Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första Odling, 200w LE,2x Big bang 2x Arjans strawberry haze

  • Första Odling, 200w LE,2x Big bang 2x Arjans strawberry haze

    Posted by reaper on 2009-02-04 at 15:22

    Så var det dax att odla för första gången =)
    Odlingen kommer vara i en vanlig garderob och är redan 5 dagar i jord.

    Just nu kör jag 200w LE vitt ljus och kommer i blom köra med rött ljus och möjligtvis ha en 200w med vitt ljus hängandes vertikalt.

    Ett problem jag har är att jag har fått totalförbud att göra hål i garderoben för in och ut luft från regeringen så har inte riktigt räknat ut hur jag ska få detta att blir bra, tips är alltid välkommet!

    Och ja jag planterade i stora krukor direkt :) Använder Hesi Root complex just nu.

    Några bilder,

    6dagar sen de planterades,

    [/img]

    replied 15 years, 2 months ago 6 Members · 24 Replies
  • 24 Replies
  • reaper

    Member
    2009-02-04 at 19:30

    Störta regeringen! Revolution. Du behöver ventilation till dina små krabater. Om hon går med på att du odlar så borde hon väl kunna acceptera två hål på ca 10 cm också?

  • ganjafarmer

    Member
    2009-02-04 at 21:31

    Gör hålen i toppen eller liknande så att man inte ser det så himla tydligt. Sen om någon skulle klaga senare pga hål i skåpet är det bara säga att det har varit ett serverskåp eller nått i den stilen.

  • reaper

    Member
    2009-02-05 at 12:39

    Hoppas det går bra för dig :)

  • reaper

    Member
    2009-02-06 at 14:20

    Jag ska diskutera ventilationen med regeringen, än är det inte för sent. Vad blir följden om man inte har ventilation ? Kommer dom dö helt eller bara växa sämre ?

    Här kommer lite mer bilder, 9 dagar gammla. Dock är jag inte så bra med kameran och tycker bilderna blir lite dåliga :/

    Det är en av strawberryn, den verkar hänga lite till skillnad från de andra men ser frisk ut i övrigt.

    En av Big bang flickorna som verkar må bra =)

    Sen kan jag tillägga att vi planterade så gjorde vi det ca 1dm ner i krukan och har fyllt på med jord under tiden den växt så dom är längre egentligen.
    Ska försöka fixa med inställningar i kameran för att få bättre bilder.

    Ser flickorna friska ut tycker ni ? =)

  • reaper

    Member
    2009-02-06 at 14:51

    Inte dör dom…Cannabis klarar det mesta. Har aldrig varit med om att en planta dött faktiskt. Men för att växa snabbt och bra så ska man helst byta ut luften i odlingutrymmet. Bättre syre helt enkelt. Ganska logiskt. Motverkar ju också ohyra och mögel. Samt att det kan bli svårt att hålla en bra temperatur och luftfuktighet utan att styra det med fläkt och luftflöde.

    Om du skippar hålen och ventilation så se till att det inte är helt lufttätt bara. Då dör den nog. Men så länge det sipprar in och ut lite syre så går det. Men är inte optimalt.

  • ganjafarmer

    Member
    2009-02-06 at 23:51

    Ett tipps med kameran är att leta efter macrofunktionen. Det brukar se ut som en liten blomma/ros (liknande) symbol. Sen brukar det också vara lite svårt att fokusera på de små liven om man har kass autofokus (som jag) men det går om man pillar till det lite. :)

  • reaper

    Member
    2009-02-07 at 10:14

    Ett project med ventilation kommer troligen startas inom några dagar i alla fall. Skivan på baksidan av garderoben är en sån tunn spånskiva som är relativt billigt att byta ut om det behövs.

    Pillade lite på kameran och här kommer några bättre bilder!

    10dagar
    Big bang..


    10 dagar
    Strawberry..

  • reaper

    Member
    2009-02-09 at 10:23

    Ser ruskit fint ut. Hoppas de löst sig med ventilation. Posta pics. That i like Peace..

  • reaper

    Member
    2009-02-09 at 17:38

    12 dagar gammla här kommer lite bilder!

    Flickornas lilla tillhåll =)

    Och 2 av flickorna, första är big bang andra strawberry haze.

  • reaper

    Member
    2009-02-11 at 17:45

    14 dagar gammla och nu har jag slutat med root complex och kör istället med Blåkorn. Jag tycker dom har fin färg och växer bra :) För 2 dagar sen böt jag till rött ljus istället för vitt oxå då den vita är väl använd och snart helt slut.

    Några bilder, 14 dagar gammla.


    Kommentera gärna!

  • sodapop

    Member
    2009-02-11 at 19:41

    håller med tallskog..outsmart the regeringen, gör så det går ordentligt för regeringen och när ni står där och röker ciggen efteråt.just då drar du upp dina planer. då är regeringen mkt fogligare hehe

    känns för tidigt att byta till blom ljus gul/ornge/röd än.

    va försiktig med näringen jorden har det den behöver dom första 30 dagarna minst, men du kan tillföra om du vill efter allafall efter 15-20 dagar.

    jag såg att du har mkt stam under jorden. lite kluven i den frågan ska man gräva ner stammen för att ge den bättre möjligheter att producera mera rötter. eller stryper man den, som när man ombygger och/eller omplanterar tex. bostads områden. så kan diverse träd drunkna/dö om man höjer marknivån intill trädet med bara 50cm.låter sjukt men det är sant.men å andra sidan är det unga plantor du har ju..

    hoppas du får det du önskar dig av din odling mr. pr3sid3nt

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 09:10

    Ska jag vara ärlig så förstår jag inte heller riktigt varför jag skulle gräva ner dem men jag fick hjälp när jag la dem i jord och han som var här sa att han alltid gör så.

    Sen med ventilationen så kommer det lösa sig, jag kommer installera 2st fläktar in som kommer blåsa på plantorna och en utfläkt högt upp i garderoben.

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 15:12

    Lägg lite leca ovanför jorden istället för att fylla på med jord. Jag tror inte stammen gillar att dränka den med massa fuktig jord så fort den växt några extra cm. Eller så ger det på något sätt lättare att rota sig bra på kortare tid. Jag vet inte, men jag hade lagt på leca, de gör ja på alla mina blommor. Ser snyggare ut också ;) Så lägg alltid ett lager leca på toppen om du kör jord, håller jorden fuktigare och hjälper mot o inbjudna inkräktare. Men se till att skölja den ordentligt först så slipper du få en massa jävla damm i utrymmet och du får neutralt PH om du tvättar dom (har jag för mig?). Men jag skulle slutat dränka stammen i mer jord om jag va dig =) (jag får en obehaglig känsla att stammen som är nedgrävd ruttnar och hela skiten dör :o) Men du bör nog fråga någon som kan lite mer om detta ^^

    Dock har jag sett folk gräva ner stammen pga att dom växte för långt när lampan satt för högt upp, men de ser inte ut som om det är ditt problem.

    Lycka till med odlingen, det ser för övrigt jäkligt snyggt ut! =)

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 19:06

    Leca ovanför jorden har jag tänkt men inte gjort än pga 2 av plantorna (strawberry haze) inte kommit upp från jorden så mycket, men ska ta tag i det i morgon ;)
    Sen vet jag inte varför min kompis, som förövrigt är från ett annat land där dom odlar hejvilt i badrummen :D ville att jag skulle så det 5-6cm ner. Men jag har inte fyllt på någon jord efter 6 tror jag och dom är i dag 15 nu.

    Lite bilder tagna idag, 15 dagar gammla


    Sen har jag lite funderingar varför de båda arjans strawberry ser lite “skrynkliga” ut ? Postar några bilder.


    Jag har ju mina aningar om att det är Sallads frön dom har skickat mig 😳 😆

  • jultomten

    Member
    2009-02-12 at 19:35

    Var nyligen med om en planta som var skrynklig i början, väldigt lik din, det gick över efter någon vecka. Annars ser det fint ut!

Page 1 of 2

Log in to reply.