Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderobsodling 250W LE [UPDATE 16/11-2010]

  • attila

    Member
    2010-02-28 at 11:47

    Den som ändå haft lite brunt..har varit total torka sen mitten av desember å mina plantor är bara drygt en vecka 😥

  • sm0

    Member
    2010-03-14 at 12:43

    @attila wrote:

    Den som ändå haft lite brunt..har varit total torka sen mitten av desember å mina plantor är bara drygt en vecka 😥

    Jag lider med dig min vän! 😉

    Brunt är helt klart bättre än inget, och det är ju ändå jävligt nice att vakna på morgonen och röka en liten! Nu hoppas jag dock att min planta snart är färdigbakad, ca 70% av pistillerna har bytt färg (tyvärr har jag fortfarande inte en tillräckligt bra kamera för att visa detta). Har en tenta nästa vecka så jag har lovat mig själv att inte skörda innan dess iaf, för då skulle jag förmodligen inte klara den..

    Här kommer ett par färska bilder iaf:

    Fick ju binda ner den stora plantan en del, om ni undrar varför den ser helt jävla sne ut :)

    Och detta är alltså två Double Strawberry Diesel och en klon av den stora plantan. Planterade om dem för ett par dagar sedan, de har levt i juicekartonger i en månad nu ungefär, men nu har de fått ordentliga krukor. Ingen av dem har klagat på omplanteringen ännu iaf så, so far so good!

    Peace!

  • popanonikok

    Member
    2010-03-14 at 14:29

    Weedet måste torkas och kureras först, så för tentans skull är det nog lugnt. 😉

    Vad är det du har på vägarna i utrymmet? Mylar?

  • sm0

    Member
    2010-03-14 at 14:54

    @popanonikok wrote:

    Weedet måste torkas och kureras först, så för tentans skull är det nog lugnt. 😉

    Vad är det du har på vägarna i utrymmet? Mylar?

    Haha, jo det är ju sant förstås :)

    Yes, väggarna är klädda med mylar

  • sm0

    Member
    2010-04-13 at 20:55

    Dags för en liten uppdatering!

    Har hänt en del sen sist, skördade den stora plantan för ett par-tre veckor sedan och har torkat och kurerat sedan dess. Blev runt 15-20 gram (har ingen våg). Tyvärr har jag tjuvat typ hela tiden så nu när kureringen är klar finns det nästan inget kvar 😆

    Kan inte säga att jag tycker den blev jättepotent, vet ju som sagt inte vad det var för strain heller, men ganska bra slog den iaf. Gjorde cannabutter på alla överblivna växtdelar och bakade chokladbollar, de blev riktigt jävla grymma! Käkade ett par stycken och var bäng i 6 timmar efteråt! Bjöd mina kära grannar på ett par också, mycket uppskattat! :)

    Vad som har hänt mer är att jag dödade klonen, den hade stannat i växten, rotsystemet var helt invalidiserat såg jag när jag klippte den. Dödade även den ena strawberry dieseln då det visade sig vara en hane. Efter det planterade jag 5 st nya strawberry diesel som ni kan se på bilden nedan.

    I garderoben huserar nu alltså 6 st strawberry diesel varav 5 st är ca 3 veckor gamla och 1 som är snart 2 månader gammal. Samtliga har kört på 12/12 från start med röd LE 250W. Lite opraktiskt är det när de är av så olika längd, men det ska nog funka ändå förhoppningsvis utan att de sträcker sig för mycket!

    peace

  • assgrass

    Member
    2010-04-14 at 18:49

    ser fint ut.
    jag kommer köra med ganska exakt likadan setup.
    först för att dra upp mina bruttor som ska vara ute i det fria över sommaren och när dom är ute ska jag köra upp ett gäng hemma oxå.

    du har inget utblås i garderoben?
    luftfuktigheten o temp verkar funka?!

    lycka till. ska följa denna tråd med stort intresse :)

  • derex

    Member
    2010-04-14 at 20:46

    Gillar skarpt hur du skriver :D men.. den där lilla plantan är inte det en hane med bollar? 😯

    May the force be with you.

  • sm0

    Member
    2010-04-15 at 09:58

    @assgrass wrote:

    ser fint ut.
    jag kommer köra med ganska exakt likadan setup.
    först för att dra upp mina bruttor som ska vara ute i det fria över sommaren och när dom är ute ska jag köra upp ett gäng hemma oxå.

    du har inget utblås i garderoben?
    luftfuktigheten o temp verkar funka?!

    Tja, nepp inget utblås i garderoben, bara en liten borsfläkt (stänger dock aldrig garderobsdörren, förutom när de ska sova). Luftfuktigheten är förmodligen rätt värdelös, har inte ens mätt den. Jag sprayar lite vatten in i garderoben ibland när jag går förbi bara. Men temperaturen brukar ligga stadigt runt 27 grader i alla fall, det är ju fördelen med att köra LE.

    @derex wrote:

    Gillar skarpt hur du skriver :D men.. den där lilla plantan är inte det en hane med bollar? 😯

    May the force be with you.

    hehe, tack! :) Du menar från förra uppdateringen? Jo det var ju en hane, den dödades kort därefter. Vet inte varför jag inte reagerade tidigare, nu i efterhand tycker jag ju också det är rätt uppenbart att den inte hade några som helst planer på att producera godis åt mig

    Peace!

  • Toaster57

    Member
    2010-04-15 at 16:00

    haha! Böckerna gav mig ett gott skratt :D Vem har inte använt böcker för att höja upp saker liksom?

    Lycka till iaf! :)

  • reaper

    Member
    2010-04-16 at 15:02

    Spännande tråd måste jag säga :D

    Otroligt att plantan återhämtade sig, såg ut att vara i riktigt dålig skick där ett tag.

    Hur byggde du ditt automat bevatningssystem ?
    Jag själv ska resa bort i 10 dagar, funderar på att skaffa semestervattnare.

  • sm0

    Member
    2010-04-16 at 18:12

    @Pooh wrote:

    Spännande tråd måste jag säga :D

    Otroligt att plantan återhämtade sig, såg ut att vara i riktigt dålig skick där ett tag.

    Hur byggde du ditt automat bevatningssystem ?
    Jag själv ska resa bort i 10 dagar, funderar på att skaffa semestervattnare.

    Ja den var verkligen illa ute ett tag, kan ju ha tappat en del potens där.

    Hehe, mitt bevattningssystem ja, det slängde jag ihop typ en timma innan jag skulle åka bort i 4 veckor. Allt jag använde var en avsågad PET-flaska, ett skohorn och massa silvertejp. Målade upp en liten schematisk bild av anordningen nu:

    Sen stod jag och lirkade med kranen i 10 minuter så att den nästan var avstängd men att det fortfarande droppade från den, typ en droppe var 10e sekund. Ska du bara vara borta i 10 dagar är det nog smidigare med semestervattnare 😉

  • reaper

    Member
    2010-04-17 at 12:25

    Haha, vilken fin bild och uppfinning :D
    Otroligt att det funka i 4 veckor! =)

    Jaa, jag tror också att det blir bäst med semestervattnare.

  • katten

    Member
    2010-04-17 at 14:55

    Haha, fan vad kreativt! Det gillar jag. :)

  • sm0

    Member
    2010-11-16 at 17:54

    Tjo!

    Kul att forumet är tillbaka! Dags för en bump av den här gamla tråden! :)
    Påbörjade en ny liten odling i garderoben nu i höstas. Har tyvärr dålig koll på vilken strain det är eftersom jag bara tog de frön jag hade liggande, varav några var freebies och ett par var strawberry diesel. Hursomhelst, har fortsatt med mina 250W LE-lampor i garderoben, men den här gången har jag försökt mig på att FIM:a lite lätt, vilket har vart kul

    Här kommer lite bilder iaf, första bilden är från precis efter jag planterade fröna i början av september

    Dennaa är från ca en vecka efter planteringen. En av småttingarna dog tyvärr av plötslig spädbarnsdöd :´(

    Här är de ca 3 veckor gamla. Har FIM:at dem en del, därför de ser lite missbildade ut :)

    Två månader gamla ca, vart i blom i 2 veckor. Växer så det knakar och börjar få fina små buds! En av plantorna visade sig dock vara ett handjur, så han blev avrättad.

    Typ två månader och en vecka gamla här (taget för ett par dagar sedan). Riktigt smarriga buds!

    Var borta några dagar förra veckan och plantjävlarna hade växt rakt upp i lampan, så topparna var helt brända. Eftersom de ändå var brända och helt torkade så slängde jag dem i en liten joint, sjukt goda! Slog förvånansvärt bra med tanke på att de inte är klara, att de blivit brända och att de inte vart torkade ordentligt! :)

    Kommer fortsätta blomma dem i knappt en månad till, hoppas budsen hinner bli någorlunda feta tills dess! Har för övrigt byggt ett ScROG-nät idag, som jag har tänkt använda till nästa odling. Blev riktigt bra, har anpassat storleken till min garderob så att jag kan skjuta in nätet precis som en vanlig hylla!

    Peace! :hippie:

  • zexxom

    Member
    2010-11-16 at 17:57

    @sm0 wrote:

    Tjoho
    sm0

    Haha älskar att vi har exakt likadana garderober ;)

Page 3 of 3

Log in to reply.