Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Fisketävling 2010

  • Fisketävling 2010

    Posted by reaper on 2010-03-23 at 10:50

    Swecan fisketävling 2010

    Jag, med påtryckningar från flera medlemmar, har bestämt mig för att anordna en fisketävling för medlemmarna på Swecan. Tävlingen går ut på att fånga den största fisken, när det gäller längd. Deltagarna har under 2 veckors tid på sig att fånga sin ”monster” fisk. När ni fångat en fisk ni tycker är värdig att lägga in i tävlingen så skickar ni ett PM till mig med länk till bilderna och all annan info som kan behövas.

    Tävlingen startar den 30 April och avslutas den 14 Maj. Alla bidrag till tävlingen Ska vara skickade till mig i PM senast den 14 Maj. Efter det så kommer vinnaren att utses.

    Fisk arter som är godkända att vara med i tävlingen är följande:
    • Lax
    • Regnbåge
    • Abborre
    • Gädda
    • Mört
    • Öring
    • Havsöring

    För att fisken ska gälla i tävlingen så måste man fotografera den på 3 olika sätt:
    • En bild på bara fisken
    • En bild på dig och fisken(ansiktet får vara censurerat), eller en pappersbit med ditt nick på
    • En bild på mätandet av fisken

    Nätfiske är ej tillåtet

    Priset på denna väldigt fina tävling kommer bestå utav en väldigt enkel pipa. Men det är inte priset ni är ute efter, det är gemenskapen ute i naturen vi vill åt.
    prisfisketvling2.jpg
    prisfisketvling1.jpg

    Är det någon som har några frågor så är det bara att ta dom i tråden eller att skicka ett PM till mig(TuBen).

    replied 13 years, 11 months ago 24 Members · 86 Replies
  • 86 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2010-03-23 at 10:54

    Underbart Tuben! Vad roligt att du tog mitt förslag! Det där kommer bli kanon ju. Ska fiska som en dåre sista april och 2 veckor framåt! Och resten av sommaren såklart.

  • snoris

    Member
    2010-03-23 at 15:43

    Haha, fett! :D

  • attila

    Member
    2010-03-23 at 17:56

    Ni kan skicka priset till mig redan nu 😆 nä skämt åsido blir kul hoppas isen är borta här uppe tills dess 🙄

  • nino_

    Member
    2010-03-23 at 22:02

    Mäh. Inget havsfiske här int’!

  • grabben

    Member
    2010-03-23 at 22:46

    Hehe jag tror allt att dom låter Havsöringar vara med(?) Känns mer som man borde satsa på en gädda, kanske dra i den lite innan man tar kort med :oskyldig: …

  • shimasonti

    Member
    2010-03-24 at 08:49

    jag tycker en sak till bör nämnas, Nätfiske ej tillåtet, det borde ju vara en självklarhet, men men bättre ha det sagt än osagt.

  • reaper

    Member
    2010-03-24 at 09:03

    Har lagt till havsöring i listan nu. Nån duktig fiskare som kan berätta skillnaden på havsöring och vanlig öring? =)

    Har även lagt till att nätfiske ej är tillåtet.

  • jar4dope

    Member
    2010-03-24 at 10:01

    Låter perfekt :) blir att dra en snabb super gædda på nya jerkspøt innan jag åker till amsterdam (5-10 maj) så jag vet att jag vinner :D

  • reaper

    Member
    2010-03-24 at 15:17

    Sånt fiskenät som en del tjejer har på sig, får man fiska med ett sånt.
    Tycker dom är ganska läckra och det kanske fisken också tycker.Iaf torsken.

  • reaper

    Member
    2010-03-24 at 15:54

    Blir ju att stor satsa på gäddan i det här läget =D

  • attila

    Member
    2010-03-24 at 16:59

    Jepp blir att jerka gädda i maj 8)

  • error

    Member
    2010-03-24 at 17:45

    Jag är gärna med men ska jag mäta längden på filén eller cirkalängd på opaketerad fisk? Fiska torsk med nätstrumpa :D

    Kul initiativ!

  • reaper

    Member
    2010-03-24 at 17:50
    error wrote:
    Jag är gärna med men ska jag mäta längden på filén eller cirkalängd på opaketerad fisk? Fiska torsk med nätstrumpa :D

    Kul initiativ!

    Du mäter ju fisken så fort du får upp den. Annars tar man hem och mäter där.

  • ganjafarm

    Member
    2010-03-24 at 19:22

    fan ville vara med men de lär bli jobbigt om de fortfarande är kvar massor med snö och is :(
    Har det perfekta fiskestället men de är tyvärr ännu längre norrut :(

  • reaper

    Member
    2010-03-24 at 19:26

    Ja valde tidpunken för att jag misstänker att det inte finns nån snö och is kvar då.

    Visseligen kom det ju snö 17 Maj för nått år sedan men då får man dra man sina angeldon. Går ju att få ganska rejäla gäddor när man anglar!

    Längtar till angeltävlingen den 4:de =)

    Mvh //TuBen

Page 1 of 6

Log in to reply.