Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Giraff odlar Thyphoon 2009 *Bildupdate 28 september*

  • reaper

    Member
    2009-04-24 at 23:29

    Kul att se standard-bilden, oj vad det var länge sedan jag stödde smugglarligorna, saknar lite smaken, saknar ej huvudvärken….

  • reaper

    Member
    2009-04-25 at 13:59

    Lycka till! Ska bli kul att se hur det går. Synd att man inte har något -guldställe utomhus, hade varit riktigt kul att testa.

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-04-25 at 20:02

    @giraff wrote:

    De överlever nog 😉 . Det enda jag är orolig för är sniglar och eventuellt rådjur men jag ska införskaffa snigelfritt så snart jag kan. Om du också ska odla ute så rekomenderar jag starkt att du också köper det och sprider ut. Sniglar är en plåga och de kan lätt äta en halv planta om man har otur 👿
    Har du erfarenhet av att odla ute sen innan?

    Ja det lungt kommer ihåg att jag hade ca 40 st förveggade LR. Gick ut med dem gissa hur många som var kvar nästa dag? 8 !!!!
    Har också haft bättre lyckad/mislyckad thyphoon ute.
    —>
    Nu ska mina thyphoons ut också :D

  • reaper

    Member
    2009-04-25 at 20:16

    Kan man slänga ut thypoonerna nu snart i zon2?
    Förra året blev misslyckat med Lowryder då dom frös ihjäl över en frostnatt även fast dom var 15cm förveggade, det var i mitten av Maj.
    Skulle thypoonerna tåla mer kyla och eventuellt klara av en utomhus plantering nu i början/mitten av Maj? då förveggade till kanske 10cm.

  • reaper

    Member
    2009-04-25 at 22:13

    Jag planterade ut mina thypoons idag som är förveggade sen 1a april, hoppas de klarar sig.

  • giraff

    Member
    2009-05-03 at 22:46

    @Blomman_420 wrote:

    Kan man slänga ut thypoonerna nu snart i zon2?
    Förra året blev misslyckat med Lowryder då dom frös ihjäl över en frostnatt även fast dom var 15cm förveggade, det var i mitten av Maj.
    Skulle thypoonerna tåla mer kyla och eventuellt klara av en utomhus plantering nu i början/mitten av Maj? då förveggade till kanske 10cm.

    Har du möjlighet att aklimatisera plantorna genom att ställa ut dom ett par timmar om dagen och öka antalet timmar succesivt så skulle det vara bra men dom klarar sig nog ändå. Thyphoon tål någon enstaka frostnatt utan problem. Jag har haft frostnätter men dom växer på ändå.

    Jag ska försöka bilduppdatera imorgon eller övermorgon.

  • reaper

    Member
    2009-05-04 at 14:25

    Fin tråd!
    Ska bli kul att följa, har frön på väg som jag förhoppningsvis råkar tappa i marken på ett bra ställe.
    Just det där “bra ställe” verkar bli svårare än jag trodde att hitta.

    Bor också i zon 3 / 4.

    Cheers! :)

  • giraff

    Member
    2009-05-04 at 19:40

    @nico wrote:

    Fin tråd!
    Ska bli kul att följa, har frön på väg som jag förhoppningsvis råkar tappa i marken på ett bra ställe.
    Just det där “bra ställe” verkar bli svårare än jag trodde att hitta.

    Bor också i zon 3 / 4.

    Cheers! :)

    Jag har också fler frön på väg. Starta en odlingsdagbok så man kan följa och jämföra med dig :)

    Bildupdate!

    Ca 22 dagar ovan jord. Denna planta har fått namnet Lilja.

    Ca 22 dagar ovan jord. Än så länge namnlös, kom gärna med namnförslag.

    Som ni kan se har jag fått problem med sniglarna. Snigelfritt ska införskaffas snarast möjligt.

  • poXoZ

    Member
    2009-05-04 at 20:37

    @giraff wrote:

    ….Ca 22 dagar ovan jord. Än så länge namnlös, kom gärna med namnförslag…

    Jag röstar för Siv eller Napoleon!

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-05-06 at 15:59

    Kanske * Snigler ?

  • giraff

    Member
    2009-05-10 at 21:26

    Uppdatering! Tyvärr har inte plantorna växt särskillt mycket p.g.a regn. Snigelfritt är införskaffat och utspritt.

    Lilja, ca 32 dagar ovan jord

    Namnlös. ca 32 dagar ovan jord

  • reaper

    Member
    2009-05-10 at 21:31

    Dom ser otroligt fina ut!

    Jag kör på Hindu/Nepal som jag fick med ifrån Tanska också, får se hur dom utvecklar sig.

    Har även 5 stycken Thypoon påväg, planterade i bricketer. Ska ut när dom växt på sig lite.

    Lycka till!

  • bov

    Member
    2009-05-13 at 21:02

    Ser bra ut! Intressant att följa, ska själv börja odla ute snart. Fast i växthus då…

  • giraff

    Member
    2009-06-03 at 22:11

    Jag har varit dålig på att uppdatera p.g.a diverse andra grejer som måste skötas men här kommer en update på Lilja och Wonderwoman som den andra plantan har blivit döpt till. Mycket nöje!

    Lilja cirka 50 dagar ovan jord. Plantan har vridit sig men jag ska fylla på med jord och stötta upp stammen snarast möjligt.

    Wonderwoman cirka 50 dagar ovan jord. Ser mycket fin ut enligt mig själv 😉

  • giraff

    Member
    2009-06-08 at 18:53

    Igår var vi och inspekterade odlingsställe nummer två. Vi var i princip säkra på att det fyra som växte där hade dött eftersom de var djupfrusna och helt krispiga sisst vi var där. Till våran stora förvåning har en av de fyra överlevt och växt sig ganska fin. De andra verkar ha överlevt frosten men mött snigeldöden istället.
    Överlevaren planterades om med ny jord i en större kruka och ställdes på en mer öppen yta där den får maximalt med sol.
    Planen är att låta den växa i krukan och (om det blir en hona) ha som backupp när någon annan planta blir en hane.

    Här är en bild på överlevaren som numera går under namnet Mr Niceguy. Bilden är tagen innan vi planterade om den i en 4-literskruka.

    “Den starkaste överlever.”

Page 2 of 6

Log in to reply.