Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG Vol.2! 1,4m2 1200w 20/6

  • fritz

    Member
    2011-06-20 at 15:25

    DR-TRYPTAMIN, jag har mer eller mindre bestämt mig för att köra på 2st Rainforest!
    Har hittat dom för ett schyst pris här: http://www.mile-end-hydroponic.co.uk/AEROPONICS/Rainforest%20-%2072%20Plants.htm

    Kommer med största sannolikhet får ihop till 120st fina och rotade sticklingar med hjälp av Rainforest mojängerna!
    Ska även vegga plantorna lite längre nästa gång, runt 2veckor, för att få dom runt metern!

    120st meter höga plantor, det kommer bli mäktigt, kan knappt vänta! :wacko:

    Hela systemet inkl full näringstank ligger på 320l, baljorna är på 54l styck men jag har ju avrinning som drar ner på volymen en del, vet ej hur mycket.

    Men som sagt, 320l är vad hela systemet rymmer och då är tanken på 90l!

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-20 at 16:41

    Trevligt , priset var ok , dom är rätt dyra i sverige . och få som säljer dom med . jag köpte min på en resa . så om sidan är grön kan jag inte svara på men hoppas det går bra för dig.Du kommer inte bli besviken den där maskinen är guds gåva till oss odlare . Läste om att du hade problem med kylaren körde du på en ventil eller hur löste du det . följde din länk till kylaren sjukt bra pris på den.Dom ligger ju på allt från 4-10 tusen hemma i Sverige. blir nog att köpa från samma som du gjorde för när min pajade var jag inte intresserad av att köpa en till för SVIN pris

    120st en meters höga plantor hur ska man förklara det GOOOOOOOOD

  • rabbit

    Member
    2011-06-20 at 19:13

    Kommer du trimma de nedre bladen när du fyller hela systemet eller hur kommer du lösa luftflödet inne i tältet?

    Ser med stor förväntan fram emot nästa uppdatering! 😮

  • fritz

    Member
    2011-06-20 at 19:20

    Låter bra det, DR-TRYPTAMIN

    Nej, jag har inte lyckats hitta en ventil än, har iofs inte letat så nog heller.
    Men den kyler OK ändå, funderar faktiskt på att bara låta den hålla tempen på 23,9c då näringsupptaget ska vara maxat!

    Mina luftpumpar är ju såpass kraftiga så jag kanske inte går miste om så mycket syre även iaf jag inte håller tempen nere på 20-22c.

    rabbit, jag kommer köra den omvända toppningen även nästa runda för att få en stor maincola på varje planta.

    Så det kommer bli glest och luftigt i den nedre regionen.
    Sen kommer jag köpa en till golvfläkt som jag monterar i tältet för att få riktigt, riktigt bra luftcirkulation där inne!

    Hoppas även få bukt på ett ev för högt RH i blom då det kommer bli många stora plantor som dunstar av vatten där inne.

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-20 at 19:43

    pröva och se skulle den inte gå finns där ju bar två vägar ventil eller större luft pump men då låter ventil bäst

  • fritz

    Member
    2011-06-20 at 19:51

    Större luftpump behöver jag inte iaf, ventilen får det bli.
    Men jag ska väl påpeka att jag TROR att kylaren ändå inte gör jobbet om det är väldigt varmt i rummet den står i.

    Under de dagar som var mycket varma för några veckor sedan så var det även väldigt varmt i min lägenhet.
    Detta gjorde att kylaren inte klarade av att kyla vattnet nämnvärt, tyvärr.

    Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser här innan ventilen alt mindre pump är införskaffad.
    Fast det är vad den lilla erfarenhet jag har säger.

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-20 at 20:21

    då kanske man får över väga större kylare men då springer det snabbt iväg i pengar. eller mindre mängd vatten , ja alltid ska det vara något problem

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-20 at 20:33

    jag satt och läste lite på ic och fan att där var några som hade co2kitt från akvarier till sin hydro jag hade dock för mig att rötterna inte kunde ta upp co2 eller har jag missat detta helt , vet du något om detta

  • cthullu

    Member
    2011-06-21 at 01:03

    @fritz: problemet med kylningen är antagligen att luftpumpen ger en sådan bra värmeväxling mellan luften och vattnet när luften bubblas genom vattnet så att säga -> motarbetar kylaren.

    @DR-TRYPTAMIN
    Nyare rön säger att rötterna i viss mån tar upp lite CO2 har jag för mig men bladen tar upp det mesta direkt ur luften för fotosyntesen.
    Dessutom är det är lite samma sak här som med kylningen, om du ger en CO2 injektion i vätskan kommer den dunsta väldigt snabbt om man har en kraftig luftpump som blåser genom.

  • fundamentalist

    Member
    2011-06-21 at 16:32

    tack för länken fritz. tilltalande priser på den sidan måste jag säga :D
    har tjänat en hel del på dina länkar hittills ;)

    det där med leca och ph… ujujuj. enda sättet jag fått det stabilt och bra är att lägga all leca i en stor balja med -0.5 lägre ph än önska i en hel vecka innan jag använt dom i hydrosystemet. så för 5.8 har jag haft det i 5.3

  • fritz

    Member
    2011-06-21 at 18:44

    DR-TRYPTAMIN, Jo alltid ska det vara något! 😡
    Vet inget om det där med Co2 och rötter, tyvärr.

    Cthullu, Du menar att det är den varma luften i tältet som luftpumpen pumpar in i baljorna?
    Tycker kylaren ändå funkar helt OK med tanke på att jag maxar den med min starka pump som pumpar vattnet igenom den.

    Sen visar vattentermometern i näringstanken alltid 1 grad lägre temperatur än vad kylaren visar.
    Vad det beror på kan man ju spekulera i…

    Det är såklart svalare utanför tältet där tanken står men vattenflödet från avrinningen är 1,5l/min så tempen som visas av vattentermometern är nog ganska korrekt.

    Ska mäta tempen i vattnet direkt i en balja i systemet och se!

    Fundamentalist, roligt att man gör någon nytta! Kanske ska starta en egen “prisjakt” sida för odlingsprylar! :P

    Var det Ph-neutral leca du körde med när du använde leca i hydron?

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-21 at 19:47

    jag tog mig tiden och läste om vatten och co2 det är inte ekonomiskt hållbart
    och kan ge stora rot skador. så det är ingen ide att ge sig på det .. Är det inte snart dax för nya bilder , kan ju inte vänta längre nu

  • fritz

    Member
    2011-06-21 at 20:14

    Ok, ingen idé att tänka mer på Co2 och rötter då. :)

    Nya bilder? Redan? Dom är ju ifrån i söndags, för två dagar sedan! :uh: :crazy:

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-06-21 at 20:53

    jag kunde inte se bilderna när jag surfade med firefox märkligt .. men vackra bilder

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-21 at 21:11

    Ser kanon ut Fritz! Jag ser fram emot att få en överblick på skörden, och jag längtar till nästa projekt redan :D

Page 6 of 12

Log in to reply.