Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderobsodling 250W LE [UPDATE 16/11-2010]

  • Anonymous

    Guest
    2010-01-29 at 13:54

    Bra att du är nöjd, det är huvudsaken. Gullig liten fläkt du har där:D

  • sm0

    Member
    2010-01-29 at 14:01

    @Vesslan wrote:

    Bra att du är nöjd, det är huvudsaken. Gullig liten fläkt du har där:D

    Haha, ja visst är den. Köpt på teknikmagasinet för 49 spänn :D
    Kör ju LE så behöver inte så mycket kylning direkt, men tänkte att det kan ju ändå vara bra att dra runt luften lite, få ner temperaturen några grader och stärka stammarna, då duger den här utmärkt!

  • Anonymous

    Guest
    2010-01-29 at 14:16

    Tack för tipset!

  • cobra_jab

    Member
    2010-01-29 at 14:38

    Fick plantor som gulnade och såg helt döda ut också, ingen aning varför det hände. Dom repade sej inte heller.. :(
    Inte alls kul att öppna dörren och se sina älsklingar alldeles sloken och ful.

  • sm0

    Member
    2010-02-13 at 17:10

    Dags för en liten uppdatering känner jag! Har letat som fan efter min kamerajävel men den verkar ha försvunnit i senaste flytten, så tyvärr har jag bara usla mobilbilder att bjuda på. Min stora hona har iaf börjat få en hel del små buds nu som ni nästan kan urskilja på bilden nedan

    Tror den har stått i blom i ungefär en månad, men räknar bort ett par veckor eftersom jag höll på att råka döda den ett tag där. Blommorna började dyka upp för ett par veckor sen iaf och sen har det inte hänt så mycket förrän för ett par dagar sen när dom började bli större och fler. Man börjar bli sjukt sugen nu!

    Planterade ju ett par LR#2 också som jag skrev i förra updaten, men de dog helt plötsligt några dagar efter att de tittat upp ur jorden, ingen aning om vad problemet var faktiskt, kanske för mycket ljus? hade dem rätt nära lampan..
    Hursomhelst, igår stoppade jag 4 st Strawberry Diesel i jorden så vi får hoppas att det går bättre med dem! :)

    Har dessutom en stickling som jag tog för drygt ett par veckor sen som jag hoppas ska ha rotat sig snart. Hur kollar man det btw? vågar ju inte rycka i den eller? Den har stått med en plastpåse över sig som jag sprayar vatten i ett par gånger om dagen.

    Och här är en översiktsbild på hur garderoben ser ut just nu:

  • baralillajag

    Member
    2010-02-13 at 22:38

    När du ser att sticklingen börjat växa så vet du att den rotat sig.
    Annars rekommenderar jag genomskinliga muggar – då ser man rötterna.

  • sm0

    Member
    2010-02-16 at 20:48

    @baralillajag wrote:

    När du ser att sticklingen börjat växa så vet du att den rotat sig.
    Annars rekommenderar jag genomskinliga muggar – då ser man rötterna.

    Haha, ja det låter vettigt, borde jag nästan ha kommit på själv tycker jag :D
    Ska köra på genomskinlig mugg nästa gång, tack för tipset!

    Jävlar va plantan växer nu, har fått höja lampan med 5 cm två gånger på en vecka, och budsen blir större och större! Nu börjar det verkligen hända saker! Gissar att det är minst 3-4 veckor kvar dock. Kommer krävas mycket viljestyrka att avstå från tjuvnyp! :)

  • sm0

    Member
    2010-02-26 at 11:17

    Fick binda ner plantan lite för några dagar sedan, den har växt rätt mycket på höjden och jag har inte plats för att höja lampan mycket mer nu! :)

    Budsen ser fina ut om än ganska små, ca 20% av dom små “stråna” (vad heter det?) börjar bli brunfärgade. Vet ju inte vad det är för strain heller så lite svårt att veta vad man ska förvänta sig, men det är nog som sagt några veckor kvar ändå antar jag..

    Och här är mina nya små älsklingar, 4 st strawberry diesel och en klon av den stora plantan. Tyvärr hann de sträcka på sig lite för mycket innan jag flyttade dem närmare lampan, men de blev inte så farligt långa ändå.

    Översiktsbild över garderoben:

  • popanonikok

    Member
    2010-02-26 at 16:05

    @sm0 wrote:

    Fick binda ner plantan lite för några dagar sedan, den har växt rätt mycket på höjden och jag har inte plats för att höja lampan mycket mer nu! :)

    Budsen ser fina ut om än ganska små, ca 20% av dom små “stråna” (vad heter det?) börjar bli brunfärgade. Vet ju inte vad det är för strain heller så lite svårt att veta vad man ska förvänta sig, men det är nog som sagt några veckor kvar ändå antar jag..

    Trikomer kallas stråna(har jag för mig, blev osäker nu).

    Otroligt att plantan överlevde de fyra veckorna och sedan den lilla incidenten! :D Tror tyvärr inte det blir något dunderröka 😆

  • Anonymous

    Guest
    2010-02-26 at 17:33

    @popanonikok wrote:

    Trikomer kallas stråna(har jag för mig, blev osäker nu)

    Nej. Trikomer är kristallerna, pistiller kallas stråna.

  • popanonikok

    Member
    2010-02-26 at 18:38

    @Vesslan wrote:

    @popanonikok wrote:

    Trikomer kallas stråna(har jag för mig, blev osäker nu)

    Nej. Trikomer är kristallerna, pistiller kallas stråna.

    Det är väl Trikomerna(kristallerna) man kollar på efter färg ändringar innan skörd? :|

  • Anonymous

    Guest
    2010-02-26 at 21:38

    @popanonikok wrote:

    Det är väl Trikomerna(kristallerna) man kollar på efter färg ändringar innan skörd? :|

    Ja exakt. Jag rättade dig när du sa att “Trikomer kallas stråna”

    Jag har inte sagt något annat?

  • sm0

    Member
    2010-02-26 at 21:53

    aaanyway.. :)
    stråjävlarna har en bra bit på vägen kvar hursomhelst, så ikväll blir det den gamla vanliga bruna sorten :(

    :hippie:

  • Wayne

    Member
    2010-02-26 at 22:06

    De vita hårstråna är som sagt pistiller. Har man inte en lupp så brukar man gå efter hur många pistiller som börjat vissna ner.

    Har man lupp kollar man färger på trikomhuvudena.

  • Softz

    Member
    2010-02-27 at 00:36

    Fina blommor =) Äh, du överlever nog på det bruna en dag ;)

Page 2 of 3

Log in to reply.