Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Giraff´s utomhusodling 2010 *Bildupdate 27 Juli*

  • giraff

    Member
    2010-06-23 at 13:23

    Solen skiner och hoppet börjar återvända. Idag fick plantorna en rejäl kväveboost och de har växt rejält sen sist!
    Det ska vara fortsatt bra väder och tanken är att vi ska gräva en rejäl grop på 150-200 liter i veckan där vi ska plantera plantorna.

    Nu kan man även se vilka som är Thyphoon, AF AK47 och Misty om man kollar nära.

  • reaper

    Member
    2010-06-23 at 13:37

    Gud vad dom har växt om man kollar datumet. :)
    Ser fint ut. :)

  • giraff

    Member
    2010-06-23 at 13:56

    @Evolution wrote:

    Gud vad dom har växt om man kollar datumet. :)
    Ser fint ut. :)

    Dom har fått lite svagt blandad orkidénäring innan men nu fick dom en rejäl ren kväveboost vilket är vad de verkligen behöver så nu kommer de förhoppningsvis fetta till sig rejält :)
    När de sedan sätts i backen och får mer rotutrymme i kombination med hönsgödsel (mycket kväve) hoppas jag att de hinner växa ikapp det de missat.
    Tack så mycket!

    Edit: Tilläggas bör att 30-40 plantor till ska sättas ikväll. De hinner troligtvis inte blomma klart men det blir ett par gram högpotent Cannabisolja. Jag hade massa frön över och tänkte att det ändå inte var något att spara på.

  • reaper

    Member
    2010-06-23 at 14:04

    Alright håller tummarna för dig. :)
    Vad tillsätter du för kväveboost bytheway.? :)

  • giraff

    Member
    2010-06-23 at 19:17

    @Evolution wrote:

    Alright håller tummarna för dig. :)
    Vad tillsätter du för kväveboost bytheway.? :)

    Urin och blodmjöl utspätt i vatten. Det skrämmer dessutom bort rådjur och annat vilt.

  • giraff

    Member
    2010-06-24 at 20:34

    Alla plantor har planterats om i en större grop på ca 150 liter. Ett jävla slit att gräva och konka jord men det gick bra till slut :)
    Jag har låtit ytterligare ~40 frön gro och planterade dom i den vita bunken som syns på några bilder.

  • giraff

    Member
    2010-06-27 at 17:08

    Det har inte hänt så mycket sen sist. Plantorna har anpassat sig efter flytten och börjat växa lite igen. Det är strålande sol ute och ska vara det hela veckan så de fick 10 liter vatten idag så de kan klara sig ett par dagar.

    Översikt

    Från sidan

    AF AK47 (kan vara en Misty)

    Thyphoon

    Snigeläten Thyphoon som återhämtade sig

  • dyret

    Member
    2010-06-27 at 22:09

    Litans men vackert 😉

    Happy growing :hippie:

  • giraff

    Member
    2010-07-02 at 14:53

    Fortsatt strålande solsken. Plantorna fick vatten idag och de kommer nog behöva mer om vädret fortsätter vara såhär bra :D

    Hare gött i solen!

  • giraff

    Member
    2010-07-05 at 17:58

    2 hanar har avlägsnats från odlingen, 1 AF AK47 och en Thyphoon. Jag hade inte hjärta att döda dom så jag planterade dom på en hög med jord som kommunen dumpat en bit från odlingen.
    Jag tyckte mig även kunna urskilja 3 AF AK47-honor i odlingen :)

    Bildupdate kommer om en eller ett par dagar.

  • giraff

    Member
    2010-07-12 at 20:04

    Då var det dags för update igen. Vädret har varit kanon i flera veckor nu med 20-30 grader i skuggan så det har blivit mycket vattning.
    Inga fler hanar har visat sig men vi har 3 säkra AF AK47-honor. Jag räknar med att resten visar kön i slutet av denna vecka eller i början av nästa.
    Här har ni lite pics!

    Översikt

    Vy

    Blommande AF AK47

    En bajskorv jag undrar lite över. Någon som vet vilket djur som skulle kunna ha åstadkommit denna? Tyckte mig kunna se att den innehöll hår/päls. Dessutom hade något djur (samma?) rivit sönder påsen med snigelgift som låg på platsen.

  • klackspark

    Member
    2010-07-13 at 11:27

    Räv tror jag.

  • giraff

    Member
    2010-07-13 at 18:59

    @klackspark wrote:

    Räv tror jag.

    Det stämmer nog bra, har sett lite räv i området.

  • giraff

    Member
    2010-07-22 at 19:59

    Plantorna har blivit ungefär tre gånger så stora som i senaste bilduppdatering och de flesta har börjat visa kön.
    Imorgon hinner jag förhoppningsvis ta mig till odlingen för att rensa bort lite hanar och ta lite bilder.

    Är det någon som vet ungefär hur mycket buds en Auto AK47 ger i snitt? Jag är förvånad över hur buskiga och stora mina blev. Jag förväntade mig inte att de skulle bli så stora som de har blivit. De har ju dessutom 1 månad kvar att gå give or take.

  • surferdude

    Member
    2010-07-22 at 21:53

    så sjukt fin bild på ak47n !! :love:

Page 2 of 3

Log in to reply.