Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första Odling, 200w LE,2x Big bang 2x Arjans strawberry haze

  • bomben

    Member
    2009-02-12 at 19:51

    Är det mylar du klätt väggarna med? 🙄

    Off topic:
    @tallskog wrote:

    Bättre syre helt enkelt.

    Växter “andas” otroligt nog in CO2 och “andas” ut syre när den växer, eftersom kol är naturens byggstenar. Färsk syre behövs dock, men jag tror snarare att det växten behöver mest är färskt koldioxid. Där fick du en lektion i biologi 😉

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 20:17

    åh man tackar! Du har äkrt hlt rätt. Mn jag tänkt mr nklt. Bättr luft lkom. Mn tack för rättln. Då vt man lt mr.

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 23:18

    @Jultomten wrote:

    Var nyligen med om en planta som var skrynklig i början, väldigt lik din, det gick över efter någon vecka. Annars ser det fint ut!

    Oki, avvaktar och ser om den snyggar till sig snart :)

  • reaper

    Member
    2009-02-12 at 23:20

    @Bomben wrote:

    Är det mylar du klätt väggarna med? 🙄

    Stämmer bra!

  • reaper

    Member
    2009-02-13 at 14:32

    Snyft, har fått några bruna fläkar på ett av de nedre bladen på den största av flickorna :( Några tips om vad det kan vara ?

  • reaper

    Member
    2009-02-13 at 15:14

    Skulle inte oroa mig. Mest troligt bara vatten med näring som skvätt upp på bladen eller liknande. Dom där nedersta bladen ser ofta rätt risiga ut och åker fort på en planta. Så ingen panik i det här läget. Så länge dom nya som kommer ser friska och gröna ut.

  • reaper

    Member
    2009-02-13 at 18:31

    @tallskog wrote:

    Skulle inte oroa mig. Mest troligt bara vatten med näring som skvätt upp på bladen eller liknande. Dom där nedersta bladen ser ofta rätt risiga ut och åker fort på en planta. Så ingen panik i det här läget. Så länge dom nya som kommer ser friska och gröna ut.

    ok när du säger det så stämmer det faktiskt jag körde en gång med blåkorn men blev tillsagd om att det är för tidigt för näring, jag har även stoppat i 3st substral näringspinnar i jorden på varje planta, kanske för tidigt för det oxå ?

  • reaper

    Member
    2009-02-14 at 10:56

    Ganska bra att ligga rätt lågt med näring i början. Vänta till dess att dom har ett par förgreningar, noder…men som sagt…tycker inte du ska oroa dig. Hurvida du ska ta bort de gulnade bladen eller inte tvistar de lärda om. En del låter dom sitta kvar till dess att dom faller av utav sig själv. Men man kan också rensa ut allt som inte ser friskt och bra ut.

    Dom ser ju lite korviga och märkliga ut bladen…men jag tror det kommer bli bra då dom tar fart och börjar växa på. Blåkorn och substralpinnnar skulle jag inte använda själv. Inte så tidigt. Ett hesikit eller liknande är väldigt smidigt i början då man vet att dom får rätt dosering och allt dom behöver. Men dom kostar ju lite mer än näringar man hittar i blombutiken.

  • bakabrunkaka

    Member
    2009-02-15 at 13:22

    Längtar till det blir varmare. Då ska jag dra upp en/några plantor i skogen tänkte jag !

Page 2 of 2

Log in to reply.