• Posted by reaper on 2004-01-30 at 19:56

    blir det nån MMM marsch i sverige och vilka står som arrangörer?

    Jag é lätt på och kan nog även hjälpa till lite som funktionär

    replied 20 years ago 50 Members · 338 Replies
  • 338 Replies
  • skarvsladd

    Member
    2004-01-30 at 20:04

    Funktionär på en sådan, hehe. Neongula västar med ett blad på. stiligt! :D

  • reaper

    Member
    2004-01-30 at 20:08

    lätt *sätter sej och tejpar en planta på en gammal reflex väst*

  • reaper

    Member
    2004-01-30 at 22:27

    Jo det ska va nu i Maj om jag inte minns fel.
    Det fanns en tråd om det, tyvärr orkar jag inte leta upp den så det får du göra själv..
    Borde inte den vara klistrad förresten? Är ju inte långt kvar nu :mrgreen:

  • sphincter

    Member
    2004-02-02 at 01:20

    http://www.millionmarijuanamarch.org/home.php

    Har kan ni anmala er och er demontration.

  • reaper

    Member
    2004-02-04 at 18:30

    okej ,vem organiserar i sverige då? kan planera och så men vet inte om jag kan organisera på själva marschen

  • trestor

    Member
    2004-02-06 at 01:45

    Swecan eller en nybildad organisation kommer förhoppningsvis (jag kan tyvärr inte lova) att ordna MMM 2004, troligen i stockholm.

  • groddarn

    Member
    2004-02-06 at 01:50

    Trestor:Swecan eller en nybildad organisation kommer förhoppningsvis (jag kan tyvärr inte lova) att ordna MMM 2004, troligen i stockholm.

    Nu blev jag nyfiken… 😯 Kan du möjligtvis berätta lite mer om denna nybildade organisation ?

  • sphincter

    Member
    2004-02-09 at 01:08

    Kommer vi att fa se en MMM i Stockholm 2004?

  • pachipachihand

    Member
    2004-02-10 at 20:10

    @sphincter wrote:

    Kommer vi att fa se en MMM i Stockholm 2004?

    Hoppas inte detta rinner ut i sanden. Pallar inte vänta ett till år. Det är nu eller aldrig. En fredlig demonstration är det minsta vi kan göra för att driva igenom vår sak. Tycker inte vi får vara så fega att vi inte vågar göra detta. Vi måste stå upp för våra rättigheter precis som de svarta i USA, och homosexuella.

  • reaper

    Member
    2004-02-10 at 20:21

    är det inte bara att säga. den 20 i 12 träfffas vi på plattan och en timme senare så går marschen emot dit och sen hit också vidare. Eller måste vi söka tillstånd och organisera och sånt?

  • trestor

    Member
    2004-02-10 at 23:52

    @sphincter wrote:

    Kommer vi att fa se en MMM i Stockholm 2004?

    Javisst. 8)

  • reaper

    Member
    2004-02-11 at 14:22

    Detta vore festligt, demonstrationer och folkrörelseliknande grejer känner ju folk ändå igenom som nåt trevligt och bra. Dessutom är ju det här med cannabis-legalisering väl en demokratifråga mer än en knarkfråga typ? mer “sluta ljuga” och mindre “jag vill röka” eller vad man ska säga.

    Det är ju “poängen” som kan få folk att få upp ögonen liksom, dom struntar ju i om vi får röka eller inte. Även uttalat egoistiska människor borde jobba för en legalisering liksom, även dom tjänar ju på mindre lögner, brott och allt sånt som man ju bevisligen slipper om man legaliserar. Eftersom då skulle ju alla cannabis-relaterade brott försvinna och det är ju bra.

  • reaper

    Member
    2004-02-11 at 15:25

    Jag dyker tveklöst upp om det händer något i Stockholm! Räkna med mig och mina kontakter!

  • a-dam

    Member
    2004-02-28 at 11:09

    Träffas på plattan? Hahahaha!
    Det är väl det sämsta stället att träffas. :? Vi bland alla andra knarkare. Det skulle ge en fin bild av oss på Aktuellt. Det unga nyfikna gardet bredvid det gamla uttjänade gardet.

    En bra rendez-vouz skulle kunna vara Gärdet. Öppet och fritt.

    Ett öppet landskap där man bränner sitt eget brännvin. Fan, är det inte marijuana som Ulf Lundell sjunger om egentligen?

  • trestor

    Member
    2004-02-28 at 14:08

    Okej, jag vill inte ge alltför mycket info än då allt inte är klart än, men samtidigt så känns det dumt att låta det gå alltför lång tid utan något så ni tror att det är dött.

    Just nu håller vi på att bilda en organisation som kommer att arrangera MMM så att ingen individ kan bli ansvarig för ev. kostnader. Vi kommer att söka demonstrationstillstånd och vi har kontakter med såväl eu-parlamentariker som svenska personligheter som förmodligen kommer. Plats är inte slutligt bestämd än men vi har några ganska bra förslag. Tid blir förmodligen runt kl 15.

Page 1 of 23

Log in to reply.