Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken första odl. 400w hps tält – skörd?

  • raccses

    Member
    2010-04-04 at 20:21

    ok tack så mycket mr_burns!

    Ska prova röka nå blad nu :D Synd bara att de var den största och enda jag lyckats toppa.. men men

    du tror inte att skadorna på löven kan vara fläkten? 😳

  • mrburns

    Member
    2010-04-05 at 20:50

    Jag tycker det ser ut som näringsbränna på den sjuka plantan. Testa att vattna igenom jorden med rent vatten och ta det lite försiktigt med näringen på den. Som chillum skrev skulle det också kunna vara fel ph (troligen för högt), men mest troligt; för mycket kväve.
    Jag tror inte det är fläkten. Har aldrig observerat några fläktrelaterade skador själv.

    Angående att jorden spricker så är det inget att oroa sig för, en del jordblandningar spricker mer än andra vid låg fuktighet. Bara Du inte låter jorden bli för torr emellan bevattningarna.

    Överlag tycker jag att det ser mkt bra ut. Som sagt ta det lite försiktigt med gödslingen och fortsätt som Du gör. Jag tror Du kommer att få en god skörd.
    Imponerande för en förstagångsodling. Tummen upp från mig :D

  • raccses

    Member
    2010-04-06 at 18:42

    remove

  • baralillajag

    Member
    2010-04-06 at 18:58

    Det är helt klart en grabb.:-)

  • raccses

    Member
    2010-04-06 at 19:02

    remove

  • seddan

    Member
    2010-04-06 at 19:34

    @raccses wrote:

    faan oxå! jag slaktar den väl nu då

    bara en satori kvar :( Den som verkar så god om man läser runt på nätet

    gär hasch på det du slaktar, kanske räcker till en joint kanske mindre men iom att du alrig gått i moln innan så räcker det nog. vet faktiskt inte hur bra haschet blir med hanar. sök på acetonhasch/vatten/butan här på forumet.

  • raccses

    Member
    2010-04-11 at 21:21

    remove

  • popanonikok

    Member
    2010-04-11 at 21:30

    Jävlar vad stora fina dem har blivet. Buskiga och täta. :D

  • derex

    Member
    2010-04-12 at 16:49

    So sweeeeet! Blir att odla utomhus för mig snart.

  • raccses

    Member
    2010-04-18 at 18:30

    remove

  • chillum

    Member
    2010-04-18 at 18:42

    Du kan binda ned hur mycket som helst, var bara försiktig så att inte stammen går av (den brukar iofs också repa sig med lite tur)

  • cthullu

    Member
    2010-04-18 at 19:24

    ett av de mer klassiska sätten att binda är att man binder toppen till foten så att säga,ofta gör man detta ganska tidigt och böjer den knappt alls – när plantan sedan växer “rullar” den sig då och böjer sig mer och mer utan att du behöver binda fler ggr…

    I ditt nuvarande läge kan du binda topp till fot och sedan gradvis lite försiktigt korta linan över tiden.

  • smokepoke

    Member
    2010-04-18 at 19:48

    Varför röker ni bladen för?
    Mvh Smokepoke

  • raccses

    Member
    2010-04-18 at 21:19

    tack för tipsen :) swecan alltid användbart

    vi rökte dom som ett smakprov, en liten uppvärmning för de som komma skall :D

  • raccses

    Member
    2010-05-07 at 18:37

    remove

Page 3 of 4

Log in to reply.