Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Giraff odlar Thyphoon 2009 *Bildupdate 28 september*

  • giraff

    Member
    2009-09-28 at 17:51

    @Hank_Moody wrote:

    Jag gissar!
    “It’s a pound of grass!”
    “Street value: $2 million!”
    (länk)

    :D

    Det är häftigt med utomhusodlingar alltså, det kan bli så olika fastän plantorna står så nära varandra. :)

    Edit: Kanske ska försöka mig på en seriös gissning då, med risk för att skämma ut mig eftersom jag inte sett mycket gräs i den där formen… Men… 100±20 gram kanske? Äh jag har ingen aaaning.

    Thyphoon verkar vara ett ganska ostabilt strain med skiftande phenos. Det är väll mer guerillaweed än finweed. Inget fel på styrkan dock.

    Du gissar ganska likt oss. Jag tog i och gissade på 150g innan vi skördade medans min kompanjon gissade på 130. Nu efter klippning så gissar jag nog på runt 100-130g weed + något/några gram hasch.

  • hank_moody

    Member
    2009-09-28 at 18:08

    @giraff wrote:

    Thyphoon verkar vara ett ganska ostabilt strain med skiftande phenos. Det är väll mer guerillaweed än finweed. Inget fel på styrkan dock.

    Ja, jag har hållit koll på Tanskas tråd och sett att det förekommer en hel del varianter. Men det är ju lite charmigt, fröna är inte överdrivet dyra så… Som jag förstod det fanns det möjlighet till mängdrabatter. :)

    Kul att höra att ögat inte hade helt fel på gissningen då. Vi får väl se vad vågen säger. Kul att fått hänga med, hoppas på en tråd nästa år också!

    All the best // Hanky.

  • giraff

    Member
    2009-10-17 at 15:44

    Idag vägde vi skörden och vikten landade på 80g buds av varierande kvalité. Det var nog strax över 100 innan vi började röka av det.
    Ruset är klart uppåt till en början men efter ett tag blir man mysigt slö.
    Jag rekomenderar helt klart andra utomhusodlare att prova Thyphoon.

  • hank_moody

    Member
    2009-10-17 at 16:24

    Woho, jag gissade rätt :P
    Det verkar vara en trevlig skörd, att döma av dess viktminskning ;)
    Puff puff /Hank

  • giraff

    Member
    2009-10-18 at 00:57

    @Hank_Moody wrote:

    Woho, jag gissade rätt :P
    Det verkar vara en trevlig skörd, att döma av dess viktminskning ;)
    Puff puff /Hank

    Hehe ja. Jag förväntade mig inte att det skulle väga så mycket som det gjorde efter att ha sett volymen av det färdigtrimmade.
    Rökte en spliff av det och vet inte riktigt om mitt inlägg är förståeligt.
    Isåfall, ignorera detta och lyssna på denhär http://www.youtube.com/watch?v=KAtuOhLHg7w

  • Anonymous

    Guest
    2009-10-18 at 01:19

    Låten du länka va fett skön.

  • giraff

    Member
    2009-10-18 at 02:13

    Ja. Jurassic 5 är sjukt sköna. Jag kan rekomendera “Feedback” och “Power in numbers”. Sjukt sköan plattor.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZqyoMSCujI4

  • Anonymous

    Guest
    2009-10-19 at 16:22

    Ska tanka ner =)

Page 6 of 6

Log in to reply.