Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Giraff´s utomhusodling 2010 *Bildupdate 27 Juli*

  • Giraff´s utomhusodling 2010 *Bildupdate 27 Juli*

    Posted by giraff on 2010-04-25 at 22:20

    Då var det dags igen!
    Förra årets odling resulterade i ~100g röka och en herrans massa frön.
    Dessa frön används till årets odling och jag tänkte ta det hela till en ny nivå och försöka få minst 20 honor detta år.

    Strainet jag odlar är Thyphoon. Ett danskt strain som de flesta nog har hört talas om vid det här laget och om ni inte har det så kan ni läsa här https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=44583

    Valet av odlingsplats är samma som förra året, ett öppet fält där plantorna kan lapa i sig sol större delen av dagen. Odlingen sker i zon 3.

    Jag använder Hasselfors U-jord och kommer tillsätta gödning i form av urin, blåkorn och orkidénäring när det är dags för det.

    För att skydda mig från sniglar och rådjur kommer jag använda mig av snigelfritt, koppartråd och urin. Detta har visat sig effektivt föregående år och jag väljer att fortsätta på ett vinnande koncept.

    Fröna kläcks i ett fuktat kaffefilter och får sedan växa till sig 3-4cm i småkrukor innan de planteras ut.

    Mycket nöje!

    replied 13 years, 8 months ago 13 Members · 35 Replies
  • 35 Replies
  • giraff

    Member
    2010-04-25 at 22:32

    Eftersom antalet plantor är så stort planterar jag ut de i omgångar och i olika grupper. Tanken är att jag ska dokumentera 2 av dessa grupper.
    Här är en teaserbild på en grodd tills vidare.

  • supervizor

    Member
    2010-04-26 at 02:41

    spännande. tack! 8)

  • reaper

    Member
    2010-04-26 at 07:01

    Kör på ungefär exakt samma setup, och det verkar som om vi är tidsmässigt lika!

    Satte mina thyphoon+nepalkush i germenering i fredags. Ska låta dessa (49 frön) växa till sig lite inomhus för att sedan plantera ut.

    Jag skall följa din tråd, det blir kul att jämnföra. Har erfarenhet från förra sommaren men är annars RELATIVT grön rent praktiskt.

  • sweetsativa

    Member
    2010-04-26 at 08:07

    Har oxå thyphoon+nepalkush på gång, de sitter just nu 30st i förvegg.
    Av 30 frön (Tanska) grodde 30!

    Följer din odling med stort intresse 😆

  • grabben

    Member
    2010-04-26 at 15:02

    Ska bli kul o se, hoppas de går bra för dig/er :)

  • popanonikok

    Member
    2010-04-27 at 21:45

    Lycka till! Det kommer bli kul att följa, jag följde förra årets också :)

  • giraff

    Member
    2010-05-03 at 23:53

    Jag har grävt 2 gropar på mitt odlingsställe, båda ligger på ~50 liter och är redo för plantorna :) .
    7 plantor står i småkrukor på balkongen så det är snart dags att ta sig till odlingsplatsen för lite plantering. Jag tänkte plantera dessa 7 i en av groparna och gro 10 nya till den andra gropen och fler gropar ska grävas så snart som möjligt.
    Bilder på småplantorna kommer imorgon.

  • giraff

    Member
    2010-05-04 at 20:59

    Bild på de sju som ska ner i marken snart!

  • herrhurtig

    Member
    2010-05-05 at 19:41

    Ska bli kul att följa din tråd, har läst dina tidigare odlingstrådar och fått hjälp med min egna odling. Har en del utplanterade, hoppas bara dom klarar av denna förbenade kyla. Ser fram emot updates. :)

  • giraff

    Member
    2010-05-09 at 17:30

    Kul att så många har följt mina tidigare odlingar :D

    Idag besökte jag mitt ställe för att plantera ut de plantor jag hade drivit upp i krukor. Till min stora glädje hade 10 plantor redan tittat upp på odlingsstället och såg mycket livsdugliga ut.
    Jag planterade de plantor jag hade med mig och de 10 finaste fick lite koppartråd lindade runt stammen som skydd mot sniglar.
    För de som odlar utomhus är koppartråd runt stammen ett hett tips. Linda koppartråden runt fingret till en ring och trä den över plantorna. Dra sedan i ena änden tills koppartråden ser ut som en ospänd fjäder.
    Det syns inte så mycket på bilderna men bäbisarna finns där

    :D

    Odlingsplats #1 – 8 plantor

    Odlingsplats #2 – 10 plantor

  • popanonikok

    Member
    2010-05-29 at 12:00

    update snart? 🙄

  • giraff

    Member
    2010-06-06 at 00:27

    Alla plantor dog efter en enorm regnskur. Jag har nu satt nya och hoppas kunna uppdatera med bilder i veckan som kommer.

  • giraff

    Member
    2010-06-18 at 16:59

    Efter extremt mycket motgångar i form av oväder och sniglar har jag gett odlingen en sista chans. En behållare fylld med 50 liter jord och 14 plantor av blandade strains (Misty, Thyphoon och Auto AK47) står nu på odlingsplatsen. Vädret är bra och snigelgift är utspritt. Tyvärr är plantorna väldigt små så frågan är om dom hinner blomma klart. Om någon vågar gissa huruvida dom hinner klart så kör på!
    Om de inte blir klara så blir det väll acetonhasch eller HBO av rubbet.

  • bollore

    Member
    2010-06-18 at 22:33

    Auto ak47 skall ju bli klar på 10 veckor så dom borde bli klara, beror ju lite på vilken zon du odlar i dvs hur tidigt hösten kommer.
    Thypoonen hinner nog ej helt klart.
    Misty har jag ingen erfarenhet av.

    Ge inte upp kamrat, lycka till :hemp:

  • jamaicanrastafari

    Member
    2010-06-19 at 22:45

    @bollore wrote:

    Thypoonen hinner nog ej helt klart.

    Jo jo, fast det beror på vart man bor & hur tidigt man börjar…
    Har lyckats 1/1 gånger.

Page 1 of 3

Log in to reply.