Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG Vol.2! 1,4m2 1200w 20/6

  • fritz

    Member
    2011-08-11 at 21:41

    Okej, här är jag levande och på frifot!

    Så här ligger det till, jag har varit på semester och odlingen fick komma i andra hand vilket sabba den totalt.

    Allt är ner klippt och halvt torkat redan då vattnet i hydron tog slut medans jag var borta.

    Tyvärr mina vänner men odlingen blev en flopp…

    MEN misströsta ej, i skrivande stund står 11st rotade sticklingar av den bästa phenon under HPS!

    Jag håller på att dra upp nya moderplantor som ska leverera 120st fina sticklingar för ett tredje försök i hydron! Tredje gången gillt, eller hur?!

    Det kommer dyka upp en ny tråd som jag banne mig ska updatera till slutet!
    För denna tråd slutar nog tyvärr här och nu… :( 😳
    Jag återkommer dock och svarar på frågor som fortfarande är relevanta.

    Till sist vill jag tacka er alla som skrivit och besökt min tråd, mycket kärlek till er! :love:

    Ha det så bra nu alla swecanvänner så syns vi så småningom!

  • frilansaren

    Member
    2011-08-11 at 21:57

    härligt att det är bra med dig, men tråkigt med odlingen, men bara att ta nya tag, ser fram emot 3.0 :) Jag håller själv på att dra upp en mamma, Darkstar får bli moder :)
    må väl och all kärlek

    -lance

  • ganja_man

    Member
    2011-08-12 at 03:32

    Tja jag tänkte bara tipsa om monster croppade mammor då kan du ta typ 100 coner per planta varannan månad.
    det funkar hur fint som hälst det ända är att det tar nån vecka längre
    för en bud clon att rota sig, men clonerna man tar från monster croppen tar normal tid och blir helt vanliaga plantor.

    jah bless

  • folderman2

    Member
    2011-08-12 at 08:06

    Vi beklagar sorgen..
    Folderman Herr & Fru.

    Vill bara tillägga. Att jag tänkte som sido hobby utöver odlandet bygga ett lite mer avancerat system.
    Men efter att jag hitta denna tråden för några månader sedan la jag ner det projektet :)

  • hasselasse

    Member
    2011-08-12 at 11:53

    Trist med plantorna Fritz :( . Här såg man fram emot värsta skörde uppdateringen, och så kom detta. Om du ska odla nästa sommar kanske du får skippa semestern, eller har du tänkt att lösa det på nått annat vis? ;)

    Btw. så skulle jag vilja veta om du märkt att ditt weed blivit überstarkt dom gånger det gått hela vägen till skörd. Jag tänker på det slan och carlse skrivit om jämn natt/dag temp, att gräset blir 5ggr starkare än weed odlat med tempdifferns på 12grader dag och natt. Jag tycker nämligen det låter osannolikt att bara för att man håller jämn temp dag och natt så ska 1g från den odlingen kunna innehålla lika mycket THC och andra cannabinoider, som 5g odlat under identiska förhållanden förutom att tempen har diffat 12grader varje dag/natt.

    Tror säkert det blir skillnad på potens men så pass stor har jag svårt att tro, låt höra vad dina erfarenheter säger..

  • tokuno

    Member
    2011-08-12 at 19:16
    Fritz wrote:
    [/b]
    Jag återkommer dock och svarar på frågor som fortfarande är relevant[

    Jag återkommer dock och svarar på frågor som fortfarande är relevant
    /quote]

    Känner du ett vist nederlag över detta eller va semestern planerad?

    Du hade ju allt för och hålla allt som de skulle va eller har jag missuppfattat?

    Kommer du ta semester igen?

    Varför hade du näringsbrännor? Kan dehär verkligen hända den bästa?

    Varför riskera pengar och tid på detta när du vet att du ska på semester(följd fråga ifall du ej tog en sista minuten och allt va oplanerat)

    MVH en grovt flummig och full nu äntligen jobbande och skattebetalande tokuno

    edit asså orkar inte fixa inlägget …………………..

  • Sandmellant

    Member
    2011-08-14 at 18:57

    ser skit nice ut!
    trist att du tappa suget :/

  • fritz

    Member
    2011-08-20 at 17:16

    @Peacefull wrote:

    Hur gör du för att få bilderna att gå genom swecan när du laddar upp photon?
    -Peacefull

    Jag betalade VIP en gång i tiden vilket gör att jag har fått tillgång till ett eget bildgalleri på Swecan’s server.

    @Vincent wrote:

    Tjenna Fritz! Allt väl med dig? Hur går det med din hydro? Har kanske missat detta men hur gör du dom sista veckorna i blom med näringen? Använder du Aqua Flores hela vägen ut, eller Cannazym, pk13/14?

    Mvh / :hemp:

    Hej Vincent!

    Allt väl! Ja, projektet gick i stöpet.

    De sista veckorna i blom kör jag med alla näringar, maxar PK 13/14 för att sedan vid flush sänka EC’t till 1,1 sista veckan.

    @cthullu wrote:

    Cthullu, Du menar att det är den varma luften i tältet som luftpumpen pumpar in i baljorna?
    Tycker kylaren ändå funkar helt OK med tanke på att jag maxar den med min starka pump som pumpar vattnet igenom den.

    Sen visar vattentermometern i näringstanken alltid 1 grad lägre temperatur än vad kylaren visar.
    Vad det beror på kan man ju spekulera i…

    Det är såklart svalare utanför tältet där tanken står men vattenflödet från avrinningen är 1,5l/min så tempen som visas av vattentermometern är nog ganska korrekt.

    Ska mäta tempen i vattnet direkt i en balja i systemet och se!

    Hmm, du kanske kan som ett experiment testa att ställa luftpumpen utanför tältet?
    Givet att luften i tältet är flera grader varmare än utanför tror jag du definitivt kommer få det kallar i baljorna så.

    Iaf är det så när jag brygger näring med kraftig luftpump att det var helt lönlöst att t.ex försöka höja temperaturen med en 150 watt doppvärmare som gick för högtryck, tempen blev ändå exakt samma som luften som pumpades in. (men då var det också 4000 liter i timman i en och samma lilla 15 liters behållare) Samma doppvärmare behöver knappt anstränga sig för att värma mitt 150 liters akvarium till önskad temperatur, så sker helt klart en effektiv värmeväxling när man bubblar en kraftig luftström genom vattnet.

    —-

    När det gäller dina näringsproblem/brännan tycker jag att du ändå bör testa att göra ett större näringslösningsbyte några ggr under odlingen för att undvika risk att NPK ratiorna blir skeva med tiden vilket du inte kan se med en EC mätare som bara visar totalsumman.
    Om du kollar i t.ex. den gamla bubbelmästaren Klirr’s trådar gör han bland annat så och verkar inte ha några problem med att köra sjukt höga EC värden senare.

    väntar med spänning på nästa bildupdate :D

    Tack för infon, Chtullu!

    Ska testa att ställa luftpumparna på utsidan, kommer även byta vattnet i hydron en gång i veckan.

    Klirr’s trådar kan nog vara matnyttiga, ska kolla in dom!

    @hasselasse wrote:

    Trist med plantorna Fritz :( . Här såg man fram emot värsta skörde uppdateringen, och så kom detta. Om du ska odla nästa sommar kanske du får skippa semestern, eller har du tänkt att lösa det på nått annat vis? ;)

    Btw. så skulle jag vilja veta om du märkt att ditt weed blivit überstarkt dom gånger det gått hela vägen till skörd. Jag tänker på det slan och carlse skrivit om jämn natt/dag temp, att gräset blir 5ggr starkare än weed odlat med tempdifferns på 12grader dag och natt. Jag tycker nämligen det låter osannolikt att bara för att man håller jämn temp dag och natt så ska 1g från den odlingen kunna innehålla lika mycket THC och andra cannabinoider, som 5g odlat under identiska förhållanden förutom att tempen har diffat 12grader varje dag/natt.

    Tror säkert det blir skillnad på potens men så pass stor har jag svårt att tro, låt höra vad dina erfarenheter säger..

    Jag vet inte om jag kommer odla nästa sommar, troligtvis inte.
    Beror lite på om jag kommer kunna hantera sommar värmen bättre.

    Semestern kom oväntat då jag precis börjat jobba och trodde inte jag skulle få någon.

    Svårt att säga hur starkt mitt gräs är då det är individualitet hur påverkad man blir.
    Men visst, jag blir väldigt stenad men då röker jag bara några gånger i veckan.

    Fast alla som rökt det tycker det är super, så det är nog bra drag i det men som sagt, det är nog svårt att jämföra.

    @tokuno wrote:

    Känner du ett vist nederlag över detta eller va semestern planerad?

    Du hade ju allt för och hålla allt som de skulle va eller har jag missuppfattat?

    Kommer du ta semester igen?

    Varför hade du näringsbrännor? Kan dehär verkligen hända den bästa?

    Varför riskera pengar och tid på detta när du vet att du ska på semester(följd fråga ifall du ej tog en sista minuten och allt va oplanerat)

    MVH en grovt flummig och full nu äntligen jobbande och skattebetalande tokuno

    edit asså orkar inte fixa inlägget …………………..

    Jo det suger att det blev som det blev.

    Men det fail’ade redan lite från början då jag inte ens lyckades fylla hela systemet.

    Sen var det jävligt dåligt tajmat med sommaren som var på intåg.

    Inte bara sommarvärmen ställde till det, utflykter och andra resor kom i
    vägen.

    Tex över midsommar då jag var borta och EC’t drog iväg vilket gjorde att det började gå utför.

    Men nu blir det andra bullar!
    Hösten är på g och jag kommer hålla mig hemma för att lägga ner all energi och kärlek på rundan som kommer!

    Jag kommer ta semester igen nästa år, såklart.
    Men då kommer jag inte ha en odling som går samtidigt, denna semester var som sagt oplanerad.

    Odlingen hade redan börjat gå åt helvete så jag kunde ta semestern med relativt gott samvete.

    Odlandet är hemskt kul och en stor del av mitt liv, men det får inte gå ut över mitt sociala liv mer än det redan gör.

    Att få chansen att leva loppan och festa med sina i två veckor med sina bästa vänner gör jag alla dagar i veckan före en odling som halvt misslyckats.

    Men som sagt, nu är det nya tag som gäller nu och jag är jävligt peppad för att dra upp 119st 1m plantor! :D

    Jag hade näringsbrännor för att jag var borta ett par dagar och plantorna hade druckit upp mer vatten än näring.

    Detta ledde till att EC’t stack iväg och plantorna brände sig.

    @Sandmellantårna wrote:

    ser skit nice ut!
    trist att du tappa suget :/

    Tack!
    Ja det var synd att det blev som det blev… Men som sagt, det är nya tag nu och jag är jävligt peppad in för nästa runda! :D

  • Sandmellant

    Member
    2011-08-31 at 18:40

    ser fram emot nästa runda :)

  • crazy_k

    Member
    2011-09-01 at 05:22

    @Sandmellantårna wrote:

    ser fram emot nästa runda :)

    Word.

    Väntar på att se en Fritz’s hydrokulturella SOG Vol.2! Revamped, komma upp på forumet snart :P

  • h

    Member
    2011-09-01 at 05:52

    Fritz, du får helt enkelt säga till när du behöver plantvakt! ;)

  • crazy_k

    Member
    2011-09-01 at 19:22

    @Hövdingen wrote:

    Fritz, du får helt enkelt säga till när du behöver plantvakt! ;)

    han vill ju säkert ha kvar dom också när han kommer tillbaka hövdingen! :D :D 🙄

  • fritz

    Member
    2011-10-13 at 16:17

    Hej igen alla Swecanvänner!

    Jag är i startgroparna för en ny runda, har 6st mammor som börjar bli riktigt stora nu!
    Dom ska ju trots allt kunna ge ut 144st sticklingar så jag kan fylla mina klonings mackapärer som står på inköpslistan.

    Om någon månad bör jag vara igång igen men nu tänkte jag fråga er om ni tycker jag ska fortsätta i denna tråden eller skapa en helt ny?

    Hydron kommer att byggas om lite till denna gång, men inte mycket!

    Jag ska ha dubbla avrinningsrör för lättare kunna plocka isär hyrdon och jag tänker även ge mig på ett riktigt Areosystem denna gång!

    Så här ser prylen ut som ska hjälpa mig att få en riktigt fin dimma i baljorna: http://jewelspray.nl/en/webshop?page=shop.product_details&flypage=jewelspray-flypage.tpl&product_id=92&category_id=6

    Men jag oroar mig lite för att Cannazym näringen ska täppa igen skiten, ska prova köra lite innan och se efter.

    Hursomhelst, blir det lättare och mer praktiskt med en ny tråd eller ska jag fortsätta i denna då den inte fick ett riktigt slut?

  • allan

    Member
    2011-10-13 at 16:20

    Kul att se att du är igång igen Fritz :) Dina trådar är alltid lika spännande. Jag tycker du skall skapa en helt ny tråd med mycket bilder och info(som vanligt)

    MVH

    A

  • robinho

    Member
    2011-10-13 at 16:24

    Låter som att du har en bra plan Fritz! Och jag håller med Allan, starta en helt ny och ös på med bilder!

    Lycka till!

Page 9 of 12

Log in to reply.