Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Koi's Odlingstråd (400w HPS, Cooltube, DR90, Jord) 11-10-29

  • rosvo

    Member
    2011-10-22 at 09:32

    Hej Koi! Vill bara säga att det är en mycket fin odling med fina sorter du valt! Fortsätt så :)

    Mvh

  • koi

    Member
    2011-10-23 at 10:38

    @cthullu wrote:

    nyfiken, hur har det gått med spinnen? Några tecken alls på att de kommer tillbaka?

    Sjäv har jag aldrig någonsin lyckats bli av med dem under pågående odling, alltid kommit tillbaks lite senare, enda som funkat 100% för mig har varit att efter odlingen sanera och sterilisera allt inklusive jorden..

    Ja, jag gissar på att en del spinner fortfarande lever, jag har dock inte sett några nät. Det är svårt att se om spinnen lever eller inte då de döda spinnen sitter kvar på bladen.

    Planen är att göra rent hela rummet och båda tälten så fort jag skördat och torkat.
    Och behandla allt kontinuerligt i två-tre veckor.

    Tack för alla kommentarer det motiverar mig att fortsätta ta bilder. :clap:

  • wayne

    Member
    2011-10-23 at 13:18

    Du kan se ifall det fortfarande är ett problem ifall det kommer vita “prickar” på nya blad. När de börjar spinna nät brukar angreppet vara väldigt stort.
    De suger ut saften ur växtcellerna vilket dödar den växtcellen, vissa blad kan ha mer död yta än levande, då är det inte så konstigt att budsen inte växer på sig så bra. Ordentliga spinnangrepp har hos mig skadat skörden mer än överdosering av näring och andra problem.

  • cthullu

    Member
    2011-10-23 at 13:32

    man kan säga att fanskapet har tre faser, första är inte så farligt, de mumsar lite, sedan när det gått långt börjar de spinna nät som wayne nämnde, men sedan då jävlar börjar det kläckas super-spinn som kan springa sjukt snabbt och långt också! Får lite rysningar bara jag tänker på det, traumatiska minnen….

    dammsög de värsta innan skörd, men det gick bra att röka de där budsen sedan med spinn och allt iaf, bara naturliga ekologiska spinn.. 😈

    Säg till om de där gav mardrömmar så editerar jag bort dem haha 🙄

  • koi

    Member
    2011-10-23 at 16:55

    Jo, jag vet hur spinn fungerar jag har haft det tidigare också. Dom är förjävliga och har antagligen orsakat de största skadorna i tältet, även om jag småklantat mig.

  • caney

    Member
    2011-10-24 at 04:12

    Jag vet ej va du tycker men bilderna talar för sig. Ändå med ett litet fel med doseringar så har du inte misslyckats! Jag tycker blommorna ser magnifik ut =D det kommer bli en bra skörd Koi grattis. Nästa kommer sitta utan problem det vet jag. För då kommer du va en smula extra försiktig för man lär sig av tabbarna man gör.

    Ba kolla lite på budsen innan du röker den för kolla om man hittar insekter deckad bland all thc =P

  • bengt-beteende

    Member
    2011-10-24 at 06:34

    “..men sedan då jävlar börjar det kläckas super-spinn som kan springa sjukt snabbt och långt också”

    Hahaha!!!

    Cthullu: Hur steriliserade du jorden? Körde du den i micron eller sitter du på andra metoder?

  • doctordoom

    Member
    2011-10-24 at 06:43

    Aldrig kul när något går snett, kan nästan sätta pengar på att jag kommer få skadedjur eller något i mitt nya projekt :p

    Lycka till med djuren, ser för övrigt fint ut :)

  • humlan

    Member
    2011-10-24 at 08:50

    Bilderna säger mer än tusen ord. Bra jobbat! Lägg gärna upp sen när det är klart! Skulle vilja se lite fina bilder på dina damer i glitter. :P

    Fridens!

  • koi

    Member
    2011-10-29 at 07:08

    Dag 57 med 12/12
    De har blommat i 8 veckor idag.
    Jag började flusha dom i söndags.
    Mango Hazen får en veckas flush till och G13 Haze två till.

    Översikt:












    Mango Haze:









    G13 Haze:







  • darkwithin

    Member
    2011-10-29 at 18:00

    ser riktigt gott ut!

  • koi

    Member
    2011-10-31 at 12:22

    Spinnen börjar ta över plantorna igen. :(
    Efter denna blom gäller det att bli av med dom en gång för alla.

    Plantorna mår piss av detta, som ni kan se. Extremt stresskänsliga pågrund av skadorna och skörden minskad till ungefär en tredjedel av vad den borde ha varit.
    Tur att plantorna inte har långt kvar nu.

  • doctordoom

    Member
    2011-10-31 at 12:29

    Tråkigt att höra, även om jag har svårt att tycka synd om någon med så vackra :)

    Hoppas det inte tar allt för mycket av skörden bara! Väldigt fina bilder måste jag även tillägga :)

  • koi

    Member
    2011-10-31 at 12:34

    @DoctorDoom wrote:

    Tråkigt att höra, även om jag har svårt att tycka synd om någon med så vackra :)

    Hoppas det inte tar allt för mycket av skörden bara! Väldigt fina bilder måste jag även tillägga :)

    Jo, jag förstår hur du tänker. Jag är glad att de blommade helt okej ändå.

    Det är mest vetskapen om att calyxerna hade kunnat bli så mycket större, internoderna mindre och generellt bara en bättre blomning som är jobbig.
    Man vill ju alltid prestera på topp och få det bästa möjliga resultatet.

  • doctordoom

    Member
    2011-10-31 at 12:38

    Absolut, när man slutar sträva efter förbättring kan man lika gärna lägga ner :)

    Du lyckades inte få bort dom helt första vändan eller? Hur kommer det sig att man får spinn? Är det naturligt i jorden eller är det någon annan faktor (utom otur) som spelar in?

    Så man själv vet lite vad man ska se upp för :)

Page 7 of 8

Log in to reply.