Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken första odl. 400w hps tält – skörd?

  • fritz

    Member
    2010-03-12 at 20:41

    Ser cleant och fint ut, Racces! :)

    Du kan fylla på med ny jord i hinkarna, men akta rotsystemet den här gången!
    Det stressar plantorna när rötter går av, vilket i sin tur leder till tillfällig sämre tillväxt.
    Men det växer ut nya rötter så dom återhämtar sig och växer på som vanligt.

    Det är inte starkt rekommenderat att ha leca ovanpå jorden.
    Men det hindrar jorden ifrån att torka ut fortare om du skulle ha problem med det.

    Du måste fixa så att slangen från utblåset når hela vägen upp!
    Det blir inget utblås om du inte “blåser” ut luften ur tältet!
    Nu cirkulerar bara luften runt i tältet vilket en bordsfläkt är mer lämpad för.

    Din temperatur i tältet är för hög, men fixar du utblåset så bör den sjunka en del.

    Lycka till i fortsättningen! :)

  • drugsarewrong

    Member
    2010-03-12 at 21:14

    Poängterar typ det Fritz redan sade, ventilationen är viktig och därmed kommer du garanterat att lösa temperaturen.

    Själv odlar jag just nu i ca 29-31 grader, och det fungerar fint. Vill minnas att 30 grader skulle vara det optimala om det sköts rätt, var antingen en dokumentär med den där killen som forskar i cannabis (han har moder-plantor som är 12 år gamla typ)

    Är inte riktigt säker på källan, men dina grader kan utan problem få sjunka 4-7 grader, allt mellan 25-30 går att svälja ;)

    Det ser fint ut i övrigt, och du har intressanta strains. Jag önskar dig god lycka med de små monstren. :D

  • raccses

    Member
    2010-03-12 at 23:54

    remove

  • raccses

    Member
    2010-03-18 at 07:08

    remove

  • mxzy

    Member
    2010-03-18 at 20:33

    Lär väl inte störa för mycket, men tejp är odlarens bästa vän! Ser att din cooltube är lite sprucken, ser tråkigt ut. Hände det under installeringen av den? Märkte själv att det var en riktig b**ch! 😮

  • chillum

    Member
    2010-03-18 at 20:56

    Det är nog inget att bry sig om.

    Om du inte redan gjort det (svårt att se på bilden), så borra/karva dränerings hål i bottnen på din 10L hinkar. Annars kommer du nog vattna ihjäl dom.
    Luft är dina rötters vän:)

  • raccses

    Member
    2010-03-18 at 23:37

    remove

  • Anonymous

    Guest
    2010-03-19 at 02:18

    Det ser bra ut, fortsätt så här så kommer det bli toppen känner jag på mig.

  • raccses

    Member
    2010-03-26 at 19:10

    remove

  • lullezor

    Member
    2010-03-26 at 19:29

    Man röker inte bladen :P det är budsen man röker.

    Det ser väldigt bra ut tycker jag! :)

  • mrgreen

    Member
    2010-03-26 at 22:45

    Som Lullezor skrev så är det budsen man röker och inte löven 😉

    Jaså aldrig rökt innan? Jag hoppas du får en skön första “flygning” då.. :hippie:

    Och odlingen ser fin fin ut tycker jag..

    Fridens

  • reaper

    Member
    2010-03-27 at 08:35

    Lycka till ser riktigt bra ut, men glöm inte att flytt runt kvinnorna så alla får en chans till samma ljus det är viktigt också.

  • raccses

    Member
    2010-03-31 at 18:47

    remove

  • lullezor

    Member
    2010-03-31 at 18:50

    Jag har faktist aldrig heller rökt, är inte så inne på sånt men tycker det är skit kul att odla. Konstigt nog så är det bara canabis som intresserar mig, trodde jag var den enda på detta forum som inte rökt :) där ser man 🙄

  • raccses

    Member
    2010-03-31 at 18:53

    haha ja där ser man :D
    de är faktiskt weeds som har inspirerat mig, så jag och en kompis bestämde oss för att pröva

    tråkigt att höra om din grow btw

Page 1 of 4

Log in to reply.