Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Koi's Odlingstråd (400w HPS, Cooltube, DR90, Jord) 11-10-29

  • Linbanan

    Member
    2011-10-12 at 15:52

    Hej Koi!

    Har lite funderingar kring din fläkt.
    Är det en “silent” fläkt?
    Funderar lite hur du upplever ljudnivån i ditt tält. Eller kanske snarare utanför.

  • koi

    Member
    2011-10-13 at 06:33

    Wayne:

    Tack, det värmde. Du har nog rätt, det borde ordna sig.
    Svider bara att klanta sig.

    Linbanan: Om du menar cirkulationsfläkten så låter den en del på högsta farten. Utsuget är ganska tyst.

  • caffel

    Member
    2011-10-13 at 07:38

    En fundering där angående hesis schema. Jag blandar ju en ordentlig batch åt gången o jag kör 20ml/10L powerzyme, vilket innebär att jag vattnar med det mer än 1-2 gånger per vecka. Detta är väl snarare ett slöseri än skadligt, eller vad tror du? Hur gör du?

  • jonasblane

    Member
    2011-10-13 at 08:23

    Vackert, de börjar budda på sig lite! Hoppas resten av resan går smärtfritt.

  • koi

    Member
    2011-10-13 at 08:56

    @caffel wrote:

    En fundering där angående hesis schema. Jag blandar ju en ordentlig batch åt gången o jag kör 20ml/10L powerzyme, vilket innebär att jag vattnar med det mer än 1-2 gånger per vecka. Detta är väl snarare ett slöseri än skadligt, eller vad tror du? Hur gör du?

    Jag har 5l vattendunkar. Blandar 10ml i dunken och vattnar det antingen allt på en gång, eller två gånger i raden.

    Vet inte effekten av övergödning av powerzyme.
    Men jag hade försökt få ner det så det går ihop med schemat. Är 10l för mycket för 1-2 vattningar så sänk tanken/dunkens mängd.
    T.ex. om du har ett 10 liters kärl och det inte går åt, prova att fylla den till hälften och halvera mängden.

    Plantorna mår oftast bäst av jämn och regelbunden näringstillförsel. Försök att observera plantorna vad de trivs i. Varje strain är unik i näringstolerans.
    Det är fördelen med att odla ifrån kloner, man lär sig deras begränsningar och hur de fungerar optimalt med tiden.

  • koi

    Member
    2011-10-15 at 11:39

    Det ser inte så bra ut.
    Pågrund av alla problem med denna odling ser det ut som att topparna är gravt underutvecklade, budsen vägrar biffa på sig och calyxarna är mycket mindre än de borde ha varit vid detta stadium.

    Är det försent än för att de ska feta på sig bra?

    Men här kommer lite bilder:




    G13 Haze:


    Mango Haze:


  • caney

    Member
    2011-10-18 at 03:08

    Feta bilder! de blir bra resultat
    me like

  • Sisu4life

    Member
    2011-10-18 at 09:20

    Ser riktigt bra ut Koi ! ska följas enda till skööörd !!!

  • darkwithin

    Member
    2011-10-18 at 12:35

    hoppas jag lyckas få lika bra spridning på topparna, ser riktigt nice ut!
    mvh :D

  • caney

    Member
    2011-10-18 at 20:11

    Skulle du även kunna säga hur mycke alla buds väger sen torrt?

  • koi

    Member
    2011-10-19 at 07:45

    Jag kan försöka, men har ingen stor våg. Skulle bli bökigt att väga en hel skörd på en fickvåg.
    Det kan också bli så att jag måste skörda i omgångar då de är två olika strains och vissa grenar har halkat efter pågrund av skugga tidigare.
    Men jag kan försöka.

  • caney

    Member
    2011-10-20 at 09:49

    @Koi wrote:

    Jag kan försöka, men har ingen stor våg. Skulle bli bökigt att väga en hel skörd på en fickvåg.
    Det kan också bli så att jag måste skörda i omgångar då de är två olika strains och vissa grenar har halkat efter pågrund av skugga tidigare.
    Men jag kan försöka.

    Ya de där kan va fett krångligt med fickvågen. Annars som ett tips kan man typ ta en toarulle o lägga budsen i en påse o lägg påsen på toarullen bara o balansera lätt med händerna på sidan med att bara ha handen på sidan så inte toa rullen välter om du förstår.

    Men de går o experimentera med men de skulle va nice som ett bonus o veta hur mycket det blev =)

    O hoppas de gick bra me insekterna föresten!

  • koi

    Member
    2011-10-22 at 06:54

    Vecka 7 dag 1.
    Börjar flusha nästa gång de behöver vatten, antagligen imorgon eller på måndag.

    Tyvärr så mår plantorna inte så bra och skörden ser inte alltför hoppfull ut då stressen och fosfor-feldoseringen verkar ge mindre calyxer och mindre blommor än de annars hade gjort.

    Antingen börjar jag skörda nästa vecka och tar de mognaste mango grenarna då vissa i stort sett är klara, eller så väntar jag och skördar allt om två veckor, eller möjligtvis båda Mango Haze-plantorna men låter g13 hazen stå 3-4 veckor till. Troligtvis får de blomma så länge jag klarar av att låta bli att skörda dom, men svårt när man sitter här utan något rökbart.

    I varjefall här är bilderna.

    Mango Haze:





    G13 Haze:




    Översikt:




  • bengt-beteende

    Member
    2011-10-22 at 08:58

    Tråkigt med feldoseringen och att den verkar gjort sådan inverkan på liven, är nog ett misstag som inte händer igen.

    Är ändå grymt imponerad och inspirationen flödar!

  • cthullu

    Member
    2011-10-22 at 09:15

    nyfiken, hur har det gått med spinnen? Några tecken alls på att de kommer tillbaka?

    Sjäv har jag aldrig någonsin lyckats bli av med dem under pågående odling, alltid kommit tillbaks lite senare, enda som funkat 100% för mig har varit att efter odlingen sanera och sterilisera allt inklusive jorden..

Page 6 of 8

Log in to reply.