Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Koi's Odlingstråd (400w HPS, Cooltube, DR90, Jord) 11-10-29

  • wayne

    Member
    2011-10-31 at 12:55

    Doctor: Spinn gillar värme och torr luft. De kommer utifrån på något sätt, oftast på någon växt från plantskolan eller liknande.

    Koi: Trist med spinnattacken, de är förjävliga och minskar skörden rejält som du säger. Annars tycker väl jag att det ser ut som plantorna borde gå någon vecka till, å andra sidan kommer bara spinnen föröka sig då så det kanske är hugget som stucket. Går ju iofs att såpbehandla och vattenkurera efteråt men det finns ju risk för mögel också…

  • koi

    Member
    2011-10-31 at 15:29

    De försvann antagligen inte första omgången bara decimerades rejält. Eftersom de redan var i blom vid första behandlingen kunde jag inte fortsätta längre då det hade förstört blommen helt.

    Så antingen överlevde några ägg eller ett fåtal spinn som sedan förökat sig i stadig takt.

    Wayne: Ja, jag planerar att vänta två veckor på G13 Haze och skörda det mesta av Mango Hazen nu i helgen, kanske en gren eller två nu i mitten av veckan. Men jag vill inte plocka dom för tidigt, samtidigt får man väga mellan mer spinn på blommorna eller skörda lite tidigare. Vet inte vad som är smartast.

  • caney

    Member
    2011-11-19 at 01:48

    hur går det? *håller tummar*

  • hasselasse

    Member
    2011-11-19 at 13:02

    Lider Koi möjligtvis av “efter skörd syndromet” ? 🙄

  • darkwithin

    Member
    2011-11-20 at 00:11

    En summering ? :D

  • olle

    Member
    2011-11-20 at 19:28

    Även fast det låter jävligt tråkigt med spinn så ser det jävligt snyggt ut! Vikt & rökrapport senare? :)

  • kaktuskiller

    Member
    2011-12-19 at 20:00

    Hur gick det?

Page 8 of 8

Log in to reply.