Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderobsodling 250W LE [UPDATE 16/11-2010]

  • Garderobsodling 250W LE [UPDATE 16/11-2010]

    Posted by sm0 on 2009-12-09 at 22:50

    Tjoho

    Ganska nyreggad på forumet men har läst rätt länge, tänkte att jag skulle posta lite bilder på min första odling (tyvärr bara dåliga mobilbilder), och kanske passa på att ställa lite frågor.

    Mitt odlingsutrymme och utrustning består iaf av en vanlig jävla garderob inklädd i mylar med en 250W LE-lampa med reflektor och en liten bordsfläkt:

    Fröet jag planterat var en freebie av okänd sort, då detta bara är en testodling, tänkte köra några LR#2 efter jul eventuellt.
    Fröet stoppades iaf i jorden den 19/11 och stack upp sitt lilla söta huvud tre dagar senare. Bilden nedan tror jag är från dag 14:

    Tycker den ser ganska bra ut och den växer så det knakar. Jag kommer dock att vara bortrest nästan 4 veckor över jul nu så jag tror inte jag kommer lyckas hålla den vid liv. Har funderat på att rigga upp något innovativt bevattningssystem men det känns inte värt det riktigt, detta var som sagt bara en testomgång ändå.

    Vad jag började fundera på häromdagen var dock om det finns någon chans att hinna få ut något som helst rökbart material från den (räcker det till en joint är jag nöjd!) om jag börjar blomma den nu och kör en vecka frammåt? Vad tror ni? 8)

    I hast
    sm0

    replied 13 years, 5 months ago 22 Members · 45 Replies
  • 45 Replies
  • seddan

    Member
    2009-12-09 at 23:07

    ja det räcker ju till en joint men kommer du bli hög? eventuellt att du känner av det i benen månne :)

  • dumelaka1337

    Member
    2009-12-09 at 23:19

    hinner knappt visa kön på en vecka :P
    gör aceton hash :D

  • billball420

    Member
    2009-12-09 at 23:32

    Skaffa en semestervattnare (bomullssnören i plasthölje) och tillsätt ytterst lite näring till vattnet, höj lampan lite och sätt dem i blom, när du åker. Då kanske du får lite mer när du kommer hem.

    Glöm inte fläkten.

    bill

  • sm0

    Member
    2009-12-09 at 23:45

    @billball420 wrote:

    Skaffa en semestervattnare (bomullssnören i plasthölje) och tillsätt ytterst lite näring till vattnet, höj lampan lite och sätt dem i blom, när du åker. Då kanske du får lite mer när du kommer hem.

    Glöm inte fläkten.

    bill

    Ja det är kanske bästa lösningen ändå..

    Funderade annars på att flytta in lampa + växt till badrummet och rigga upp nån liten anordning så att det droppar väääldigt sakta från kranen bara.

    Men funkar bomullssnörena bra annars? Har läst lite överallt här att folk använder dem men trodde det var mer en nödlösning om man skulle åka bort över helgen typ, jag ska ju ändå vara borta i nästan fyra veckor? Hur mycket vatten kan man räkna med att den behöver under den tiden ungefär?

    Men i så fall fortsätter jag nog vegga den bara så den är stor och vacker när jag kommer tillbaka :)

  • grabben

    Member
    2009-12-10 at 00:16

    Sätter du den i blom kan den ju skjuta upp i lampan om du har otur. Ha den länge i veg o sen blomma den så du får massa röka istället.

    Gillar att du har en vanlig “jävla” garderob.

    Lycka till med odlingen

  • sm0

    Member
    2010-01-11 at 22:01

    Kom hem häromdagen efter att ha varit borta i 4 veckor, flyttade in plantan + lampan till badrummet innan jag åkte och byggde ett droppsystem av ett skohorn och ett par uppskurna PET-flaskor :)
    Verkar funkat någorlunda tycker jag och det höll ju iaf plantan vid liv, den hade växt rätt mycket sen jag såg den sist!

    Ändrade timern nu till 12/12 och bytte till den röda 250W-lampan, plus att ett par LR#2-frön ligger på kläckning och väntar på att få hoppa ner i krukorna! :)

  • distorted

    Member
    2010-01-11 at 22:41

    Kul dfen överlevde de 4 veckorna! den ser fin ut, men jag trod du kan sänka lampan mer nu.. det kan den behöva nu när det är dags för blom.

  • sm0

    Member
    2010-01-19 at 16:35

    *** OBS: STARKA BILDER, KÄNSLIGA TITTARE VARNAS ***

    Usch, en inte alls rolig bilduppdatering det här:

    Plantan håller, som ni ser, på att sakta gå sin död till mötes. Postade en tråd i sjukstugan för att få hjälp och förlag på åtgärder, men jag är inte hoppfull. :(

    Den började sloka bara ett par dagar efter att jag flyttat tillbaka den från badrummet och sedan dess har bladen börjat gulna och dö.. Tips på åtgärder mottages som sagt varmt!

    sm0

  • hutch

    Member
    2010-01-19 at 19:40

    Hur mycket har du vattnat den stackarn?

    Ser ut som att det kan vara övervattning i mina ögon, mycket hängiga & ljusa blad.

    Låt hon torka ett par dagar och håll tummarna isf.

    MEN jag kan ha fel, kanske någon vänlig själ kan dumpa lite visdom här.

    PS.
    Mycket imponerad på ditt hemmagjorda droppsystem.
    Lite Macgyver känsla över dig du :D.
    DS.

    Peace, hoppas hon klarar sig.

  • sm0

    Member
    2010-01-19 at 19:49

    @Hutch wrote:

    Hur mycket har du vattnat den stackarn?

    Ser ut som att det kan vara övervattning i mina ögon, mycket hängiga & ljusa blad.

    Låt hon torka ett par dagar och håll tummarna isf.

    MEN jag kan ha fel, kanske någon vänlig själ kan dumpa lite visdom här.

    PS.
    Mycket imponerad på ditt hemmagjorda droppsystem.
    Lite Macgyver känsla över dig du :D.
    DS.

    Peace, hoppas hon klarar sig.

    Grejen är att jag tycker verkligen inte att jag vattnat henne så mycket, tidigare när jag var borta i 4 veckor fick hon ju verkligen vatten konstant hela tiden dygnet runt, en droppe i taget – och då mådde hon ju kanon! Sen börjar jag vattna vanligt och då dör hon direkt :(
    Nu har även de översta bladen blivit bruna i spetsen..

    Det verkar konstigt tycker jag men det ser ju verkligen ut som övervattning så.. får väl fortsätta vänta och låta bli att vattna och hoppas att det finns något kvar att vattna om 3-4 dagar.. Tack för uppmuntran iaf! Var själv ganska stolt över mitt improviserade bevattningssystem :D

  • cypo

    Member
    2010-01-19 at 20:11

    tycker med det ser ut som överfattning .. chansa på att torka ut den lite .. lycka till 8)

  • distorted

    Member
    2010-01-23 at 01:15

    Lever den än?

  • sm0

    Member
    2010-01-23 at 23:37

    @distorted wrote:

    Lever den än?

    Det gör den faktiskt, börjar återhämta sig tror jag. Lite tidigt att säga om den kommer att klara sig men den har sett ganska bra ut nu i ett par dagar iaf så jag är hoppfull! :)

    Tror det var som ikeepitgreen skrev i min tråd i sjukstugan, att eftersom jag har ganska mycket leca i botten och droppvattnade så länge så hade rötterna dragit sig ner till den fuktiga lecan, och när jag sen började vattna vanligt så torkade lecan och rötterna dog. Återkommer med nya bilder om några dagar när den förhoppningsvis ser lite vackrare ut! :)

    En fråga förresten som någon gärna får svara på, vad gör man med de ihopkrympta gulnade bladen som sitter kvar fortfarande? Klippa eller låta dem vara kvar?

  • sweetsativa

    Member
    2010-01-24 at 10:54

    Hoppas det tar sej nu då:)

    Skit i bladen som gulnat, de kommer lossna iaf.

    Peace!

  • sm0

    Member
    2010-01-29 at 13:40

    Update 29/1, dag 67

    Plantan har återhämtat sig ganska bra från missödet med vattningen, en del gula blad kvar som inte ramlat loss än men de blad som inte hann dö har iaf återhämtat sig bra och den har börjat växa igen, nu väntar vi bara på blommorna! :D

    Som ni ser nedan har den dessutom fått sällskap av ett par kompisar, två st feminiserade LR#2 som är ganska exakt en vecka gamla idag :)

    Höll ju som sagt på att gå åt helvete med första plantan men det var ju också lite tanken att första gången skulle vara provomgång för att lära sig saker, experimentera och göra alla misstag, så överlag är jag ändå ganska nöjd med projektet! :)

Page 1 of 3

Log in to reply.