du gjorde ett klipp när du köpte den garderoben:-)

    Denna tråd kommer att följas.

    /D

  • nomiar

    Member
    2011-02-16 at 14:33

    HigherThanGod: Tackar tackar :)

    ducksfoot: Det tycker jag med haha, tackar :) Hoppas du gillar tråden. Fick mitt ventilations system idag så ska fixa med det snart så kommer det nya bilder efter det :)

  • nomiar

    Member
    2011-02-16 at 16:16

    Stött på ett litet problem, filtret är lika stort som utrymmet där uppe. Så jag får inte in någon fläkt där med, sen undrar jag lite om jag måste göra ett extra hål så luften kan dra igenom eller om det duger med det utrymmet som redan finns där?

    Hjälp mig gärna, nått sånt här tänkte jag iaf.
    Inget nytt hål, köra på den glipan som redan finns. Sen göra hål så jag kan dra rör till fläkten/utblåset. Vad tror ni om luftflödet till filtret? Och kommer det funka när filtret ligger ner?



  • nomiar

    Member
    2011-02-16 at 17:38

    Bump, foooor great justin!

  • nomiar

    Member
    2011-02-20 at 12:38

    Kom gärna med kommentarer :)
    Blom snart, eller vad tycker ni?

  • ganjalars

    Member
    2011-02-20 at 15:14

    Ja det såg fint ut, tjocka stammar mörkt gröna blad , många bladpar. Kör dom i blom nu:)

  • nomiar

    Member
    2011-02-20 at 16:36

    Blir nog att jag tar o går in i 12/12 ikväll/imorgon. Bilder kommer :)

  • nomiar

    Member
    2011-02-23 at 22:24

    Nu finns det nytt och mer kommer i dagarna. Peace

  • doskallen

    Member
    2011-02-23 at 22:55

    Nomiar, inte får man retas sådär? :p
    Ser fram emot uppdateringen!

Page 1 of 3

Log in to reply.