Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Fisketävling 2010

  • ilovehippies

    Member
    2010-05-15 at 13:22

    Som sagt, en tävling som spänner sig över sommaren vore bra, jag t.ex. börjar inte ens fiska förrens i Juli.

  • Shimasonti

    Member
    2010-05-15 at 14:22

    den vägde 5,9 :D btw

    Den togs på en silvrig busterjerk 2 38g sinking på ca 1 m djup 50 meter ifrån en vass. Det var en stark outlekt madam.

  • Anonymous

    Guest
    2010-05-15 at 15:23

    Bara en tävlande!? Det var meningen att jag skulle vart ute oftare men fick hinder, man hann ju inte! Precis som LoveHippies säger.. En tävling från typ maj till augusti vore nåt, så folk hinner 8) .

  • ganjafarm

    Member
    2010-05-15 at 15:35

    Riktigt nice gädda Shimasonti :) tycker också det borde startas en ny tävling nu under sommaren så lite mer folk kan va me 8)

  • Shimasonti

    Member
    2010-05-15 at 23:27

    @Ganjafarm“]Riktigt nice gädda Shimasonti wrote:</em/

    Faktum är att våren är den absoluta bästa tiden för att fånga stor gädda. då kommer de in för lek. är de inte lekta så står de i anknytning till lekplatserna. då är det allra lättast och ta. Under lek är det inte änt. De leker oftast mellan 7-10c i vattnet. men efter lek så står de kvar i lekvikarna några dagar. då är de oftast på hugget för att äta upp sig efter uppehåll i ätandet under leken. sen leker ju olika storlekar under olika tider. man brukar såga som så att de allra minsta på runt ett kg leker redan när isen släpper. sen har man musörongäddorna som leker när björkarnas blad är som musöron. dessa brukar ligga runt 3 kg. sen har vi blomstergäddorna, de leker när vitsippan står i full blom och man börjar plantera penséer och påskliljan blommar. Fast jag skulle personligen vulja säga att de mindre börjar vid 7c och sen de större när det närmar sig ca 12c.
    även hösten är en bra tid då de ska äta upp sig inför vintern, men våren är absolut bäst för stor gädda…

  • grabben

    Member
    2010-05-16 at 11:19
    damnLFO wrote:
    En polare drog i veckan upp en 3,7 kg lake. Jag har bilder och sånt om det är av intresse. :)
    Prövade att laga till den och fy helvete vilken otäck fisk. Såg ut som en skräcködla, hade samma konsistens som kyckling och smakade lite märkligt. Inte nog med det så drömde jag mardrömmar om den otäcka besten i flera dagar och vågar knappt titta på bilderna. Jag vill lova att jag ångrar att jag åt av den. Gav resten till katterna och de gillade det skarpt!

    Haha Lake är en vinterfisk som smakar illa på sommaren :D Men ät den under vinter då är den riktigt god :)

  • Wayne

    Member
    2010-05-16 at 12:12

    Shima: Vitsippan och påskliljorna blommar långt innan björken fått musöron, åtmistone här uppe.

  • Shimasonti

    Member
    2010-05-16 at 13:17

    jo du har rätt, fel ordning av mig :D

  • humlan

    Member
    2010-05-16 at 21:39

    Ja du ser :) Varken Snoris eller jag har plockat något större än 1.1kg, så då var det inte en chans mot den där ju :)

    Grattis Shima fin fisk ju =)

    När dras nästa igång? Mina bilder har jag ju inte eftersom Snoris tog korten, och verkar som han är lite halvt inaktiv. -.-

    Hehe. Så vi har också tävlat :)

    Fridens.

  • ganjafarm

    Member
    2010-05-21 at 09:11

    ska till stugan nästa helg och fiska som en galning blir å röka abborre
    och fiska gädda å röding :)

  • reaper2

    Member
    2010-05-21 at 16:15

    man kan väll inte röka abborre, nä blä fy fän
    fiska abborren och rök en gås istället

  • humlan

    Member
    2010-05-22 at 11:32

    Hehe jag var ut och fiskade igår kväll en sväng med Vesslan :) Hehe, det var trevlig fick en liten gädda på runt 1 hegge. :D Han klagade på att det inte fanns någe fisk i sjön, sedan fick han en Abborre hehe. Så hoppas han laddar upp kortet på min fin fina gädda :-D

    Smör-stekt Abborre är ju svinfint med lite färskpotatis och gräs-lök, och vitlökssås och en pilsner.

    Ha det bra allesammans och hoppas det nappar bra för er som ska fiska :)

    Fridens.

  • Anonymous

    Guest
    2010-05-22 at 15:07

    Humlan. Vill du att jag laddar upp den här?

  • ganjafarm

    Member
    2010-05-26 at 18:55

    Rökt abborre är ju de godaste! haha fast ni kanske har andra abborrar än vi i norrland? :P

  • outdoorfreak

    Member
    2010-05-27 at 14:14

    Fick en 1.5kg gädda igår :D . Va ingen match att dra upp direkt, men kul med napp efter kanske 15års fiskeuppehåll..

    Happy fishing!!

Page 5 of 6

Log in to reply.