Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG Vol.2! 1,4m2 1200w 20/6

  • Mxzy

    Member
    2011-07-06 at 10:35

    När det är så stora och väl dokumenterade inlägg är det värt att vänta. :)

  • furalle

    Member
    2011-07-07 at 12:59

    Ajdå, du har lite otur och med en sådan vardag blir man väl utmattad av? Vad var de för ec värde som knäckte dom?

  • fritz

    Member
    2011-07-07 at 17:05

    Sticker bara in huvudet igen och vill be samtliga att bespara sig på ev försäljnings PM!
    Några sådana PM har jag redan fått och kommer hädanefter att kontakta mod.

    Återkommer som sagt i helgen och svarar på alla frågar samt med en uppdatering!

  • fundamentalist

    Member
    2011-07-10 at 13:41

    det kliar lite nu fritz. upp med bilderna nu innan du får smisk med grenar från 2meters plantor! ;)

  • cthullu

    Member
    2011-07-10 at 17:48

    Cthullu, Du menar att det är den varma luften i tältet som luftpumpen pumpar in i baljorna?
    Tycker kylaren ändå funkar helt OK med tanke på att jag maxar den med min starka pump som pumpar vattnet igenom den.

    Sen visar vattentermometern i näringstanken alltid 1 grad lägre temperatur än vad kylaren visar.
    Vad det beror på kan man ju spekulera i…

    Det är såklart svalare utanför tältet där tanken står men vattenflödet från avrinningen är 1,5l/min så tempen som visas av vattentermometern är nog ganska korrekt.

    Ska mäta tempen i vattnet direkt i en balja i systemet och se!

    Hmm, du kanske kan som ett experiment testa att ställa luftpumpen utanför tältet?
    Givet att luften i tältet är flera grader varmare än utanför tror jag du definitivt kommer få det kallar i baljorna så.

    Iaf är det så när jag brygger näring med kraftig luftpump att det var helt lönlöst att t.ex försöka höja temperaturen med en 150 watt doppvärmare som gick för högtryck, tempen blev ändå exakt samma som luften som pumpades in. (men då var det också 4000 liter i timman i en och samma lilla 15 liters behållare) Samma doppvärmare behöver knappt anstränga sig för att värma mitt 150 liters akvarium till önskad temperatur, så sker helt klart en effektiv värmeväxling när man bubblar en kraftig luftström genom vattnet.

    —-

    När det gäller dina näringsproblem/brännan tycker jag att du ändå bör testa att göra ett större näringslösningsbyte några ggr under odlingen för att undvika risk att NPK ratiorna blir skeva med tiden vilket du inte kan se med en EC mätare som bara visar totalsumman.
    Om du kollar i t.ex. den gamla bubbelmästaren Klirr’s trådar gör han bland annat så och verkar inte ha några problem med att köra sjukt höga EC värden senare.

    väntar med spänning på nästa bildupdate :D

  • McHigh

    Member
    2011-07-10 at 19:09

    Kom igen nu Fritz, du lovat oss en uppdate i helgen och det är bara knappt 1 timme kvar på denna helg. :(

    Vill se BudPORR!! :drool:

    Bless

  • tokuno

    Member
    2011-07-12 at 00:13

    Damn! Såg fram emot detta!

  • fridenslilja

    Member
    2011-07-14 at 19:51

    Vad andvänder du för uppladdnings program när du laddar upp bilder, vill också ha genom swecan för att slippa onödigt nojjande 🙄

  • kweed

    Member
    2011-07-15 at 00:01

    @fridenslilja wrote:

    Vad andvänder du för uppladdnings program när du laddar upp bilder, vill också ha genom swecan för att slippa onödigt nojjande 🙄

    Köp vip så kan du också ladda upp bilderna till Swecan.

    /kweed

  • Mad_Hatter

    Member
    2011-07-18 at 17:04

    Grattis på namnsdagen kära Fritz :) Nu tycker jag att det börjar dra ihop sig för en ordentlig update!
    Hoppas allt är väl med dig.

    Bless

  • Supernova

    Member
    2011-07-28 at 04:28

    en uppdate vore ju på sin plats

  • hasselasse

    Member
    2011-08-02 at 15:48

    Scoobydoo where are u? 🙄

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-08-02 at 16:40

    luktar .BUSTED

  • McHigh

    Member
    2011-08-02 at 16:47

    Kan meddela att enligt min uppfattning är fritz bortrest inom sverige och har varit i Amsterdam innan därav han varit oaktiv.

    Vi kan inte mer än att hålla tummarna att tjejerna lever än och Fritz bjuder på en häpnadsväckande update.

    Bless!

  • hasselasse

    Member
    2011-08-02 at 17:04

    @McHigh wrote:

    Kan meddela att enligt min uppfattning är fritz bortrest inom sverige och har varit i Amsterdam innan därav han varit oaktiv.

    Vi kan inte mer än att hålla tummarna att tjejerna lever än och Fritz bjuder på en häpnadsväckande update.

    Bless!

    Nog ingen fara med fritz som du säger, han återkommer snart! 8)

Page 8 of 12

Log in to reply.