Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur ser planerna ut för utomhusodling 2013?

  • Hur ser planerna ut för utomhusodling 2013?

    Posted by rikskriminalen on 2013-02-26 at 14:24

    Ja, vad har folket i kikaren? Blir det något i år?

    Känns som utomhusodlingarna minskar för varje år som går. Gillar utomhus bättre än inneodlingar så i år vill jag läsa många bildtrådar med just utomhusodlingar. :)

    replied 11 years, 1 month ago 10 Members · 24 Replies
  • 24 Replies
  • frilansaren

    Member
    2013-02-26 at 15:10

    självklart kommer jag köra ute :)

    må väl

    -lance

  • smookey

    Member
    2013-02-27 at 00:36

    Eller så blir folk mer och mer paranoida för att skriva vad dom har för sig.
    Blir en saming från Tanska,
    thypoon, Neapel iallafall.

  • rikskriminalen

    Member
    2013-02-27 at 12:35

    @frilansaren wrote:

    självklart kommer jag köra ute :)

    må väl

    -lance

    Ja men du får väl utveckla svaret, din gök! :D Strain? Zon? Medium? Scrog perhaps?

    @smookey wrote:

    Eller så blir folk mer och mer paranoida för att skriva vad dom har för sig.
    Blir en saming från Tanska,
    thypoon, Neapel iallafall.

    Om så är fallet tycker jag att man ska lägga jointen/pipan/bongen whatever åt sidan undertiden man odlar. ;)

  • exil

    Member
    2013-02-27 at 13:38

    Blir till att gå ut hårt. En salig blandning av autos semiautos och ett par riktigt fina som varken har auto eller ruderalis i sig.
    Ska försöka göra en repro på ett monster till planta och dela ut i massor.
    Var en snubbe som fick ut 500g torrt på en 3.5m planta (ett par grader N norr om mig 2012).
    Hoppas sommaren blir fin.
    Runt 100 regular plantor lär det bli. Ut och scouta och preppa så fort snön försvinner. Koskit och hasselfors u-jord. Tre veckor vegg inne och ut med dom i slutet av april början maj.
    Kommer förmodligen göra ett par olika frögrows.
    Alltid kompassen i fickan.
    Väl mött där ute i skogen.

  • rikskriminalen

    Member
    2013-02-27 at 14:02

    @exil wrote:

    Blir till att gå ut hårt. En salig blandning av autos semiautos och ett par riktigt fina som varken har auto eller ruderalis i sig.
    Ska försöka göra en repro på ett monster till planta och dela ut i massor.
    Var en snubbe som fick ut 500g torrt på en 3.5m planta (ett par grader N norr om mig 2012).
    Hoppas sommaren blir fin.
    Runt 100 regular plantor lär det bli. Ut och scouta och preppa så fort snön försvinner. Koskit och hasselfors u-jord. Tre veckor vegg inne och ut med dom i slutet av april början maj.
    Kommer förmodligen göra ett par olika frögrows.
    Alltid kompassen i fickan.
    Väl mött där ute i skogen.

    Seriöst, fick han ut 500 potäter på en planta?! Jag är skeptisk, låter som ett fall för Arkiv x det hör jag. Du minns inte namnet på strainen då?

    Men hursom, kul och se att även du kommer vara ute och röra dig i det fria. :)

  • exil

    Member
    2013-02-27 at 14:49

    @rikskriminalen ha ha jo helt seriöst. Ska kolla om jag får låna ett par av hens bilder och försöka tyda ut alla förkortningar på förpackningen. Ska bara köra frön på den och dela ut. Sharing is caring.
    Tvivlar dock att mina skills räcker till 3.5m och 500g men 2m och 250g kanske jag klarar (med lite tur och rätt spot och en hel del jobb).
    Lär bli en helvetes massa frön.

  • exil

    Member
    2013-02-28 at 09:38

    Hade blandat ihop det lite. Den som gav störst skörd var inte den som blev störst.
    Big yielder:MUP x Mors Iran x PP
    Den största (högsta3.5m):Mors Iran x PP X OFN x PP
    Slänger upp bilder ikväll. Tjitjing.

  • frilansaren

    Member
    2013-02-28 at 10:03

    @Rikskriminalen wrote:

    @frilansaren wrote:

    självklart kommer jag köra ute :)

    må väl

    -lance

    Ja men du får väl utveckla svaret, din gök! :D Strain? Zon? Medium? Scrog perhaps?

    haha ja det har du rätt i ;)
    Well, det kommer bli lite från sweetseeds, inte bestämt vilken än, sen kommer jag även slänga ut några NL som ska veggas inne först.
    Zon 1 håller jag till på, vill tom minnas att vi sitter i samma stad du å jag ;)

    Hur ser dina egna planer ut?

  • fl

    Member
    2013-02-28 at 21:52

    Ska ut å leta ny spot här i dagarna om det blir solsken.

    Längre än så har jag inte kommit men har några sköna bönor som jag funderar på att sätta ut. Har även tillgång till ett stort växthus några mil från mig så jag ska väl donera ett gäng autos eller semi autos till de som bor där som tack.

  • dr-sticky

    Member
    2013-03-01 at 01:06

    Tjena! Detta blir mitt första inlägg på forumet :)

    Jag ska köra med 4 olika strains: 15st Auto viking AK47 och 2st Auto viking Blue från Nordenseeds, sen har jag 5st Auto Hindu kush och 5st Semi-autoblommande AK47 x Guerilla gold/Royal dane från Cannaseeds :D

    Mina planer ser ut ungefär såhär:

    I slutet av april ska jag förvegga mina 5 st AK47 x Guerilla gold/Royal dane i ca 10 dagar för att sedan plantera dom utomhus, när dom har åkt ut från caben sätter jag in 8 st Auto AK47 som jag också ska vegga i ungefär 10 dagar. när dom har åkt ut sätter jag in 7 st AK igen som också ska veggas lika länge och ut i skogen, efter det sätter jag in Hindu kush som jag väntar tills dom har visat kön som tar ungefär 2 veckor.

    Till allt detta hade jag tänkt köpa ca 50 liter eller mer vanlig blomjord för att blanda ut med jorden där jag ska plantera. Näring tror jag att det blir någon vanlig blomsternäring/urin men ska nog beställa Gold labels mini paket för jord. Det blir första gången jag odlar så jag hoppas på ett hyffsat resultat! :)

  • supaman

    Member
    2013-03-02 at 16:41

    Ska ut och leka gerilla när snön försvunnit. Hade en bra spot ute i skogen förra året, men vädret gjorde resultatet till lite av en besvikelse. Ska sätta på samma ställe igen och leta upp minst ett ställe till, för att minimera risken att bli utan om det skulle knasa. Såg att folk trampat alldeles intill den förra året (svampplockare). Gillar dock bäst inomhus, när man får pilla och greja för att den odlingen ska må bra. Skrotade dock min growbox förra året. Det var ett hemmabygge som jag kände att jag vill göra om helt, när man blivit varmare i kläderna. Sen skulle det komma hantverkare också så det passade bra att hiva den. Har dock inte haft tid att bygga ännu, jobbet tar för mycket tid. Har bara skissat en massa så jag får med allt jag vill ha. Kör Nordens AK47:or rakt av. Gillar den. :-)
    Lycka till med säsongen 2013.

  • rikskriminalen

    Member
    2013-03-06 at 21:24

    @frilansaren wrote:

    Zon 1 håller jag till på, vill tom minnas att vi sitter i samma stad du å jag ;)

    Det vettefan om vi verkligen gör det, haha. Känner mig lite som pinocchio, näsan växer halvdant.

    @frilansaren wrote:

    Hur ser dina egna planer ut?

    Jag har en stor grej på g. Dra till ordentligt med 30-40 autoblommande från Sweetseeds eller någon annan seriös seedbank.

  • rikskriminalen

    Member
    2013-03-06 at 21:31

    @exil wrote:

    Slänger upp bilder ikväll. Tjitjing.

    Jaha, hur blev det här då? Vart är bilderna på 35 meters plantan? oj ursäkta, menade naturligtvis 3,5 meter. Så oerhört sluskigt av mig.

  • frilansaren

    Member
    2013-03-06 at 21:51

    @Rikskriminalen wrote:

    @frilansaren wrote:

    Zon 1 håller jag till på, vill tom minnas att vi sitter i samma stad du å jag ;)

    Det vettefan om vi verkligen gör det, haha. Känner mig lite som pinocchio, näsan växer halvdant.

    @frilansaren wrote:

    Hur ser dina egna planer ut?

    Jag har en stor grej på g. Dra till ordentligt med 30-40 autoblommande från Sweetseeds eller någon annan seriös seedbank.

    jag ska med köra sweet seeds faktiskt :)

  • exil

    Member
    2013-03-06 at 22:17

    @Rikskriminalen wrote:

    @exil wrote:

    Slänger upp bilder ikväll. Tjitjing.

    Jaha, hur blev det här då? Vart är bilderna på 35 meters plantan? oj ursäkta, menade naturligtvis 3,5 meter. Så oerhört sluskigt av mig.

    Ha ha fick använda bilderna så jag fixar med det imorgon. Den som väntar på något gott.
    Du kommer äta hatt imorgon Rikskriminalen ;-)

Page 1 of 2

Log in to reply.