Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • ykxm

    Member
    2012-03-07 at 10:39

    Det har inte hänt så mycket, tyvärr. :(

    Gav henne näring för ett par dagar sen, dag 88 tror jag, för att en massa blad började gulna.

    Det är inte så mycket att se, hoppet minskar för en “god skörd” i förhållande till lampan, men slänger in en hel bilder för er ändå. Både bra och mindre bra bilder, alla bilder jag tog, för att man lättare ska se vad som är vad på plantan.

    Fan, kan hon inte börja tjockna till sig ordentligt? :(

    Nu ser hon ut såhär, verkar inte klar än på ett tag, dag 94:


















  • ykxm

    Member
    2012-03-09 at 09:32

    Gav henne precis en omgång näring igen, så nu har hon fått näring 4 gånger under sin livstid. :P

  • ykxm

    Member
    2012-03-09 at 15:09

    Lite sockrig är hon allt. :)

    Dag 96

  • ykxm

    Member
    2012-03-10 at 10:08

    Trichomerna är bara mjölkiga än så länge(?), så den verkar ha ett tag till att leva.

    Aningen stor bild, oförminskad men urklippt.

    Dag 97

  • passthatjoint

    Member
    2012-03-10 at 10:59

    Läckert! Sjukt imponerande för 18w måste jag erkänna! :drool:

  • herrfroberg

    Member
    2012-03-10 at 13:57

    Verkligen imponerande med tanke på din setup!
    Du har inspirerat mig till att starta upp en egen miniodling, fast med lite fler och starkare lampor :)

  • SmokeMaster

    Member
    2012-03-10 at 17:23

    Detta kallar jag micro odling. Snyggt gjort!

  • ykxm

    Member
    2012-03-13 at 15:15

    Nu har hon hunnit bli hela 100 dagar gammal. :P

    Har bundit om henne lite eftersom “mainen” låg “under” plantan förut, och jag såg att det var en herrans massa småbuds där vilka jag hoppas fetar till sig lite. Visse att det fanns en hel del där, i antal, men inte så många. Tycker mig även se att hon är påväg att tjockna lite faktiskt, vilket känns bra. :P

    Dessvärre har jag varit glad i näringen och gett henne näring totalt 5 gånger nu, vattnade med näring nyss igen, och de 3 senaste vattningarna har varit med näring. Har vattnat enligt dosering från flaskan, d.v.s. jag har inte gett henne “dubbel dos” ect i hopp om “det är bättre”, men det måste ju vara näringsbränna jag har stött på trots normal dosering? Nåväl, spelar väl ingen roll nu, hon har ju inte så jätte lång tid kvar att leva. :P

    Ska inte ge henne mer näring nu, utan endast vattna/flusha.

    Ska bli roligt att visa er hur jag “dragit” alla grenar när det är dags för skörd, när jag klippt bort bladen. Det kommer se ut som plockepinn. :P

    Enjoy, dag 100:





  • SmokeMaster

    Member
    2012-03-13 at 15:26

    Det finns en viss chans att du slagit rekord i mini planta. Den ser ju ut att vara 20cm hög på högsta toppen.

  • ykxm

    Member
    2012-03-13 at 15:38

    @SmokeMaster wrote:

    Det finns en viss chans att du slagit rekord i mini planta. Den ser ju ut att vara 20cm hög på högsta toppen.

    Haha, jaså? ;)

    Observera dock att plantan ser lite mindre ut än vad den är, eftersom tumstocken är närmare kameran än vad plantan är. Från kanten av krukan till toppen, så är det kanske 13-15cm. :P

    Edit:
    Efter närmare inspektion så är avståndet från krukans kant till högsta topp …endast 12 cm. :D

  • straw

    Member
    2012-03-24 at 17:03

    Nu vill vi ha update!=D

  • ykxm

    Member
    2012-03-28 at 02:05
    straw wrote:
    Nu vill vi ha update!=D

    115 dagar idag.

    Trichomerna är mestadels mjölkiga men tycker mig även se lite halvbruna sådana också, det är svårt att se färgen på dom, så jag antar att det är dags att skörda. Plantan ser dessutom ut att vara smått döende i dagsläget, den ser ut att börja vissna och det brukar dom väl göra i slutskedet av blomningen?

    Den har inte växt på höjden eller fetat till sig något nämnvärt. Lite tjockare kanske den blivit, men inte något “wow” som jag jag/vi hade hoppats på.

    Detta var min första odling och det har varit lärorikt (odlingen i sig, lst, ect) och roligt, till en början iaf. Tycker det tagit lite för lång tid, känns utdraget och segt nu på slutet, men jag antar det har med min setup att göra.

    Tråkigt det som hänt här på swecan, hoppas det blir bra igen. Trots att jag inte öppnade något PM, jag kollade den där listan för säkerhetsskull och jag var inte med på den, så känns det inte säkert att skriva här.

  • ykxm

    Member
    2012-04-06 at 18:00

    Dag 129

    Skördad idag, orkade inte vänta längre. Tyckte inte trichomerna var så värst bärnstensfärgade, dom var fortfarande mjölkiga, men det är nog inte hela världen. Antar att lite ljus gör att det tar lite längre tid :P

    40-50g hamnade det på, vet inte exakt då jag inte kunde väga ordentligt (lol), återkommer med viktrapport när det är torkat och färdigkurerat.

    :)

  • ykxm

    Member
    2012-04-09 at 12:13

    Satan vad snabbt det torkade, så har nu börjat kurera. Antagligen torkade det så snabbt för att inte är så tjocka buds, var ju mestadels “halvglest” skit, hehe.

    En glasburk som en gång i tiden innehöll “spaggeti-ringar”, blev hyffsat fylld. Dock är det ganska luftigt. :P

    Jag är grymt sugen på att slänga upp bilder. :(

    Edit: Frågan är ju om man skall pressa ihop det litegrann, känns som att små delar av rökat ramlar isär bara man tar i det.

  • Zajjah

    Member
    2012-04-17 at 22:04

    lägg upp en bild på resultatet snart!

Page 13 of 14

Log in to reply.