Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Inomhus odling 400w – 3 Power Plant

  • Mrmedeltid

    Member
    2007-08-20 at 11:16

    Hur går odlingen “KNARKHUNDEN”?????
    Jag funderar på odla PP jag me..

  • The_dudes

    Member
    2007-08-23 at 14:36

    Uppdatering vore trevligt!

  • boaez

    Member
    2007-08-23 at 21:17

    Bustad? :/

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 15:07

    Ursäkta min kära vänner.. Har haft problem med internet levrantören + att jag har vart på UPPSALA REGGAE FESTIVAL!!! Har mycket att berätta för alla nyfikna men hinner inte idag.. Men Kommer MYCKET bilder inom kort..
    Håll ut…

    PEACE!!!!!

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 15:37

    Nä jag ska inte hålla inne på sånn smaskig information..
    :D

    Innan: Uppsala Reggae Festivalen.

    Efter den har jag dåliga nyheter.. Han som jag gav nyckeln till för vattning fick inte rätt nyckel.. Blir så när man röker.. HAHA

    Efter: Uppsala Reggar Festivalen.

    Stackars!!!
    Men ska inte klaga iof.. hade ALDRIG fått plats med 5st iaf..
    Så jag kasta en dam.. Hon hade inte en chans att överleva.. gav hon 3-4 dagar men såg inga täcken på att hon skulle klara sig.

    DAGENS

    Satt dom i blom men timern gick sönder.. chockad??? Clas Ohlsson behöver jag säga mera.. Nu har jag köpt mig en ordentligt
    Är det risk att dom blir ljus skadade nu????? För jag kört 2 nätter med KEFF Timer…

    KUL ATT FOLK SKRIVER NU!!! PEACE!!!

  • apatisk

    Member
    2007-08-24 at 15:53

    lite utav en dubbel här, men man kan inte vinna varje gång.

    hur länge blommade du dem? ruset var hur?

    fina de blev iaf. väldigt fina. trist det med din kompis och nyckeln. men man kan göra som jag gör. inte låsa dörren. 😈

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 15:59

    @apatisk wrote:

    lite utav en dubbel här, men man kan inte vinna varje gång.

    hur länge blommade du dem? ruset var hur?

    fina de blev iaf. väldigt fina. trist det med din kompis och nyckeln. men man kan göra som jag gör. inte låsa dörren. 😈

    Har percis starta blom… Har inte tänkt på hur länge, ser när det är dax.
    Ja men som sagt hade inte fått plats med 5 st iaf som du ser.. Dom är väldigt buskiga.. Det är dagens bilder längst ner. ;)

  • apatisk

    Member
    2007-08-24 at 16:02

    @Knarkhund wrote:

    @apatisk wrote:

    lite utav en dubbel här, men man kan inte vinna varje gång.

    hur länge blommade du dem? ruset var hur?

    fina de blev iaf. väldigt fina. trist det med din kompis och nyckeln. men man kan göra som jag gör. inte låsa dörren. 😈

    Har percis starta blom… Har inte tänkt på hur länge, ser när det är dax.
    Ja men som sagt hade inte fått plats med 5 st iaf som du ser.. Dom är väldigt buskiga.. Det är dagens bilder längst ner. ;)

    ja, jag såg det nu. tänkte det var en annan tråd som redan var skördad. det är ltie suddigt i mitt huvud just nu om man säger så.
    satte mina i blom på tisdagen denna vecka. så det ska bli spänannde.

    det hade blivit lite väl tajt med 5 st kanjag hålla med om.

    med lite flyt skulle man kunna tro att vi skördar samtidigt. och kan bli kul att jämföra resultatet. . . hur stora krukor kör du på?

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 16:46

    @Ganjalover wrote:

    Jag håller med dig om att det inte är optimalt att köra med ljus dygnet runt men jag skulle rekomendera 20/4 för vegg.

    Enligt min erfarenhet så växer de som tusan i början av blomperioden för att sedan stanna upp på dubbla höjden när det är dags att skörda. Detta gäller för en 400w HPS i jord, kan tänka mig att de sträcker sig ännu mer i hydro.
    Men det funkar utmärkt att binda ner topparna om de inte skulle få plats under lampan.

    Ska jag va ärlig så hade jag aldrig provrökt ppp innan jag köpte den utan jag valde den endast för dess höga yeild och THC-mängd samtidigt som jag gillar mer sativadominerande maja.

    Annars så har jag väl inte så mycket tips förrutom att man inte ska överreagera om man veggar med en 400w lampa och ett fåtal blad blir skadade. Det är med stor sannolikhet ingen näringsbrist utan strålningsskador från lampan då bladen är känsliga i början. Hände mig iaf och det räckte med att höja lampan lite och öka luftgenomströmningen.
    Det är igentligen inga konstigheter att dra upp dessa plantor i jord, det enda som tar kål på dem är på tok för mycket näring, extrema temperaturer och givetvis om man inte vattnar dem.

    Kör du med feminised frön eller vanliga?

    Ja Feminised frön endast. :) TACK FÖR ALLA TIPS.

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 16:47

    @MrNice wrote:

    Funkar nog med alla möjliga ljuscykler har läst om folk som börjar med frö i 12/12 och får utmärkta resulatat fast ,med fler och mindre plantor.. har dock fastnat för 18/6 och 12/12 som funkar bra för mig..

    Vet inte om ppp skiljer sig men har för mig att PP tredubblar sig på längd om den får bra med ljus och näring.

    Ganjalover, jag vet inte vad du menar med att överregera.. Jag menar inte att bladen skulle skadas – iofs möjligen självdö i förtid.. det jag menar är att det kan bli trångt med 5 allt för stora plantor under en 400 w lampa även om knarkhund har tur och de växer så “singel cola” som det sägs.. Jag skulle ha valt att sätta dem i blom under 30 cm´s höjd..

    Har Knarkhund några funderingar på när han/hon ska påbörja blomningen?

    Lev Gott /Mn

    Börja Igår men timern funkar inte så bra.. på jakt efter ny.. Några tips?

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 16:51

    @apatisk wrote:

    @Knarkhund wrote:

    @apatisk wrote:

    lite utav en dubbel här, men man kan inte vinna varje gång.

    hur länge blommade du dem? ruset var hur?

    fina de blev iaf. väldigt fina. trist det med din kompis och nyckeln. men man kan göra som jag gör. inte låsa dörren. 😈

    Har percis starta blom… Har inte tänkt på hur länge, ser när det är dax.
    Ja men som sagt hade inte fått plats med 5 st iaf som du ser.. Dom är väldigt buskiga.. Det är dagens bilder längst ner. ;)

    ja, jag såg det nu. tänkte det var en annan tråd som redan var skördad. det är ltie suddigt i mitt huvud just nu om man säger så.
    satte mina i blom på tisdagen denna vecka. så det ska bli spänannde.

    det hade blivit lite väl tajt med 5 st kanjag hålla med om.

    med lite flyt skulle man kunna tro att vi skördar samtidigt. och kan bli kul att jämföra resultatet. . . hur stora krukor kör du på?

    Det kan vara kul att jämföra. :)
    Kör 10 liters hinkar nu med Hydro leka kulor i botten. med cocos jord.
    Hade 3 liters innan det var ruggit va lite plats dom hade kvar.. Var istortsätt bara rötter jag såg när jag plantera om dom :)

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 18:35

    okej vad är de för mått på garderoben 100×60? Hur stark kanalfläkt behöver du i de utrymmet m3/h?!

  • reaper

    Member
    2007-08-24 at 19:59

    @pelleollekalle wrote:

    okej vad är de för mått på garderoben 100×60? Hur stark kanalfläkt behöver du i de utrymmet m3/h?!

    jag har en kanal fäkt som trycker ut 120m3 i timman ;) Det håller :P

    måtten är 100X80

  • reaper

    Member
    2007-08-25 at 15:44

    HJÄLP!!!!

    VART KAN JAG KÖPA MIG EN TIMER SOM FUNKAR UTAN ATT JAG SKA BEHÖVA ORA MIG?!!!

    KOSTA VA DET VILL :D

  • apatisk

    Member
    2007-08-26 at 09:26

    den jag har fungerar aldeles kalasbra.

    kostar väl en ca 200spänn på järn-affären. järnia eller vad de vill kalla sig. på sådana ställen fungerar dem. digital är den jaghar med.
    hur ball som helst.
    kan ställa in upp till 20 olika tändningar, inte för att det behövs. men ändå.

    har dina börjat växa bra nu? mina skjuter i höjden. flera cm varje dag känns det som. . . två backar läsk… trevligt trevligt.

Page 2 of 13

Log in to reply.