Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken första odl. 400w hps tält – skörd?

  • lullezor

    Member
    2010-03-31 at 18:55

    håller på att jobba på en ny så snart är det på gång igen! :D
    var ju dum nog att köra utan kolfilter hehe stank majja i hela huset 8) jag trivdes i den lukten i alla fall hehe 😆

  • raccses

    Member
    2010-03-31 at 19:02

    sounds good!
    jaa lukten den är inte fy skam :D

    funkar mina 2 nyaste bilder för dig? Jag får inte upp dom om jag trycker på dom :O

  • lullezor

    Member
    2010-03-31 at 19:07

    @raccses wrote:

    sounds good!
    jaa lukten den är inte fy skam :D

    funkar mina 2 nyaste bilder för dig? Jag får inte upp dom om jag trycker på dom :O

    Bara den nedre funkar för mig :? båda funkade nyss för 5min sedan.

  • raccses

    Member
    2010-03-31 at 19:12

    jaa :S jag vete fan va som hände
    Tog 2 nya bilder, hade renat hunnit ta bort de andra från datorn!

  • popanonikok

    Member
    2010-03-31 at 21:18

    Fin odling och setup! Det kommer nog gå fin fint.

    Kan dock inte diagnostisera dina plantor, ser inte ut som näringsbränna men vad vet jag. Bara odlat en gång innan.

    Var ifrån kommer strainsen Satori och Mazar ifrån? Aldrig hört talas om förut 😮

  • raccses

    Member
    2010-03-31 at 21:32

    okay vad bra, känns bättre redan :D

    satori kommer från mandala seeds och mazar vet jag faktiskt inte.. Men jag köpte dock båda från everyonedoesit

  • raccses

    Member
    2010-04-01 at 20:45

    Hallå! ingen som kan hjälpa mig med det här? är rädd att mina bebisar går en ond bråd död till mötes…!! :(

  • smokepoke

    Member
    2010-04-01 at 20:52

    Kul att du prövar! Vad jag har läst om satorin ska det vara en riktigt stark jävel så passa dig som fan för den. Du har ju aldrig rökt innan 😯
    Simma lugnt!
    Mvh Smokepoke

  • raccses

    Member
    2010-04-01 at 21:22

    Säger du det :D det ska nog gå bra :) hoppas bara allt går bra nu o dom inte dör.. skulle kännas som ett waste of time :(

  • smokepoke

    Member
    2010-04-01 at 21:28

    Dör dom är det bara att fixa problemet till nästa odling :)
    Mvh Smokepoke

  • chillum

    Member
    2010-04-02 at 12:11

    (Du ser ingenting på undersidan av dina “brända” blad? de med ljusgröna fläcka på, kolla med lupp också) Annars skulle jag gissa att ditt PH inte riktigt är där det borde vara.
    Om PH’t är helt ute och cyklar så hindrar den din växt från att ta upp olika näringsämnen.

    Ett tag sen jag gick igenom skador osv, så kan mkt väl ha fel.
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14186
    (finns fler guider om du googlar runt också)

  • raccses

    Member
    2010-04-02 at 17:13

    Jaa tack för tipset! Såg nu på kommun hemsidan PH:n i vattnet ligger mellan 7,8-8,5.. plus att man har leca i jorden
    Det skumma är väl att de blir så otroligt mkt mer på 2st än nästan alla andra :S. men jag antar att de är det iaf och ska härmed börja köra med ca 20 realemon droppar i mitt vatten.

    hämtat från den här sidan https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=68294

  • chillum

    Member
    2010-04-02 at 17:31

    Olika strains är olika känsliga för olika saker, och det finns olika phenotyper där emellan också, så att säga:)

    Det där med Realemon var något nytt.
    Det kan nog hjälpa, men om PHt blir för lågt istället så kan det bli ännu värre.. gränsen går vid 5,1 har jag för mig.
    Även om du har det knapert så rekommenderas en PH-mätare starkt.
    Du tjänar lätt in den på första skörden, och kan sova gott om natten.

    en Adwa är väl helt ok och går väl på ~500kr.
    Annars kan du ta en titt på Ebay, finns billigare, men skulle nog inte köpa den första billigaste.

  • raccses

    Member
    2010-04-04 at 19:58

    remove

  • mrburns

    Member
    2010-04-04 at 20:05

    Plantan på den nedre bilden är en kille, utan tvekan.

    Plantan på den övre bilden misstänker också vara en hane, men jag törs inte säga säkert. Vänta ett par dagar innan du kastar ut den.

    Snygg odling f ö! Det blir nog kalasbra det där.

Page 2 of 4

Log in to reply.