Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Medicinsk odling, Moby dick & La woman. 250w hps & 90w Led

  • Medicinsk odling, Moby dick & La woman. 250w hps & 90w Led

    Posted by drhaze on 2011-11-12 at 17:02

    Då var det på tiden att dela med sig utav denna extremt roliga hobby vi delar här på swecan, ett underbart forum för oss cannabis älskare.
    Jag har under lång tid studerat odlingar här på forumet, för att lära mig grunderna i ämnet. Så nu är det dags att börja ta del av denna hobby.
    Ni får hoppa in direkt i blom, då jag inte dokumenterat vegg fasen, men går igenom den lite snabbt längre ner.

    Jag odlar i medicinskt syfte, lider av ångest och depression som tar stor plats i min vardag så jag har svårt att leva ett normalt liv utan min medicin. Cannabis är så mycket mer än en drog, det har hjälp mig att förstå att de faktiskt går att må bra. Jag röker inte dagligen utan försöker hålla det till helgen då min ångest är som värst, men undantag finns då jag kan må riktigt dåligt vissa dagar.

    Nu ska ni få ta del av mina fina damer som jag odlat fram.
    Jag har valt att odla 2 olika sorters strains, Moby dick och La woman.

    Moby dick – green house seeds.
    Korsning mellan Haze x White widow, Sativa dominant enligt många men växer som en indica.
    Ger ett starkt sativa rus (head high) men ger även en härlig body stone.

    La woman – DNA genetics
    Korsning mellan Martian Mean Green x LA Confidentia, indica dominant.

    Båda fröna satte samtidigt i torvbriketter och drogs upp i ett mini växthus. Moby dök upp efter cirka 5-6 dagar men efter 10 dagar hade La woman fortfarande inte dykt upp, jag blev otålig och “grävde” lite i briketten. Då råkade jag bryta de lilla livet som försökte ta sig upp. Jag ställde henne i fönstret för att dö, men till min förvånad levde hon några dagar senare. Hon var helt gul/vit någon dag efter olyckan men när jag tittade till henne hade hon fått färg igen och börjat kämpa sig upp, så jag behöll henne, för att se henne växta sakta men säkert.

    Moby växte på bra i vegg, efter 2 veckor knäckte jag hennes stam, med flit (super croppning). Fortsatte att vegga båda plantor i 37dagar innan jag slog om till 12/12 (20okt) och här får ni hoppa in :)
    Första veckan under 12/12 räknar jag som 0 då dom kom igång med blommorna vecka “2”, verkliga fall vecka 1 för mig. så dom har stått snart 2 veckor in i blom.

    Tänkte bara gå igen min setup innan jag bjuder på lite bilder.

    Lampa: 250w hps i blom kammaren, 90w LED i vegg kammaren.
    Utrymme, blom: Cirka 90brett 100djupt och 120högt (cm)
    Insug: En styck dator fläkt
    Utsug: En bordsfläkt
    Fläkt: En bordsfläkt som hänger från taket, riktad mot lampan och topparna på plantorna
    Krukor: La woman står i en 10L kruka och Moby i en 20-25L
    Närning: Kör på med Gold labels närings paket.
    jord: vanlig jord kommer ej ihåg märke.

    Ni får gärna förklara hur jag lägger upp bilden direkt i inläggen, så länge får ni nöjja er med länkar. Någon vänlig själ kan ju även kolla så bilderna är safe!

    Moby dick, toppad från 3grenparet och uppåt, även ner bunden för att skapa fler toppar.

    http://imageshack.us/photo/my-images/207/haze11111111111111111.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/64/haze.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/339/haze111.jpg/

    La woman, nerbunden.

    http://imageshack.us/photo/my-images/412/haze11111111111111.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/163/haze111111111.jpg/

    Bonus bild på min klon av moby’n och 8 ny sådda frön som ännu inte tittat upp. Fröna har jag fått av en god vän som korsat fram denna strain själv, det är Flower power – Barney’s farm x Santa maria – Nomercy seeds. Ska vara autoblommande med en enda stor maincola enligt honom så de ska bli kul att se vad de blir utav dom.

    http://imageshack.us/photo/my-images/685/haze11111.jpg/

    Hoppas ni kommer trivas i min tråd, hade tänkt köra helg update.

    Mvh Haze

    replied 12 years, 4 months ago 13 Members · 30 Replies
  • 30 Replies
  • torskis

    Member
    2011-11-12 at 18:06

    kommer följas! :D
    lycka till! :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-12 at 18:10

    Fina buskiga damer. Gillas!

    offtopic:
    sätt [img]BILDURL[/img] så ska du få in bilderna i tråden. Annars kommer det ju upp en hel drös med alternativ, kopiera adressen som står i “Forum thumbnails” så blir det en liten thumbnail på bilden.

  • Anonymous

    Guest
    2011-11-12 at 20:23

    Schyssta plantor du har där :D

  • drhaze

    Member
    2011-11-12 at 20:31

    Torskis – Kul att de finns intresse! tack

    Bengt.Beteende – De är skit kul att odla fram sina små flickor och pyssla om dom, så dom utvecklas till riktigt ståtliga damer!
    Tack för info, detta skall göras nästa update.

    Må väl, mvh haze

  • drhaze

    Member
    2011-11-12 at 20:35

    @FatJointSmoker wrote:

    Schyssta plantor du har där :D

    Dom är jag riktigt stolta över ska ni veta :D
    Extremt mycket tid, energi och kärlek har jag givit mina damer. Får hoppas på att dom ger mig en lika kärleksfull skörd 8)

  • Anonymous

    Guest
    2011-11-12 at 20:39

    @DrHaze wrote:

    @FatJointSmoker wrote:

    Schyssta plantor du har där :D

    Dom är jag riktigt stolta över ska ni veta :D
    Extremt mycket tid, energi och kärlek har jag givit mina damer. Får hoppas på att dom ger mig en lika kärleksfull skörd 8)

    Det hoppas nog alla på :D , har själv aldrig odlat men har planterat i 3 krukor som jag tar lite bilder osv som ska upp i forumet snart :)

  • drhaze

    Member
    2011-11-12 at 22:56

    @FatJointSmoker wrote:

    @DrHaze wrote:

    @FatJointSmoker wrote:

    Schyssta plantor du har där :D

    Det hoppas nog alla på :D , har själv aldrig odlat men har planterat i 3 krukor som jag tar lite bilder osv som ska upp i forumet snart :)

    Om du inte har PH mätare så säger jag att det är ett måste för en lyckad odling. Har odlat 1 runda innan detta, utan PH mätare och jag kan säga att de gick åt helvete rent ut sagt. Jag förstod genast vart felet låg när jag skaffade PH mätare, kran vattnet ligger på 8 o uppåt.
    Så rätt PH säger jag är nycken till en lyckad odling !

    Lycka till!

  • Anonymous

    Guest
    2011-11-12 at 23:02

    vart köper man sån då ,ska man ha den i krukan eller vad ska man ha den till egentligen?

  • drhaze

    Member
    2011-11-12 at 23:13

    En PH mätare mäter ditt ph väder i vattnet. Ett värde man vill ha ligger runt 6,5.
    Du stopper bara ner mätare i ditt vatten och ser om du behöver öka eller sänka ditt ph värde, men blanda gärna i näringen före du mäter. Vissa näringar kan påverka ditt ph väder.

    >Här har du en länk direkt till en ph mätare från PG, en riktigt bra odlingsbutik!

    http://www.professionalgrow.se/sv/adwa-ph-matare?XBLG17746=e60a5b5d333bff0e547002e1ebf1fad6

  • Anonymous

    Guest
    2011-11-12 at 23:17

    @DrHaze wrote:

    En PH mätare mäter ditt ph väder i vattnet. Ett värde man vill ha ligger runt 6,5.
    Du stopper bara ner mätare i ditt vatten och ser om du behöver öka eller sänka ditt ph värde, men blanda gärna i näringen före du mäter. Vissa näringar kan påverka ditt ph väder.

    >Här har du en länk direkt till en ph mätare från PG, en riktigt bra odlingsbutik!

    http://www.professionalgrow.se/sv/adwa-ph-matare?XBLG17746=e60a5b5d333bff0e547002e1ebf1fad6

    Jaha okej tack :)

  • drhaze

    Member
    2011-11-18 at 22:03

    Då var vi inne på vecka 3 i blom.
    Ganska mycket har väl hänt under den senaste veckan, budsen har svullnat med dubbla storlek på båda plantor. Kom även på mig själv när det gäller näring, hade givit dem dubbel dos utav Ultra MG. Har därför kompletterat med hög dos av Ultra PK, då dem visar lite täcken på näringsbrist nästan, inte bränna men de har typ blivit för lite utav P o K antar jag. Men de fixar sig nog.

    Orkar inte skriva så hemskt mycket denna update, då jag är ganska medicinerad hehe.

    Moby Dick
    . Bygger mest på budsen än så länge, inte lika mycket glitter på henne ännu. Men det kommer, bara vänta o se Mycket glad


    LA Woman
    . Frostar på sig som bara den, och sväller bra redan nu.

    Bud shots

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Mvh Haze

  • fl

    Member
    2011-11-19 at 10:50

    Läckra damer där DrHaze. L.A woman hade jag lätt tagit med ut på dans 8)

  • drhaze

    Member
    2011-11-20 at 19:17

    @fläskläpp wrote:

    Läckra damer där DrHaze. L.A woman hade jag lätt tagit med ut på dans 8)

    Man får tacka.
    Haha hon är en riktigt skönhet! udaten var i fredags och idag, söndag, har hon fått otroligt mycket socker på! Aldrig varit med om för redan i 3v bara, ser fram emot henne nåt enormt :D

    Mvh Haze

  • drhaze

    Member
    2011-12-04 at 22:06

    Vecka 5!

    Då var de dax för uppdatering..
    Har haft full rulle i livet nu så har tyvärr inte haft tid att göra någon update förra veckan. Men de hoppas jag ni kan ha förståelse för, här är i alla fall vecka 5!
    Allt rullar på fint, vecka 4 flushade jag damerna. Mycket salter i jorden som ströp av näringen, men nu åtgärdat.
    Ja, kommer köra på som vanligt fram till vecka 8 eller 9.
    Antingen drar jag igenom en flush vecka 8 och sedan kör på med vatten sista veckan, låter torka ut mot dom 3 sista dygnen för att stå i torr jord med mörker.
    Eller köra på med näring sedan dra igenom en fet flush vecka 9, dag 1, för att sedan låta stå helt orörda sista veckan med 3 sista dygn mörka.
    Ja vi får se helt enkelt…

    Nu till blommorna!

    Moby dick
    [img][/img]drhaze.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    [img][/img]drhaze2.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    La Woman
    [img][/img]drhaze.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    [img][/img]276haze.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    Edit, familjebild.

    [img][/img]drhazefam.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    De va allt för ikväll, hoppas någon njuter!

    Mvh Haze

  • robinho

    Member
    2011-12-04 at 22:49

    mmmm… Ser riktigt fint ut det där! Hur höga är damerna nu?

    Keep it up!

Page 1 of 2

Log in to reply.