Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Inomhus odling 400w – 3 Power Plant

  • Inomhus odling 400w – 3 Power Plant

    Posted by reaper on 2007-07-23 at 17:35

    Min första jord odling.

    Utrustning:
    1xPAX ikea garderob
    1x400w HPS
    4xSilent fläktar – In
    1xKanal fläkt
    1xKolfilter (Luktar sjukhus på rumet) 😆

    Odlings Utstyr:
    Cocos jord och näring
    Canna A+B

    Frö:
    5st Power Plant

    Tempratur:
    Dag: ca 23-25
    Kväll/Natt: ca 22-23

    Har stått i garderoben i 4a dagar.
    Har inte koll på luftfuktigheten, men har byggt mig en fiffig grejj.
    Allt värkar gå bra så långt förutom att jag har solsida hela dagen, så det blir riktigt varmt i rummet. Har lyft in en rumsflekt och låter fönstrena stå öppna. Ska oxå koppla in 2st silent fläktar till.

    Bilder:

    Tips tack :hemp:

    replied 15 years, 4 months ago 16 Members · 181 Replies
  • 181 Replies
  • reaper

    Member
    2007-07-23 at 19:43

    Förbered dig på lukt!

  • reaper

    Member
    2007-07-23 at 20:08

    Har en kanalfäkt och ska köpa mig ett kolfilter.
    Så vänder jag dom små data fläktarna in. 😉

    Ska dom ha ljus 24/7?
    Hur mycket bör jag vattna dom?

  • reaper

    Member
    2007-07-24 at 20:51

  • enviousness

    Member
    2007-07-27 at 20:38

    Början på något stort?

    Time will tell 😉

    Hoppas det går fint för dig!

  • reaper

    Member
    2007-07-27 at 21:18

    Verkar soft det där. Jag vill också odla!

    Det känns i luften att det här blir en bra tråd att följa med. Lycka till!

  • reaper

    Member
    2007-07-28 at 08:19

    Weee.
    Då va Test 1 avklarat.
    Har nämligen haft besök och ingen har lagt märke till mitt hemliga skåp.
    Men hade vart konstigt om de gjort det för min dator låter mer.

    Som ni ser har jag gjort lite updateringa på skåpet. Lös ut allt för mycket bakom skåpet.
    Kolla runt på bildbanken för att hitta en bra idé, hur man skulle få den så tät som möjligt och hitta “Orange Bud – mikelevi” Väldigt fint uppsätt.

    Tack Mikelevi ;)

    Men nu till bilderna.

    ´

    Mini_S: Ska göra mitt bästa ;)

    Enviousness: Det var tanken men får se hur mycket ja får plats med…

    :hippie:

  • reaper

    Member
    2007-07-29 at 17:19

    Dagens:

  • reaper

    Member
    2007-07-30 at 18:29

    Fina små plantor!

    Jag gillar också Power Plant, de växer snabbt, har hög THC halt och enligt mig så är röken också kanon :D

    Jag införskaffade dem från Nirvana seedbank och alla har växt bra förrutom 2 st honor som är lite kortare än restan. Men å andra sidan så är de mycket buskigare också.

    Hur höga ska du låta dem bli innan du sätter dem i blom?

  • reaper

    Member
    2007-07-30 at 19:17

    Kul att du gillar dom ;)

    Jag har faktist aldrig själv testat Power Plant, hört gott om dom på annat håll oxå. Kul att det finns fler som tycker om dom. Får mig att längta ännu mera.. Har tänkt låta dom växa halv vägs i garderoben ca. 80-90 cm..

    Kul att du titta förbi Ganjalover, mycket blyga människor här.
    Har du något annat tips kanske?
    Efter som du är en rutinerad Power Plant odlare :P

    Bilder:

  • reaper

    Member
    2007-07-31 at 11:06

    Har inte själv odlat powerplant, men det finns en storodlare på cannagraphic som kallar sig för “Gaius marius”, osäker på om det är särstavat? Han är fena på powerplant (och de tre-fyra andra strains han odlar), så grym att han gör rätta för sitt romerska kejsarnamn, väldigt hjälpsam oxå, skulle säkert kunna ge dig några råd..

    Det powerplantgräs jag rökt har haft neutral uppåthigh.. hur det smakade minns jag inte, men då var det nog inte dåligt iaf.. hehe

    Lycka till! /MrNice

  • reaper

    Member
    2007-07-31 at 11:18

    Förbered dig på mer oväsen när du kör med kanalfläkt! kanske värt att bygga in den i en ljuddämpande låda som du kopplar ljuddämpande fläktslang till i bägge ändar? Om inte bladen rör sig av draget som uppstår borde du också försöka få in en lite bordsfläkt eller liknande i ditt skåp..
    Jag tror att 18/6 är att föredra framför 24/0.. testat bägge, men ej under identiska förusättningar..dock verkar det rimligt att plantan vill ha lite mörker för att bedriva cellandning och lägga energi på rotbildning… så spar man ju lite energi och bidrar mindre till den globala uppvärmningen, så kör på det!!!

    Tänk även på att PP är sativadominerad och kommer dra iväg på höjden i blom, så vänta inte för länge med att slå over till 12/12.. Det kan ju verka mäktigt med plantor på nära 2 meter, men de kommer inte få plats i ditt skåp, och din lampa kommer inte att ge nog med ljus för att penetrera bladverket ned till de nedre grenarna…

    Lycka till igen /MN

  • reaper

    Member
    2007-07-31 at 13:40

    Jag håller med dig om att det inte är optimalt att köra med ljus dygnet runt men jag skulle rekomendera 20/4 för vegg.

    Enligt min erfarenhet så växer de som tusan i början av blomperioden för att sedan stanna upp på dubbla höjden när det är dags att skörda. Detta gäller för en 400w HPS i jord, kan tänka mig att de sträcker sig ännu mer i hydro.
    Men det funkar utmärkt att binda ner topparna om de inte skulle få plats under lampan.

    Ska jag va ärlig så hade jag aldrig provrökt ppp innan jag köpte den utan jag valde den endast för dess höga yeild och THC-mängd samtidigt som jag gillar mer sativadominerande maja.

    Annars så har jag väl inte så mycket tips förrutom att man inte ska överreagera om man veggar med en 400w lampa och ett fåtal blad blir skadade. Det är med stor sannolikhet ingen näringsbrist utan strålningsskador från lampan då bladen är känsliga i början. Hände mig iaf och det räckte med att höja lampan lite och öka luftgenomströmningen.
    Det är igentligen inga konstigheter att dra upp dessa plantor i jord, det enda som tar kål på dem är på tok för mycket näring, extrema temperaturer och givetvis om man inte vattnar dem.

    Kör du med feminised frön eller vanliga?

  • reaper

    Member
    2007-08-01 at 23:59

    Funkar nog med alla möjliga ljuscykler har läst om folk som börjar med frö i 12/12 och får utmärkta resulatat fast ,med fler och mindre plantor.. har dock fastnat för 18/6 och 12/12 som funkar bra för mig..

    Vet inte om ppp skiljer sig men har för mig att PP tredubblar sig på längd om den får bra med ljus och näring.

    Ganjalover, jag vet inte vad du menar med att överregera.. Jag menar inte att bladen skulle skadas – iofs möjligen självdö i förtid.. det jag menar är att det kan bli trångt med 5 allt för stora plantor under en 400 w lampa även om knarkhund har tur och de växer så “singel cola” som det sägs.. Jag skulle ha valt att sätta dem i blom under 30 cm´s höjd..

    Har Knarkhund några funderingar på när han/hon ska påbörja blomningen?

    Lev Gott /Mn

  • reaper

    Member
    2007-08-03 at 16:24

    MrNice du missuppfattade nog lite.
    Med överreagera så menar jag att det är svårt att vegga upp en planta i ett litet utrymme från frö som är helt perfekt under början av sitt liv.
    Så var det iaf för mig men när de blev lite större så blev de också mycket tåligare.

    Jag menar också att man inte kan säga att en planta tredubblar sin längd då det är genetiskt betingat från frö till frö. Men man skulle kunna säga från 2-3 gånger sin höjd under bra förutsätningar i jord.
    Mina stannade nästan helt i uppåtväxt efter 3 veckor i blom, sedan bredde de ut sig och producerade buds istället. :D

    Är ppp(pure power plant) inte samma sak som pp?

    det jag menar är att det kan bli trångt med 5 allt för stora plantor under en 400 w lampa även om knarkhund har tur och de växer så “singel cola” som det sägs.. Jag skulle ha valt att sätta dem i blom under 30 cm´s höjd..

    Vi vet ju inte om det är 5 stycken plantor som ska blomas. 4 Stycken kan ju vara hanar tex.

  • apatisk

    Member
    2007-08-16 at 13:29

    hur har det gått? är lite nyfiken p hur stora du har dem när du sätter dem i blom, då jag kommer nog behöva göra det inom kort.
    har två PP som jag tror är klara för blom, men är ny på det. så jag är tveksam.

    de är ju betydligt större än de som du har på senaste bilden.

    så jag väntar otåligt.

Page 1 of 13

Log in to reply.